Schimbare curea distributie 1.4 Preference.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by marian2dor View Post
    Azi am schimbat pentru prima data distributia la Logan Laureate....140,000 km...10 ani...luat de nou....Am cam stat cu morcovul in fund in ultima vreme, dar cred ca mai mergeam cateva mii de km cu vechea distributie..
    Mai mergea inca 60k lejer. Ce-ti veni s-o schimbi?

    Cat inseamna "in ultima vreme"? 6 ani?
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Si uite-asa citesc unii un caz in care distributia a tinut mai mult decat zice producatorul, si fac si ei la fel.
      Era un soferache cu un Clio in service zilele trecute. Isi cauta alt motor, ala vechi se facuse varza la viteza mare, cand s-a rupt cureaua.

      Comment


      • Originally posted by IancuMIC View Post
        ...ce motiv te-a impiedicat sa schimbi distributia la un timp cat decat rezonabil?
        A vrut sa vada cat tine
        S-a razgandit intre timp.

        Comment


        • O fi tot ala care cauta sa cumpere caucioace montana / kormoran.

          Comment


          • Noutăți de la ContiTech: soft gratuit pentru android de măsurare a întinderii curelelor.

            Detalii http://www.romotion-belting.ro/nouta...-la-contitech/

            In Google Play si Gates are un soft : https://play.google.com/store/apps/d...rivecalculator

            si Hutchinson : https://play.google.com/store/apps/d...on.tensiometre

            Last edited by plopii; 24 January 2017, 23:26.

            Comment


            • Are ceva daca sta acolo cureaua?
              Am tot pus o pe mijloc dar tot acolo se duce.
              Am invartit de motor destul de mult si nu se mai duce mai mult de acolo.
              Attached Files

              Comment


              • Nu va faceti probleme de faptul ca nu sta cureaua pe centrul pinioanelor dintate, doar sa fie pe pinioane.
                Legat de distributie va dau si eu cateva ponturi daca va apucati singuri, varianta fara demontare pompa de apa in cazul in care nu prezinta scurgeri:
                1. Se demonteaza roata dreapta fata, se indeparteaza protectia de plastic din dreptul fuliei arborelui cotit.
                2. Daca aveti cric hidraulic, se pozitioneaza sub baia de ulei, exact unde este busonul evacuare ulei, eu nu am dat scutul jos, bratul cricului trece perfect prin gaura de acces la busonul baii de ulei. Atentie nu trebuie sa ridicati motorul sus, doar trebuie sustinut !
                3. Se demonteaza suruburile suportului-suspensiei pendulare motor si se indeparteaza;
                4. Se demonteaza cele doua capace ale distributiei, cel inferior din plastic are 3 suruburi iar cel superior din aluminiu are 5 suruburi (carter superior si inferior);
                5. Se blocheaza volantul motor, eu am bagat un torx mai lung prin gaura de langa senzorul pozitie volanta, practic ansamblul ambreiaj-placa de presiune se propteste in capatul torxului in cazul meu.
                6. Se desface fulia arborelui cotit;
                7. Se roteste motorul din arbore si se pozitioneaza semnul de pe pinionul mare, cel al axei cu came la semne (sageata de pe pinion la litera "D" de pe capac chiuloasa) apoi in dreptul semnului de pe pinionul de jos, cel de pe arbore se face un semn cu un marcher, vopsea etc.;
                8. Se slabeste rola de intindere a distributiei si se indeparteaza cureaua;
                9. Aici insist un pic. Daca la pinionul de jos, cel de pe arbore sunt scurgeri mari de ulei, se procedeaza la schimbarea simeringului eventual al pinionului de antrenare pompa ulei cel de "Sinterom". Atentie la simering cand il scoateti sa nu zgariati pinionul, preferabil sa il extrageti cu un cutit indoit la varf introdus pe langa exteriorul simeringului. Atentie la introdusul simeringului, se unge cu ulei si se pozitioneaza perfect perpendicular pe lacasul lui, o introducere defectuasa poate duce la sarirea arcului interior de pe simering (cazul meu cu simering erlring) apoi cu o lera subtire se baga marginea simerigului pe pinionul de antrenare al pompei de ulei, se impinge simeringul astfel incat sa intre la nivelul marginii lacasului, nu impingeti simeringul pana in capat.
                10. Fixati noua rola intinzatoare, pozitionati cureaua de distributie la semne (cele desenate pe curea cu cele de pe pinioane);
                11. Se intinde cureaua de distributie, eu am folosit un torx bagat pe una din gaurile rolei in coraborare cu tubulara de pe piulita rolei am format o parghie si am tensionat cureaua in acelasi timp efectuand o strangere usoara a intinzatorului. Se efectueaza cateva rotatii complete ale curelei, se verifica intinderea si mentinerea alinierii semnelor de pe pinioane cu cele de pe capac chiuloasa si cel marcat cu marker, vopsea. Daca totul e in regula se strange la cuplu piulita intinzatorului. Pont important, cureua intinsa trebuie sa permita o deflexie de aproximativ 6mm antunci cand apasati pe ea in zona de verificare a intinderii, desigur sa permita torsionarea la 90 grade dar cu greutate, oricum ea se va intinde in timp.
                12. Se procedeaza la montarea celor desfacute in ordinea inversa cu mentiunea ca pe suruburile carterului superior, vorbim de capacul de aluminiu, pe cele 5 suruburi se aplica o picatura de solutie blocare suruburi. Din punctul meu de vedere se pune acea picatura de blocare pentru a nu scapa ulei pe langa cele doua suruburi M8.

