Am reusit sa schimb locul filtrului de motorina si l-am mutat in fata, langa conducta de admisie aer (dupa cum se vede din poze).
Ca sa-mi usurez munca (zic eu) am dat jos bara din fata, am demontat filtrul si suportul sau. Am tras furtunele afara de acolo (vedeti ca sunt cam rigide, sa nu trageti brusc de ele). Am scos cablu cu mufa senzorului de apa, care era prins cu un colier de plastic negru de caroserie (vezi poza cu vedere generala), in locul cablului am fixat cu un colier de plastic furtunul de tur (de la pompa sau para de amorsare catre filtru).
Furtunul de tur este unul cumparat de la un magazin de piese auto cu 10 lei/m si este din cauciuc cu diametrul de 8mm(asa mi-au zis de la magazin fiindca mai aveau si de 6mm , cica de retur). Va recomand sa cumparati 1,5 m chiar daca va ramane. Am mai montat pentru siguranta o supapa unisens de 10 mm(a costat 19 lei si se vede tot in poza cu vedere generala), tot pe furtunul de tur, imediat dupa pompa (para)de amorsare. Se poate si fara aceasta supapa, pompa de amorsare are incorporata aceasta supapa.
Am avut cumparata de la un magazin de bricolaj o platbanda gaurita, pe care am indoit-o la 90 de grade (o puteti confectiona si voi fara sa dati bani, dintr-o bucata de tabla mai groasa), din pacate nu stiu dimensiunile. Acest suport l-am prins intr-o gaura deja existenta in caroserie(vezi poza filtrului cu returul catre rezervor anulat), dar care se afla mascata de o portiune a barii din fata (asta daca nu ati dat bara jos). Se pot vedea in poza alte doua gauri langa cea mascata. Eu am decupat din portiunea de bara care vine peste gaura, de lene sa nu desurubez si sa intorc surubul cu piulita de strangere jos.
Atentie la conducta de aluminiu (pt clima)care trece prin spatele suportului si deasupra ventilatorului de la radiatorul de racire, trebuie indoita cu grija inspre botul masini pentru a nu freca in suportul montat. Pt. a o putea indoi, tineti cu mana dreapta de conducta ferm, langa locul din care iese conducta (piesa cilindrica de aluminiu de sub tubulatura de admisie aer), iar cu stanga indoiti exact in locul in care se freaca de suport. Cei care nu au clima nu au aceasta problema.
Sper sa va lamuriti din pozele cu explicatii.
Din pacate nu am tinut evidenta sculelor utilizate la demontat, dar poate unii colegi de pe forum pot sa ajute.
De exemplu pentru demontarea barii din fata este nevoie de doua torx-uri de marimi diferite (aici nu cunosc marimile) o surubelnita stea si una plata(asta pentru a putea scoate plasticele de sub masina cel din partea soferului si cel din dreapta care este sub filtru).
O cheie de 10 si inca una pt. a tine contra, necesare pentru a prinde suportul de caroserie (surub si piulita de 6 + o saiba grover si una normala). Ca sa prindeti suportul filtrului, de cel confectionat aveti nevoie tot de suruburi de 6 (2 buc.) , de 3 piulite(cea de a treia se monteaza dupa cum am scris in explicatiile din poze, intre cei 2 suporti, ca distantier, pt. a inclina putin suportul filtrului), 2 saibe normale si 2 saibe tip grover.
O bucata de platbanda sau tabla pt. confectionarea suportului sau una cumparata gata gaurita. (OBI, Praktiker, Bricostore, Dedeman, etc)
Mai aveti nevoie de:
- un cutter sau cutit pt. a taia furtunele,
- banda izolatoare pentru a izola cablul de la mufa senzorului de motorina,
- o bricheta pentru a incalzi furtunele de combustibil originale (sunt rigide)
- eventual 2-3 coliere de 8-13 pt. a strange furtunele de combustibil pe stuturi (eu am folosit doar 1).
Nu este greu dar pierzi o jumatate de zi aproape. Daca aveti nevoie de mai multe poze sau explicatii sunt bucuros sa vi le ofer.
