Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Din cate am inteles de aici de pe forum si inca de la un user foarte amabil ,din codul scris pe curea de EX 5 24 9DS ,vine sapt 24 din anul 2009.
    E corect ce am inteles?

    Dar problema e alta...am vazut astazi la un service o curea de distributie schimbata pe care scria 5 24 9DS ,deci din 2009.....cam greu de crezut ca din 2009 pana a fost schimbata cureaua a putut face 50 000 km...(macar).

    Comment


    • #47
      O sa incerc si eu sa schimb cureaua in curind va tin la curent

      Comment


      • #48
        Succes ! Eu am acum aproximativ 48.000 km si aproape un an de cand am schimbat-o, inca nu s-a rupt.

        Comment


        • #49
          Pana la urma ce sunt codurile acestea de pe o curea gates?
          Nu de alta dar cineva de pe aici zicea ca este data fabricatiei. Si am vazut pe o curea scris 7 43 7DS scoasa de pe o masina fabricata in mai 2007 cu 83.000 km.
          Si cat timp poate sa stea in cutie o curea pana sa fie montata?
          Attached Files
          [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

          Comment


          • #50
            Ce marca de curea credeti ca este mai buna? prin magazine am gasit de origine marca gates made in UK dar cineva a aratat ca tocmai una ca asta s-a rupt.Ce ma sfatuiti sa cumpar?


            gates made in UK dar cineva a aratat ca tocmai una ca asta s-a rupt. Ce ma sfatuiti
            Last edited by crististreulea; 4 May 2014, 12:27.

            Comment


            • #51
              URS,am vazut filmuletul si cred ca iarasi ai facut o confuzie .Acolo se foloseste un alt tip de rola intinzatoare ,care are o forta de apasare limitata ,chiar si tensionata la pozitia maxima .Acea rola se mai numeste in service ,rola cintar ,si este un tip de rola mai noua care a fost facuta tocmai ca factorul uman sa intervina cit mai putin in reglajele sau calibrarile care se fac pe un motor.Noi din pacate pe benzinarele noastre avem un tip de rola de generatie mai vechie cum de altfel este si motorul , rola cu care mecanicul intinde cureaua dupa experienta si priceperea lui. Si in manualul de Logan apare ca indicatie doar verificarea tensiuni de pe curea dupa ce sa facut acea rotatie a curelei pina in pozitia initiala dupa care se stringe la cuplu piulita rolei intinzatoare. In manualul de CLIO (care are acelasi tip de motor) se recomanda inlocuirea curelei daca aceasta a fost tensionata mai mult de 185 Hz.Eu cred ca in cazul nostru este suficienta o tensionare aproape de pozitia pe care si tu ai aplicat-o la tensionarea finala dupa care se face o rotatie pina cind reperele ajung in acelas loc se slabeste un pic rola dupa care se stringe la final. Este suficient pentru ca acea curea sa se aseze. Tensionarea excesiva este sub orice forma riscanta.

              Comment


              • #52
                O fi cum spui tu, nu ma contrazic, sunt mecanic amator, practic surubaiala ca hobby, fac ce ma duce capul la aceasta masinuta pentru minimizarea costurilor de intretinere. Din ce-mi amintesc era mica diferenta de intindere a curelei intre pozitia maxima a rolei (nu se facea asemenea strunei de chitara ) si pozitia finala. Dar atata vreme cat nu am frecventiometru si nici nu stiu cu ce se mananca, ma fac mic, bag coada intre picioare si verific lunar starea curelei si mai ales a pompei de apa, sub pinionul careia apar mici scurgeri de antigel. Multa sanatate, numai bine.

                Comment


                • #53
                  URS, spune-mi te rog ,cind ai facut schimbul curelei de distributie de ce ai dat jos de pe masina roata stinga fata.

                  Comment


                  • #54
                    Schimbul curelei de distributie l-am facut acum un an, adica pe 14.04.2010. Stiu ca pentru asta nu era nevoie si de demontarea rotii stanga fata, dar intotdeauna cand urc golanul pe capre, dau jos ambele roti (fata sau spate) pentru a verifica si starea burdufurilor planetarelor, burdufurilor capetelor de bara, uzura placutelor de frana, daca se invart tamburii sau discurile usor (sa nu ramana franate sau huruit in rulmenti), misc aerisitoarele pentru a nu ramane blocate (daca nu se desfac o lunga perioada de timp se desfac greu sau chiar se rup) si altele care nu-mi trec prin cap acum. Intr-un cuvant - bibileala. In general imi rezerv o zi intreaga cand ma apuc de surubaiala, nu lucrez contracronometru asemenea mecanicilor din service. Pentru ei, demontarea rotii stanga fata la un schimb de distributie este risipa de timp.

                    Comment


                    • #55
                      Nici eu nu am o parere prea buna despre meseriasii din service, care chiar daca stiu ce au de facut sunt grabiti tot timpul si tentati sa sara peste detalii . Este foarte bine cum procedezi .

                      Comment


                      • #56
                        ei nu demonteaza nici roata din dreapta fata, nici vorba de stanga:

                        Comment


                        • #57
                          Luati aminte la cum zice "URS" ca lucreaza. Asa este corect sa ai timp, sa nu treci cu vederea detaliile etc. Pacat de unele servic e-uri unde exista, documentatie tehnica, exista SDV-uri dar nu sunt folosite!
                          Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                          Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                          Comment


                          • #58
                            Cine poate explica intr-un mod cat mai simplu care este rolul curelei de distributie, practic ce face ea mai exact? Si odata pusa in miscare cam ce forta transmite ea si cui, adica cam cat cuplu transmite(nu cred ca e cea mai corecta exprimare).

                            Si inca o intrebare: la o plecare brusca de pe loc poate "patina" pe dintii rotilor dintate si rolelor daca e uzata? daca da odata ce patineaza se strica instant?

                            Multumesc!

                            Comment


                            • #59
                              Nici eu nu sunt prea familarizat cu aceaste lucruri dar din cate stiu eu rolul distributie e de a tine "tempoul" pistoanelor pentru ca motorul sa functioneze bine.De patinat nu am auzit, dar am auzit sa sara de pe locul ei si atunci e pericol sa iti "bulesti" pistoanele pt ca ele nu mai sunt coordonate.Sau se poate rupe din cauza kilometrilor mai multi decat poate duce ea sau ani trecuti peste ea.Cand se rupe tot acelasi efect e.

                              PS: Sper ca nu am gresit prea multe lucruri rog pe cineva speciliazat sa ma corecteze.
                              Scuzati eventualele greseli gramaticale.

                              Comment


                              • #60
                                Eu cred ca are rolul de a sincroniza pistoanele cu supapele, adica sa nu se intalneasca. La plecare brusca de pe loc nu se forteaza cureaua de distributie (motorul se accelereaza hotarat inainte de a da drumul la ambreiaj), se forteaza in schimb ambreiajul si planetarele. Se forteaza cureaua de distributie cand se porneste motorul prin impingerea masinii si cand dupa demaraj de la a 4-a la a 5-a, gresesti si bagi a 3-a si dai drumul brusc la ambreiaj, atunci se face o frana de motor hotarata. Cat despre cuplu, valoarea fortei, etc, las pe altii mai priceputi sa spuna, nu ma pricep deloc.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google