daca se trage masa suplimentara, nu mai are moarte...
Tutorial Rezolvat Aprindere Bec Ceata In Bord La Franare/semnalizare
Collapse
X
-
Dupa 8 ani juma' si 170 mii km rulati iata ca zilele trecute a venit randu' si la a mea sa dea eroarea de ceata aprinsa-n bord la franare.
N-am asteptat sa am orga de lumini pe spate, in sensu' ca din exterior, pe spate lampile lucrau inca corect la semnal, pozitii, frana si toate combinatiile astea. doar palpaia f. slab sesizabil martorul de ceata din bord.
Asa ca mi-am rupt juma de ora, am desfacut, am curatat cu spray de contacte, am smirgheluit oleaca, iar spary de contacte, uscat, aplicat vaselina (d-aia de rulmenti ca alta n-am avut la indemana) si ...gata.
Imi facusem "lectiile" inainte si stiam care e solutia, mai mult sau mai putin provizorie.
Am uitat sa precizez ca am impins si pinii aia din mufa cu o surubelnita mica lata, ptr. a face contact mai bine.
Deocamdata e ok....oare ma mai tine inca 8 ani?Last edited by Kojak; 3 February 2015, 10:56.
Comment
-
La ph2 cel putin la al meu din 2012 au pus acel fir suplimentar pe caroserie in spatele fiecarei triple probabil sa anuleze acel "efect" nedorit de sorcove in cazul stopurilor.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
@prometheus,
Exact, acel fir de masa suplimentar de care au tot pomenit colegii.
Macar de unele lucruri banale au mai tinut cont astia de la Dacia...noroc cu forumurile.
@einstein, probabil o sa fac si treaba asta...da' cand se mai incalzeste putin, macar pana in primavara tot ma tine.
Stanga am inteles si eu ca e cea cu probleme, desi ce am scris ca am facut mai sus, am aplicat la ambele lampi stg-dr.
Lucru doar la lampa stanga e suficient.
Cum prind firu' de tabla de masa a lampii, in afara de a-l lipi?
Capatu' celalat am inteles ca poate fi prins usor la un surub din apropierea lampii de pe caroserie (de preferat sa n-aiba vopsea pe el)Last edited by Kojak; 3 February 2015, 11:26.
Comment
-
E uite ca unele lucruri le mai imbunatatesc si ei o data cu trecerea timpului , chiar ma uitam si la baterie si intradevar au mai tras un fir suplimentar de la borna minus (parca) si l-au prins exact sub baterie de caroserie tocmai pentru ca au fost parca probleme cu resetarea computerului de bord din senin si am impresia ca acest fir a anulat si acel efect nedorit.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Da si asta (masa suplimetara baterie) a fost alta chestie descoperita de colegii forum-isti.
Am avut si eu problema asta a resetarii cb-ului, dar de la un timp, de cativa ani vad, ca nu mai apare, desi n-am facut nimic, n-am tras fir sau altceva.
Posibil sa nu apara ptr. ca resetez destu de des cb-ul, cand merg p-afara cam de fiecare data si prin oras cam aproape la fiecare alimentare.
Ce m-a mirat e ca intre ansamblu' lampa si caroserie n-am gasit nici urma de rugina, desi e o zona expusa la umezeala, apa, jeg, antiderapant etc...si m-asteptam la nasoale d.p.a.d.v.
Comment
-
Kojak, iei un fir mai gros in sectiune. Dezizolezi capatul si legi litele in jurul tablei, e un loc unde tabla e aproape de marginea aia de plastic. Cam 10 -15 cm de cablu ajung pana la un papuc rotund care il legi pe surubul de masa de langa stop (a mea e 2005 si are). Acolo se leaga si firul de masa de la cablajul masinii. Nu e nevie de letcon, merge si fara.
Sa tii minte cand schimbi becuri de stop sa nu tragi de stop ca ramane agatat in firul ala.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
Comment