Ca sa-mi usurez munca (zic eu) am dat jos bara din fata, am demontat filtrul si suportul sau. Am tras furtunele afara de acolo (vedeti ca sunt cam rigide, sa nu trageti brusc de ele). Am scos cablu cu mufa senzorului de apa, care era prins cu un colier de plastic negru de caroserie (vezi poza cu vedere generala), in locul cablului am fixat cu un colier de plastic furtunul de tur (de la pompa sau para de amorsare catre filtru).
Furtunul de tur este unul cumparat de la un magazin de piese auto cu 10 lei/m si este din cauciuc cu diametrul de 8mm(asa mi-au zis de la magazin fiindca mai aveau si de 6mm , cica de retur). Va recomand sa cumparati 1,5 m chiar daca va ramane. Am mai montat pentru siguranta o supapa unisens de 10 mm(a costat 19 lei si se vede tot in poza cu vedere generala), tot pe furtunul de tur, imediat dupa pompa (para)de amorsare. Se poate si fara aceasta supapa, pompa de amorsare are incorporata aceasta supapa.
Am avut cumparata de la un magazin de bricolaj o platbanda gaurita, pe care am indoit-o la 90 de grade (o puteti confectiona si voi fara sa dati bani, dintr-o bucata de tabla mai groasa), din pacate nu stiu dimensiunile. Acest suport l-am prins intr-o gaura deja existenta in caroserie(vezi poza filtrului cu returul catre rezervor anulat), dar care se afla mascata de o portiune a barii din fata (asta daca nu ati dat bara jos). Se pot vedea in poza alte doua gauri langa cea mascata. Eu am decupat din portiunea de bara care vine peste gaura, de lene sa nu desurubez si sa intorc surubul cu piulita de strangere jos.
Atentie la conducta de aluminiu (pt clima)care trece prin spatele suportului si deasupra ventilatorului de la radiatorul de racire, trebuie indoita cu grija inspre botul masini pentru a nu freca in suportul montat. Pt. a o putea indoi, tineti cu mana dreapta de conducta ferm, langa locul din care iese conducta (piesa cilindrica de aluminiu de sub tubulatura de admisie aer), iar cu stanga indoiti exact in locul in care se freaca de suport. Cei care nu au clima nu au aceasta problema.
Sper sa va lamuriti din pozele cu explicatii.
Din pacate nu am tinut evidenta sculelor utilizate la demontat, dar poate unii colegi de pe forum pot sa ajute.
De exemplu pentru demontarea barii din fata este nevoie de doua torx-uri de marimi diferite (aici nu cunosc marimile) o surubelnita stea si una plata(asta pentru a putea scoate plasticele de sub masina cel din partea soferului si cel din dreapta care este sub filtru).
O cheie de 10 si inca una pt. a tine contra, necesare pentru a prinde suportul de caroserie (surub si piulita de 6 + o saiba grover si una normala). Ca sa prindeti suportul filtrului, de cel confectionat aveti nevoie tot de suruburi de 6 (2 buc.) , de 3 piulite(cea de a treia se monteaza dupa cum am scris in explicatiile din poze, intre cei 2 suporti, ca distantier, pt. a inclina putin suportul filtrului), 2 saibe normale si 2 saibe tip grover.
O bucata de platbanda sau tabla pt. confectionarea suportului sau una cumparata gata gaurita. (OBI, Praktiker, Bricostore, Dedeman, etc)
Mai aveti nevoie de:
- un cutter sau cutit pt. a taia furtunele,
- banda izolatoare pentru a izola cablul de la mufa senzorului de motorina,
- o bricheta pentru a incalzi furtunele de combustibil originale (sunt rigide)
- eventual 2-3 coliere de 8-13 pt. a strange furtunele de combustibil pe stuturi (eu am folosit doar 1).
Nu este greu dar pierzi o jumatate de zi aproape. Daca aveti nevoie de mai multe poze sau explicatii sunt bucuros sa vi le ofer.
Comment