Am Schimbat Locul Filtrului De Motorina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am Schimbat Locul Filtrului De Motorina

    Am reusit sa schimb locul filtrului de motorina si l-am mutat in fata, langa conducta de admisie aer (dupa cum se vede din poze).
    Ca sa-mi usurez munca (zic eu) am dat jos bara din fata, am demontat filtrul si suportul sau. Am tras furtunele afara de acolo (vedeti ca sunt cam rigide, sa nu trageti brusc de ele). Am scos cablu cu mufa senzorului de apa, care era prins cu un colier de plastic negru de caroserie (vezi poza cu vedere generala), in locul cablului am fixat cu un colier de plastic furtunul de tur (de la pompa sau para de amorsare catre filtru).
    Furtunul de tur este unul cumparat de la un magazin de piese auto cu 10 lei/m si este din cauciuc cu diametrul de 8mm(asa mi-au zis de la magazin fiindca mai aveau si de 6mm , cica de retur). Va recomand sa cumparati 1,5 m chiar daca va ramane. Am mai montat pentru siguranta o supapa unisens de 10 mm(a costat 19 lei si se vede tot in poza cu vedere generala), tot pe furtunul de tur, imediat dupa pompa (para)de amorsare. Se poate si fara aceasta supapa, pompa de amorsare are incorporata aceasta supapa.
    Am avut cumparata de la un magazin de bricolaj o platbanda gaurita, pe care am indoit-o la 90 de grade (o puteti confectiona si voi fara sa dati bani, dintr-o bucata de tabla mai groasa), din pacate nu stiu dimensiunile. Acest suport l-am prins intr-o gaura deja existenta in caroserie(vezi poza filtrului cu returul catre rezervor anulat), dar care se afla mascata de o portiune a barii din fata (asta daca nu ati dat bara jos). Se pot vedea in poza alte doua gauri langa cea mascata. Eu am decupat din portiunea de bara care vine peste gaura, de lene sa nu desurubez si sa intorc surubul cu piulita de strangere jos.
    Atentie la conducta de aluminiu (pt clima)care trece prin spatele suportului si deasupra ventilatorului de la radiatorul de racire, trebuie indoita cu grija inspre botul masini pentru a nu freca in suportul montat. Pt. a o putea indoi, tineti cu mana dreapta de conducta ferm, langa locul din care iese conducta (piesa cilindrica de aluminiu de sub tubulatura de admisie aer), iar cu stanga indoiti exact in locul in care se freaca de suport. Cei care nu au clima nu au aceasta problema.
    Sper sa va lamuriti din pozele cu explicatii.
    Din pacate nu am tinut evidenta sculelor utilizate la demontat, dar poate unii colegi de pe forum pot sa ajute.
    De exemplu pentru demontarea barii din fata este nevoie de doua torx-uri de marimi diferite (aici nu cunosc marimile) o surubelnita stea si una plata(asta pentru a putea scoate plasticele de sub masina cel din partea soferului si cel din dreapta care este sub filtru).
    O cheie de 10 si inca una pt. a tine contra, necesare pentru a prinde suportul de caroserie (surub si piulita de 6 + o saiba grover si una normala). Ca sa prindeti suportul filtrului, de cel confectionat aveti nevoie tot de suruburi de 6 (2 buc.) , de 3 piulite(cea de a treia se monteaza dupa cum am scris in explicatiile din poze, intre cei 2 suporti, ca distantier, pt. a inclina putin suportul filtrului), 2 saibe normale si 2 saibe tip grover.
    O bucata de platbanda sau tabla pt. confectionarea suportului sau una cumparata gata gaurita. (OBI, Praktiker, Bricostore, Dedeman, etc)
    Mai aveti nevoie de:
    - un cutter sau cutit pt. a taia furtunele,
    - banda izolatoare pentru a izola cablul de la mufa senzorului de motorina,
    - o bricheta pentru a incalzi furtunele de combustibil originale (sunt rigide)
    - eventual 2-3 coliere de 8-13 pt. a strange furtunele de combustibil pe stuturi (eu am folosit doar 1).
    Nu este greu dar pierzi o jumatate de zi aproape. Daca aveti nevoie de mai multe poze sau explicatii sunt bucuros sa vi le ofer.
    Attached Files

  • #2
    felicitari !
    eu sincer nu m-as baga sa fac treaba asta din cauza furtunelor sant foarte rigide si foarte proaste,acum odata la 20.000 km merita sa te chinui putin mi-a fost greu prima oara cand am schimbat filtru de motorina .

    Comment


    • #3
      Sunt si eu de parere ca aceasta modificare nu ajuta suficient de mult pentru a fi facuta.

      E de apreciat dorinta si hotarirea de a face o lucrare corecta si pentru asta meriti nota 10.

