Am noutati, am facut zilele trecute un schimb complet de curea distributie, rola intinzatoare, pompa apa, curea accesorii si rola intinzatoare. Amintesc ca golanul meu e preference, adica fara AC, cureaua de accesorii antreneaza doar pompa de servodirectie si alternatorul. In aprilie 2010 la 33.653 km am schimbat doar cureaua de distributie, masina avea 5 ani de la fabricatie si piticii de pe creier nu m-au lasat sa dorm linistit. Rola intinzatoare, pompa de apa si accesoriile originale au ramas in continuare pe masina pana acum la 79.227 km. Spre deosebire de data trecuta nu am mai lucrat in spatele surii socrilor ci in parcarea din spatele blocului. Acum, la 3 ani si 45.574 km de la schimbul curelei, piticii au reaparut, imi dadeau emotii scurgerile de la pompa de apa, ma temeam sa nu se gripeze si sa-mi rupa cureaua. Totul a decurs ca data trecuta, nu mai revin, e totul explicat in prima pagina a acestui topic. La fel ca atunci nu am blocat nici arborele cu came, nici arborele cotit, chiar daca am avut de desfacut 8 suruburi la pompa de apa si le-am atins cu mana sau cheia, nu le-am schimbat pozitia, marcata la inceput cu pixul.
Rola intinzatoare a curelei de distributie, la 79.227 km, e comparabila cu cea noua, nu are jocuri, nu e gripata, se invarte lin, cred ca mai mergea, dar am schimbat-o preventiv.
Cureaua de distributie, gates cu scris alb, 45.574 km, cea din stanga in foto 4 si 5, mai mergea, dar am schimbat-o.
Pompa de apa, 79.227 km, foto 2-3 avea scurgeri, dar se invartea usor, am schimbat-o.
Cureaua de la accesorii, la 79.227 km, foto 6, avea crapaturi, am schimbat-o.
Rola de la accesorii, era ca noua, deloc joc, se invartea usor, nu am schimbat-o.
Am golit instalatia de racire, prin scoaterea furtunului din partea de jos a radiatorului. Dupa desfacerea celor 8 suruburi ale pompei de apa, 7 cu cheie de 10 si unul cu 13 parca, incetisor, cu varful surubelnitei incercati departarea pompei de pe blocul motor, faceti parghie pe la colturile pompei, va incepe sa curga antigel, nu veti ramane cu pompa in mana, e infipta in doua nuturi sau cum s-or chema, eu unul aveam impresia ca nu am desfacut toate suruburile, se desparte greu de blocul motor cu care a stat impreuna la bine si la greu, cativa ani. Am curatat vechiul silicon sau ce-o fi fost pus acolo pentru etansare, cu unghia si carpa, nu am avut decajoint ce se specifica in manualul de reparatii. Am fixat garnitura primita odata cu pompa noua, foto10, am fixat pompa noua, am strans suruburile in ordinea specificata in manualul de reparatii, din pacate nu ma pricep cum sa iau din acel PDF numai foaia cu ordinea de strangere a suruburilor. Strangerea am facut-o fara cheie dinamometrica, dar treptat, am trecut de vreo 7 ori pe rand, pe la toate suruburile pana au ajuns la strangere completa, dar pompa s-a apropiat treptat pe garnitura si bloc, s-a presat uniform si nu am scapari de antigel.
Sa nu uit, pe toate suruburile ce le desfac la golan, inclusiv cele ale pompei de apa, inainte de remontare, eu dau cu putina vaselina. Se vor infileta mai usor, veti simti mai bine cand tre sa va opriti, sa nu mai strangeti si peste cativa ani cand veti umbla din nou la ele, va va fi mai usor.
Daca am uitat ceva, rog intrebati.
Multumesc pentru atentie, mult succes celor ce se apuca de treaba. Nu trebuie multa scoala de surubait, doar atentie, rabdare, satisfactia lucrului bine facut compenseaza efortul.
Rola intinzatoare a curelei de distributie, la 79.227 km, e comparabila cu cea noua, nu are jocuri, nu e gripata, se invarte lin, cred ca mai mergea, dar am schimbat-o preventiv.
Cureaua de distributie, gates cu scris alb, 45.574 km, cea din stanga in foto 4 si 5, mai mergea, dar am schimbat-o.
Pompa de apa, 79.227 km, foto 2-3 avea scurgeri, dar se invartea usor, am schimbat-o.
Cureaua de la accesorii, la 79.227 km, foto 6, avea crapaturi, am schimbat-o.
Rola de la accesorii, era ca noua, deloc joc, se invartea usor, nu am schimbat-o.
Am golit instalatia de racire, prin scoaterea furtunului din partea de jos a radiatorului. Dupa desfacerea celor 8 suruburi ale pompei de apa, 7 cu cheie de 10 si unul cu 13 parca, incetisor, cu varful surubelnitei incercati departarea pompei de pe blocul motor, faceti parghie pe la colturile pompei, va incepe sa curga antigel, nu veti ramane cu pompa in mana, e infipta in doua nuturi sau cum s-or chema, eu unul aveam impresia ca nu am desfacut toate suruburile, se desparte greu de blocul motor cu care a stat impreuna la bine si la greu, cativa ani. Am curatat vechiul silicon sau ce-o fi fost pus acolo pentru etansare, cu unghia si carpa, nu am avut decajoint ce se specifica in manualul de reparatii. Am fixat garnitura primita odata cu pompa noua, foto10, am fixat pompa noua, am strans suruburile in ordinea specificata in manualul de reparatii, din pacate nu ma pricep cum sa iau din acel PDF numai foaia cu ordinea de strangere a suruburilor. Strangerea am facut-o fara cheie dinamometrica, dar treptat, am trecut de vreo 7 ori pe rand, pe la toate suruburile pana au ajuns la strangere completa, dar pompa s-a apropiat treptat pe garnitura si bloc, s-a presat uniform si nu am scapari de antigel.
Sa nu uit, pe toate suruburile ce le desfac la golan, inclusiv cele ale pompei de apa, inainte de remontare, eu dau cu putina vaselina. Se vor infileta mai usor, veti simti mai bine cand tre sa va opriti, sa nu mai strangeti si peste cativa ani cand veti umbla din nou la ele, va va fi mai usor.
Daca am uitat ceva, rog intrebati.
Multumesc pentru atentie, mult succes celor ce se apuca de treaba. Nu trebuie multa scoala de surubait, doar atentie, rabdare, satisfactia lucrului bine facut compenseaza efortul.
Comment