Cum spune si numele lui este o curea care invarta axul cu came, care la randul lui este responsabil de inchiderea si deschiderea supapelor de admisie si de evacuare, care sunt in cazul motorului 1,4 cate una la fiecare cilindru deci 8 supape. Asta se numeste distributie, adica supapele se inchid si se deschid exact cand este necesar. Cam asta este rolul curelei de distributie explicat mai simplu, a si era sa uit ca in cazul nostru mai invarte si pinionul de la pompa de apa, dar cred ca toti stim ce face pompa de apa. Problema principala si punctul slab la cureaua de distributie este tensionarea, cum au mai spus altii, daca e prea slab tensionat poate sari cateva dinte si atunci supapele nu mai deschid si inchid cand ar trebui existand riscul de a lovi capul pistonului in supape (supape care normal cand pistonul ajunge la puntul mort superior, ar trebui sa fie inchise)
Daca este prea tensionat atunci exista riscul de a se rupe complet, cea ce duce la acelasi problema descrisa mai sus, adica supapele sigur sunt distruse de capul pistonului.
Mai simplu nu stiu cum sa-ti explic.
Referitor la forta transmisa nu stiu ce sa spun, pt a calcula ai nevoie de o gramada de date technice, dar cred ca stiu la ce te ai gandit cand ai intrebat, puterea motorului este transmis de axul motor la ambreiaj si la cutia de viteza si nu prin intermediul curelei de distributie.
Daca este prea tensionat atunci exista riscul de a se rupe complet, cea ce duce la acelasi problema descrisa mai sus, adica supapele sigur sunt distruse de capul pistonului.
Mai simplu nu stiu cum sa-ti explic.
Referitor la forta transmisa nu stiu ce sa spun, pt a calcula ai nevoie de o gramada de date technice, dar cred ca stiu la ce te ai gandit cand ai intrebat, puterea motorului este transmis de axul motor la ambreiaj si la cutia de viteza si nu prin intermediul curelei de distributie.
Comment