      Daca mai ai idei poti continua ca rau se pare ca nu faci. BAFTA
      sigpicPasionat de MCV si natura

      Comment


      • #4
        Sunt de acord cu cele spuse de colegi in posturile de mai sus, dar scopul principal pentru care am schimbat locul filtrului este de a trece la filtru E4, cel care are numai 3 stuturi si nu-ti mai intoarce motorina in rezervor.
        Acum astept dupa mufa care se afla pe instalatia electrica a masinii, ca sa pot conecta senzorul de la filtrul E4(mi-am achizitionat deja filtru E4 cu tot cu senzor de apa, dar nu pot sa-l leg ca nu am mufa pereche). Dupa cum am masurat incape si acest filtru chiar daca este mai lung. Sper sa gasesc mufa cat de curand. Va salut!

        Comment


        • #5
          Bafta in continuare.Explicatimi si mie care stiti cum e cu filtrele astea euro3 si 4,ce diferente exista si de ce.Merci mult si iertatima ca nu stau sa caut in alte locuri deoarece acolo trebuie sa sintetizez o gramada de informatii.As fi recunoscator pentru o descriere asa ca pentru mine.
          sigpicPasionat de MCV si natura

          Comment


          • #6
            Daca detii masina din semnatura atunci tu ai filtru E4. Bine, este impropriu spus Euro 3 si Euro 4, dar sper sa te lamuresc de la ce vine.
            Loganurile cu motoare Euro3 de 65 CP (primele dieseluri aparute) aveau in dotare niste filtre scurte si mai groase , cu 4 stuturi pe care se cuplau mufele cu furtunele de motorina aferente:
            -unul din stuturi este pentru alimentarea filtrului cu motorina din rezervor si amorsare cu ajutorul pompitei (para) si se cupleaza mufa verde la el
            -cel de al doilea alimenteaza pompa de injectie cu motorina filtrata si se cupleaza mufa alba
            -cel de al treilea stut colecteaza surplusul de la injectoare (returul)si se cupleaza mufa albastra
            -cel de al patrulea stut are corp comun cu cel de-al treilea trimite motorina din filtru catre rezervor si ii revine mufa rosie
            Urmatoarele Logan-uri aprute erau deja cu motor Euro4 de 70 CP (cum am eu), dar tot acelasi filtru de motorina folseau, de aici ar reiesi ca e impropriu denumit Euro 3 si Euro 4
            Insa cel de al treilea tip de Logan aparut era tot Euro 4 dar cu motor de 85 CP si cu alt tip de filtru de motorina, mai lung de diametru mai mic si doar cu trei stuturi. La cel de al patrulea stut (returul din filtru catre rezervor) s-a renuntat. Acest tip de filtru este denumit Euro 4.
            La cele doua filtre mai difera si senzorii pt apa, la E3 senzorul este dreptunghiular si se fixeaza prin rotire la 90 iar mufa se fixeaza o siguranta de otel, iar la E4 senzorul se introduce prin infiletare si este rotund, mufa este si ea mai mica decat cea de la E3. Sper ca am reusit sa te lamuresc cat de cat.
            Sper sa nu se supere moderatorii, pt. ca n-ar trebui aicea sa-ti dau raspunsul aici.

            Comment


            • #7
              Multumesc frumos de raspunsul foarte bine explicat.Si eu sper sa nu se supere nimeni deoarece sunt sigur ca nu sunt singurul care s-a intrebat despre diferente si neavind cum sa faca comparatia a ramas cu nelamuriri.

              Multumesc inca o data
              sigpicPasionat de MCV si natura

              Comment


              • #8
                Originally posted by AKBAR View Post
                ...Urmatoarele Logan-uri aprute erau deja cu motor Euro4 de 70 CP (cum am eu), dar tot acelasi filtru de motorina folseau, de aici ar reiesi ca e impropriu denumit Euro 3 si Euro 4...
                Vezi ca nu ai dreptate in totalitate. Sunt dci-uri de 70cp care au filtrul lung din fabrica. La mine asa este si am mai vazut si la altii.
                I HAVE A !sigpic
                fara linkuri externe in semnatura

                Comment


                • #9
                  Nu te contrazic, Loganul meu este produs in Septembrie 2007 iar la mine este filtrul tip "E3", probabil ca al tau ete putin mai nou.
                  Eu am incercat sa trec pe filtru E4, dar nu stiu ce nu este in regula , deoarece atunci cand conectam returul de la injectoare (si de la pompa de injectie implicit), la stutul marcat cu bulina albastra, se oprea motorul efectiv. Am astupat stutul respectiv si am bagat returul intr-un bidon de 5 L. Am porni, motorul a functionat normal, cand conectam returul murea motorul.
                  Supapa (cred ce este o supapa cu bila)din stutul de retur, cred ca lucreaza pe invers. deoarece cand suflu nu lasa aerul sa intre, se inchide, iar cand trag din filtru ea se deschide (normal zic eu ca ar fi sa admita motorina de pe retur in filtru si sa nu permita motorinei sa iasa din filtru). Daca nu astupam stutul de retur, tasnea motorina din el cand amorsam sau eram cu motorul pornit.
                  Am renuntat momentan la idee si am montat din nou filtrul E3, reconectand si returul catre rezervor.
                  Acuma eu nu stiu ce sa cred: ori filtrul cumparat de mine este defect, mai bine zis supapa de retur, sau chiar nu se poate face aceasta tranzitie (desi aici sunt contrazis de ce X@by). Si apropo de filtru am mai observat ca mai si scapa motorina pe la capsare (dupa ce l-am amorsat si s-a intarit pompa), scotea mici bule, nu era etans.
                  Astept parerile voastre in legatura cu filtrul E4, ca sa pot realiza unde am gresit.

