If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Poze cu termometrul pentru mcxc :
-senzorul "IN" incalzit (cu bricheta) si senzorul "OUT" in congelator ;
-senzorul "IN" in curs de revenire la temperatura ambientala si senzorul "OUT" in congelator ;
-ambii senzori in camera, prinsi unul langa altul.
Ajutat de un prieten (Taxdoru, care a testat toate variantele de lucru - si nu au fost putine !- si a conceput cablajul ; ii multumesc si pe aceasta cale !) am realizat un nou montaj : termometru cu doi senzori (IN si OUT) SI VOLTMETRU, pentru tensiunea acumulatorului automobilului. Valoarea tensiunii este afisata numeric, cu o zecimala, si grafic (simbol baterie goala --> plina, in functie de valoarea masurata). Deasemenea, daca temperatura de ACUM este mai mare/mai mica cu 3 zecimi de grad decat cea citita anterior, apare o sageata care indica tendinta variatiei temperaturii (crestere/scadere).
Montajul a fost testat pe masina (Logan) ; functioneaza perfect ! Atasez schema folosita ; softul este "proprietar" si nu-l dau decat programat in PIC (sau montaj complet). Pentru detalii, va rog folositi PM.
N.B. In poze temperatura OUT este 0,0 deoarece nu era montat si senzorul "lung".
Poti face, daca tot ai inceput cu imbunatatirile, ca atunci cand scade temp sub +3 grade (sau 0 grade), sa dea un bip pe un buzzer
Aceasta "imbunatatire" o am eu la termometru si pot zice ca e utila...
Spor in continuare.
Raspuns la intrebari :
- NU, nu se poate face "upgrade" de la vechea versiune de termometru la cea de volt-termometru. Schema este diferita in totalitate ! Se pot insa (re)folosi senzorii de temperatura si displayul LCD ;
- nu voi dezvolta acelasi model de montaj cu display LED ;
- din observatiile coroborate ale mai multor "utilizatori", varianta cea mai buna de montare a senzorului de exterior este in oglinda din partea drepta (pasager) ca la R.Clio.
Daca mai aveti intrebari, va raspund cu placere.
Raspuns la intrebari :
- NU, nu se poate face "upgrade" de la vechea versiune de termometru la cea de volt-termometru. Schema este diferita in totalitate ! Se pot insa (re)folosi senzorii de temperatura si displayul LCD ;
poti face numai placa electronica fara senzori si display ,contra cost bineinteles?
de plantat displayul si senzori ma ocup eu
- din observatiile coroborate ale mai multor "utilizatori", varianta cea mai buna de montare a senzorului de exterior este in oglinda din partea drepta (pasager) ca la R.Clio.
Dar daca se pune senzorul acolo, nu e posibil sa fie influentat de razele soarelui si sa nu mai indice bine temperatura?
Schema + soft pentru comanda PWM in 5 trepte ( 10 %, 30%, 50 %, 75 %, 100 %), cu memorarea, la intreruperea alimentarii, a ultimei valori. In functie de consumul ledurilor de background ale LCD-ului este posibil sa fie nevoie de un tranzistor NPN, comandat in baza prin 4k7, cu emitorul la masa si cu ledurile ca sarcina de colector. Dar...cred ca merge si fara ! Eu am comandat doua leduri albastre fara probleme....
Schema + soft pentru comanda PWM in 5 trepte ( 10 %, 30%, 50 %, 75 %, 100 %), cu memorarea, la intreruperea alimentarii, a ultimei valori. In functie de consumul ledurilor de background ale LCD-ului este posibil sa fie nevoie de un tranzistor NPN, comandat in baza prin 4k7, cu emitorul la masa si cu ledurile ca sarcina de colector. Dar...cred ca merge si fara ! Eu am comandat doua leduri albastre fara probleme....
@ Dexter : Folosesc comanda PWM din PicBasicPro : "PWM Pin,Duty,Cycle =
Outputs a pulse width modulated pulse train on Pin. Each cycle of PWM consists of 256 steps. The Duty cycle for each PWM cycle ranges from 0 (0%) to 255 (100%). This PWM cycle is repeated Cycle times. Pin may be a constant, 0 - 15, or a variable that contains a number 0 - 15 (e.g. B0) or a pin name (e.g. PORTA.0). The Cycle time of PWM is dependent upon the oscillator frequency. If a 4MHz oscillator is used, each Cycle would be about 5ms long."
In softul pus aici --> Cycles=10 ; Duty= 25 to 255.
Arpad mi-a spus:
"Din cand in cand imi apare o eroare, cam asa ceva
??/??/??????
ce poate fii.
CE imi recomanzi euam luat + si - de la contact (deci nu merge decat daca motorul e pornit)
sa-l leg pe direct sa mearga non stop?"
Raspuns :
Semnele acelea pe display apar din cauza caderii mari de tensiune, din instalatia masinii, care apare in momentul pornirii ! Am specificat ca montajul nu merge corect (din cauza stabilizatorului de 5 volti) la tensiuni sub 9 volti ! In momentul in care este actionat demarorul, probabil tensiunea scade sub aceasta valoare. Cu motorul "cald" (deci acumulatorul incarcat suficient) nu apare aceasta problema. NU recomand legatura "pe direct" a volt-termometrului (curentul consumat de montaj, desi de ordinul zecilor de miliamperi, poate cauza, peste noapte, decesul unui acumulator aflat "pe ultima suta de metri"). Tensiunea aratata de voltmetru TREBUIE sa nu scada, nici macar la pornire, sub 10 volti ! Iar in mers TREBUIE sa ajunga la 14-14.4 volti ! Altfel inseamna ca este o problema cu bateria (e veche ?!)...
Oricum, dupa ce bateria "isi mai revine" fenomenul descris NU mai apare !
Multumesc si eu pentru raspuns !
Pentru "plus" va puteti lega de firul care duce la pinul A7 (+ dupa contact protejat siguranta) al mufei manetei de actionare a stergatoarelor. Masa se leaga la un surub de masa, preferabil cu papuc. Sau, asa cum am spus si in instructiunile atasate la fiecare colet, va puteti lega la mufa lampii plafoniere (determinati polaritatea cu un voltmetru !). UCH-ul intrerupe alimentarea dupa 30 minute, deci nu exista riscul ca montajul sa ramana activ "peste noapte". Eu am micsorat timpul (cu DDT-ul) la 5 minute !
Atentie ! Montajul nu are nevoie de alta alimentare ! Este suficienta cea existenta ( doar 2 fire).
Vedeti si ultima poza de aici : http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=184
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment