Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Cum spune si numele lui este o curea care invarta axul cu came, care la randul lui este responsabil de inchiderea si deschiderea supapelor de admisie si de evacuare, care sunt in cazul motorului 1,4 cate una la fiecare cilindru deci 8 supape. Asta se numeste distributie, adica supapele se inchid si se deschid exact cand este necesar. Cam asta este rolul curelei de distributie explicat mai simplu, a si era sa uit ca in cazul nostru mai invarte si pinionul de la pompa de apa, dar cred ca toti stim ce face pompa de apa. Problema principala si punctul slab la cureaua de distributie este tensionarea, cum au mai spus altii, daca e prea slab tensionat poate sari cateva dinte si atunci supapele nu mai deschid si inchid cand ar trebui existand riscul de a lovi capul pistonului in supape (supape care normal cand pistonul ajunge la puntul mort superior, ar trebui sa fie inchise)
    Daca este prea tensionat atunci exista riscul de a se rupe complet, cea ce duce la acelasi problema descrisa mai sus, adica supapele sigur sunt distruse de capul pistonului.
    Mai simplu nu stiu cum sa-ti explic.
    Referitor la forta transmisa nu stiu ce sa spun, pt a calcula ai nevoie de o gramada de date technice, dar cred ca stiu la ce te ai gandit cand ai intrebat, puterea motorului este transmis de axul motor la ambreiaj si la cutia de viteza si nu prin intermediul curelei de distributie.

    Comment


    • #62
      Am citit majoritatea postarilor despre cureaua de distributie, dar nu am vazut nici o referire la motorul de 1.6. La 1.5dci si la 1.4 am inteles care sunt riscurile asupra motorului. Este valabil si pentru motorul de 1.6 8v sau nu?
      Last edited by crististreulea; 4 May 2014, 12:30. Reason: a omis o litera dintr-un cuvant :lol

      Comment


      • #63
        salut

        trebuie cumparata ROLA INTINZATOARE CUREA DISTRIBUTIE LOGAN?

        atunci cand schimb curea si pompa de apa?

        Comment


        • #64
          Da. Se schimba kitul complet.

          Comment


          • #65
            Vreau sa verific si eu cureaua de distributie la un logan dci.Ce trebui sa demontez?

            Comment


            • #66
              ca si la benzinar in partea dreapta a loganului la extremitatea motorului ai un capac langa tampon din plastic sau aluminiu sub care se ascunde cureaua de distributie . il desfaci si vezi cureua invarti motorul de la fulia de jos [cea mare dupa ce dai roata jos ] si vezi toata suprafata curelei . spor la surubaiala .

              si o intrebare pt colegul loganist urs . pompa de apa si rola cum se prezinta acum . au ceva pirderi sau scratieli ?
              Last edited by marin marius; 26 December 2011, 17:15. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • #67
                Mi-am pastrat obiceiul de a verifica odata la 2-3 luni (cand imi amintesc) cureaua, rola si scurgerile de la pompa de apa. Ultima verificare a fost acum cateva zile, adica 21.12.2011. Kilometri in bord 58.300, adica aproximativ 25.000 km parcursi de la schimbul home numai al curelei, rola si pompa de apa au ramas in continuare la munca. Reamintesc ca aveau atunci numai 33.653 km. Situatie e identica cu cea din aprilie 2010, rola in stare perfecta, iar din pompa de apa se prelinge probabil o picatura de antigel pe luna, intr-un an imi scade aproximativ de-un deget nivelul in vasul de expansiune. Am ramas de parerea ca cei cu putini kilometri facuti in 4-5 ani, ar fi indicat sa desfaca cateva suruburi, sa schimbe numai cureaua de distributie si sa traga de rola si pompa de apa originale. Dar atentie, e o parere personala, cei care au bani, la 4 ani sa schimbe tot, curea distributie, rola, curea accesorii, role accesorii si pot dormi linistiti. Ca veni vorba, cureaua mea de accesorii, cea care invarte alternatorul+pompa de servodirectie e tot cea originala, adica aproximativ 6,5 ani si 60.000 km, e in stare buna, o s-o schimb cand vad crapaturi pe ea. Multa sanatate tuturor si un An Nou cu tot ce va doriti !
                Attached Files

                Comment


                • #68
                  super ok treaba . la cat mai multi km fara probleme pt loganel si la Multi Ani si sanatate in noul an .

                  Comment


                  • #69
                    URS ai observat cumva o slabire a intinderi curelei de distributie in cei 25000km?
                    Last edited by ceompe; 31 December 2011, 19:06. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • #70
                      La Multi Ani si multa sanatate tuturor !
                      Nu, nu am simtit modificari ale intinderii curelei, pare sa fi ramas in aceeasi stare.

                      Comment


                      • #71
                        Si eu vreau sa schimb kitul de distributie saptamana aceasta,insa ma macine intrebarea de care sa cumpar.Am in orasul meu 3 magazine care vand acelasi kit distributie(de origine )doar ca pretul difera f mult de la 162 roni la 250roni.Ce m ati sfatui sa fac?Este prea mare dif de pret.

                        Comment


                        • #72
                          uitati si tutorialul video aici

                          Comment


                          • #73
                            multumim !
                            Puteti va rog sa imi spuneti cum anume se tensioneaza cureaua de distributie (si cea de accesorii) ?
                            Vad la 02:56 in tutorial ca omu roteste cureaua cu degetele ... ?
                            Sa luptam impreuna pentru disparitia ciubucarilor care fac meseria de mecanic auto de ras !

                            Comment


                            • #74
                              in mod normal se foloseste un aparat pentru ca sa vezi cat e de tensionata, sa nu fie nici prea stransa, nici prea larga, daca poti s-o rotesti la 90 de grade e buna, daca nu, e prea stransa, iar daca poti s-o rotesti mai mult, atunci inseamna ca-i prea larga
                              PS: nu-i valabil pentru culturisti

                              Comment


                              • #75
                                Rezolvat si eu. Nu-i mare branza. La diesel e putin mai complicat dar nu e greu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google