                  Comment


                  • #10
                    foarte buna treaba si eu as faceo dar teas plati pe tine ca mie lene las schimba in primul rand ca iarna sa nu se mai congeleze in mers fiind la roata ingheata in mers iar langa motor iar fi numai bine bravo man 10++++
                    Mai bine taci si doar pari prost .. decat sa vorbesti si sa inlaturi orice indoiala !!!

                    Comment


                    • #11
                      La chestia cu temperatura nu m-am gindit.Orice ar fi in compartimentul motor ramine o temperatura decenta mult mai mult timp decit acolo unde e pus acum.Incepe sa-mi faca cu ochiu aceasta modificare.O pun pe lista pentru la vara.
                      sigpicPasionat de MCV si natura

                      Comment


                      • #12
                        eeeeeeeeee vezi ca e bine eu mam gandit de mult dar lenea cucoana mare uitete la marcile importante de masini ,unde au filtrul de motorina,de ce oare dar sigur la vara o so fac si pe asta
                        Mai bine taci si doar pari prost .. decat sa vorbesti si sa inlaturi orice indoiala !!!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by AKBAR View Post
                          Nu te contrazic, Loganul meu este produs in Septembrie 2007 iar la mine este filtrul tip "E3", probabil ca al tau ete putin mai nou.
                          Eu am incercat sa trec pe filtru E4, dar nu stiu ce nu este in regula , deoarece atunci cand conectam returul de la injectoare (si de la pompa de injectie implicit), la stutul marcat cu bulina albastra, se oprea motorul efectiv. Am astupat stutul respectiv si am bagat returul intr-un bidon de 5 L. Am porni, motorul a functionat normal, cand conectam returul murea motorul.
                          Supapa (cred ce este o supapa cu bila)din stutul de retur, cred ca lucreaza pe invers. deoarece cand suflu nu lasa aerul sa intre, se inchide, iar cand trag din filtru ea se deschide (normal zic eu ca ar fi sa admita motorina de pe retur in filtru si sa nu permita motorinei sa iasa din filtru). Daca nu astupam stutul de retur, tasnea motorina din el cand amorsam sau eram cu motorul pornit.
                          Am renuntat momentan la idee si am montat din nou filtrul E3, reconectand si returul catre rezervor.
                          Acuma eu nu stiu ce sa cred: ori filtrul cumparat de mine este defect, mai bine zis supapa de retur, sau chiar nu se poate face aceasta tranzitie (desi aici sunt contrazis de ce X@by). Si apropo de filtru am mai observat ca mai si scapa motorina pe la capsare (dupa ce l-am amorsat si s-a intarit pompa), scotea mici bule, nu era etans.
                          Astept parerile voastre in legatura cu filtrul E4, ca sa pot realiza unde am gresit.
                          Masina este din 2008(al meu). Pacat ca nu pot face poza ca ar trebui sa
                          sa demembrez pe acolo si pe vremea asta rece eu nu ma apuc.
                          I HAVE A !sigpic
                          fara linkuri externe in semnatura

                          Comment


                          • #14
                            Vezi tot timpul invatam cate ceva, nici nu as fi crezut ca si unele modele de 70 CP au in dotare filtrul tip E4. Asta ma bucura deoarece inseamna ca voi putea sa-mi duc la capat ambitia de a schimba tipul de filtru pe care il are masina in dotare, despre care am senzatia ca este putin mai bun (asta este doar parere personala, nu incerc sa influentez pe nimeni).

                            Comment


                            • #15
                              Da, intre timp am descoperit de ce nu am putut monta filtrul E4 cumparat de mine:filtrul original E4 nu are nici o supapa pe stutul de retur (cel marcat cu bulina albastra) si in consecinta admite intrarea motorinei refulata de pompa si de injectoare, in filtru, fara nici o obstructie. Filtrul pe care eu l-am cumparat, imita foarte bine originalul desi am constatat niste diferente cum ar fi:
                              - culoarea cutiei in care este ambalat filtrul original este alb cu scris gri al meu este maro cu scris alb
                              - ultima cifra a codului de la filtru este 6 (486) la cel original iar la mine este 7 (487)
                              - pe original scrie Made in France, iar pe al meu Made in Inde
                              - filtrul original nu vine cu tot cu senzor, iar al meu are (dar raman macar cu senzorul)
                              - ca bonus filtrul meu scapa pe la capsare (dupa ce amorsez instalatia si fac presiune)
                              Operatiunea de schimbare o mai aman pana la toamna, cand trebuie sa schimb filtrul E3 care este pe masina momentan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google