                Daca aveti cheie dinamometrica eu am strans la cuplu (varianta mea) dupa cum urmeaza:

                - suruburi suport-suspensie pendulara la 60Nm
                - suruburi carter superior cele de M10 cu 45Nm, cele de M8 cu 25Nm
                - piulita intinzator distributie 50Nm
                - Piulita fulie arbore 50Nm
                Last edited by florian; 18 June 2017, 00:50.

                Comment


                • Originally posted by dorupopa2006 View Post
                  felicitari in primul rand pt.curajul pe care l-ai avut pt. a te apuca de o asemenea lucrare cati km ai facut cu noua distributie,incet incet nu o sa mai fie nevoie de mecanici daca toti ar face ca tine....multi km fara probleme
                  Cand esti tanar,sanatos si pasionat,este mare pacat sa nu te ocupi tu de fructul pasiunii tale.Cu o conditie:sa ai un minim de dotare,manualul de service langa tine si cel mai important un bagaj serios de cunostinte adunate dealungul anilor. Va vorbesc in cunostinta de cauza;se pot face minuni daca esti pasionat.

                  Comment


                  • Salut.Am un logan 1,4 mpi,trebuie sa ii schimb distributia.Se pare ca sunt pe piata multe piese contrafacute(au fost cazuri chiar la reprezentanta),as vrea sa cumpar ceva de calitate .Ce imi recomandati?ce marca e mai buna acum?si ca vanzator in Bucuresti?multumesc.

                    Comment


                    • Am primit de la ion bumbu din Timișoara cele 3 sdv-uri de distribuție la Logan 1,6 si 1,4 făcute de el la strung si sudate . A cerut 100ron +transport prin curier. Recomand.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Salut, am intampinat o problema la schimbarea distributiei la un Logan 1.4mpi
                        Am inlocuit pompa de apa, rola intinzatoare si cureaua de distributie. Cureaua era fix la semne si era tensionata la frecventa din manual (162 Hz), asa ca am pornit motorul cateva secunde ca sa vad daca e totul in regula. In momentul acela am observat cum cureaua pleaca spre exteremitatea pinioanelor ca si cum ar vrea sa iasa afara (aveti poza atasata, cureaua din poza nu e de logan, dar se observa cum sta pe marginea pinionului).
                        Mentionez urmatorul lucru: Nu am remontat carterul inferior/superior al distributiei si nici suportul motorului. Am remontat doar fulia de accesorii a arborelui cotit. Intrebarea mea este urmatoarea:
                        De ce sta cureaua pe marginea pinioanelor? E normal? Ar trebui sa imi fac griji? Am oprit motorul repede, deci nu stiu daca ar fi sarit de pe pinioane, nu am vrut sa testez.

                        1. Este cumva din cazua ca nu am remontat carterele distributiei? Are vreo relevanta? Stabilizau acestea in vreun fel pinionul axului cu came sau ansamblul pompa de apa + rola intinzatoare?
                        2. Este cumva din cauza vreunei piese noi schimbate de mine? Inainte sa le montez pe cele noi le-am comparat cu cele vechi si le-am verificat sa nu aiba joc (nu aveau). Am pus la loc rola veche si cureaua veche, dar prezinta acelasi comportament, asa ca raman cu 2 posibilitati: pompa de apa noua, pe care chiar nu as vrea sa o demontez sau carterele distributiei. Eu zic ca tensiunea curelei iese din ecuatie, pentru ca era tensionata corespunzator, dupa cum am mentionat mai sus (In plus am incercat o tensiune mai slaba si una mai inalta, fara vreo diferenta).

                        Attached Image


                        Piesele noi sunt de origine, tot ce am strans am strans la cuplul specificat in manualul de service.
                        Aveti vreo idee daca e vreo problema?

                        Multumesc pt atentie​

                        Comment


                        • S-a rezolvat, nu era nicio problema de fapt. Pinionul pompei de apa avea o mica abatere (de unghi) si asta impingea cureaua spre exteriorul fuliilor, DAR nu o arunca afara, ramanea fixa si tensionata. Banuiesc ca e o abatere pe care pompele sunt permise sa o aiba la fabricare.
                          Foarte bun tutorial, multumesc Urs. Dupa 13 ani, postarea ta inca e de actualitate. Pentru cine vrea sa se apuce, neaparat sa vizioneze si cateva tutoriale pe youtube, il recomand pe acest domn: https://www.youtube.com/watch?v=-U_9aIYnPOA si sa aruncati un ochi si pe manualul de service. Oricum, ma gandesc ca acum e mult mai usoara operatiunea decat era in 2010, fiindca e plin Internetul de suport tehnic, deja au aproape 20 de ani Logan-urile din prima generatie.

                          Comment


                          • Referitor la distributia Logan L90 1.4 MPi 75 (si pentru ca s-a intrebat): codurile OE ale componentelor se obtin doar pe baza seriei VIN, dar codul rolei de tensionare poate sa fie 8200211784 sau 8200908180 functie de numarul fabricatie motor (implicit si anul de fabricatie al masinii) avand nu doar forma \geometrie diferita dar si diametru diferit 55 mm respectiv 74 mm, surub pe diferit, evident ca si codurile OE ale kitului de distributie sunt diferite, atasat si cateva capturi plus procedura de demontare \montare a distributiei, poate sunt de folos si altor colegi de forum.

                            PS: cu toata stima si aprecierea pentru Urs care a fost un “pionier” cu schimbul distributiei (inca din 2010, fara cheie dinamometrica, cala, frecventmetru, etc.) si a facut acest tutorial foarte bine prezentat care cred ca este de referinta.
                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google