Urmeza ca in curand sa ma apuc sa fac schema asta sper sa mearga.
Tutorial montat Daytime Running Lights
Collapse
X
-
DRL-ul poate fi facut si altfel.
Cu doua relee. Unul ce decupleaza DRL-ul la punerea pozitiei, si unul pentru alimentare. Singura chestie , becurile pentru DRL trebuiesc alimentate, inseriate cu o rezistenta, la aproximativ 7V. Practic cand este contactul pus si pozitia 0 a blocului de lumini se va aprinde DRL-ul cu 7V pe faza lunga. Cand se pun pozitiile un releu intrerupe acest circuit si totul functioneaza ca inainte. Se poate monta si un martor in interior pentru a sti ca DRL-ul este aprins.
Comment
-
Nu vreau sa par rautacios sau carcotas, mie unul nu mi se pare o idee buna, spre exemplu vrei sa stai fara lumini aprinse ce faci? faza asta cu day light o am si eu din fabrica si nu pot sa o dezactivez si ma enerveaza, sunt situatii in care nu trebuie sa aprinzi "becele". In fine felicitari inca o data pentru toate tutorialele.
Comment
-
nu sunt uituc din ala...trebuia sa faca o solutie ca atunci cand am pe auto sa stea si cand pun pe off sa se opreasca, dar la mine sta tot timpul faza scurta pornita. spre exemplu ziua in amiaza mare, prin oras sa ai farurile aprinse, cand pun contactul se aprind si trebuie mereu sa dau pe pozitie din timp sau seara cand vrei sa faci o surpriza cuiva sa apari in parcare cu luminile oprite si exemplele pot continua...
Comment
-
laur_cos: ai si tu dreptate, m-am gandit la chestia asta inainte sa-l comand. dar am pus in balanta de cate ori am nevoie sa porneasca automat si de cate ori nu am nevoie sa se aprinda. deci de asa putin ori incat ii scot manual siguranta la nevoie. ba chiar ii poti trage un buton de switch daca vrei. daca vrei se poate.
vladk2k: nu se pune problema de uituci aici, DRL-ul este ok pentru ca ceilalti din trafic sa te vada mai bine. am observat ca incep sa-i injur pe unii ca nu au farurile pornite desi e amiaza zilei.Last edited by crististreulea; 28 February 2011, 01:07.Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
Comment
-
@CRiS - stiu ca DRL se aplica pentru mers ziua, dar (inca) nu este obligatoriu sa ai luminle aprinse in oras (eu unul folosesc doar pozitiile in timpul zilei, dar am niste led-uri puternice in ele; daca ploua, e ceata sau in general vizibilitatea scazuta mai aprind...). Insa "gurile rele" se vor opune pentru ca le creste consumul sau nu mai pot sa mearga ninja. De exemplu:
Comment
-
Drl
Salutare,
am gasit niste dispozitive DRL pe situl acesta, doar ca stau in cumpana daca sa le comand sau nu. Voi ce ziceti, ar functiona? http://auto-led-tuning.ro/lumini-zi-.../drl-accesorii , modelul TFLM01 la 104 lei. Din pacate descrierea acestui model nu este disponibila online.
Comment
-
Gasesti aici ceva detalii: https://www.dectane.de/index.php?cat...71fa39b9ae00e3
Exista totusi posibilitatea ca acele module sa functioneze doar cu DRL-uri dedicate cu LED.
Comment
-
rezolvare
daca s-ar fi studiat de unde vine inventia cu DRL-ul , adica de la americani si ar fi studiat cineva documentatia lor la DRL-uri ar fi vazut ca problema cu luminile aprinse chiar si cand stai pe loc se rezolva prin montarea unui releu de comanda pe contactul franei de mana, adica daca stai pe loc cu motorul pornit poti sa ai frana de mana trasa (obligatoriu la cutiile automate de la americani) si DRL-ul stinge farurile. Ar mai fi o problema cand pleci cu frana de mana trasa dar se considera ca atunci nu ai nevoie de faruri ca nu vei merge mult pana se strica sau vei semnaliza cu o dara de fum .
Comment
-
Nu este acelasi lucru. Drl-ul pe care tocmai l-am montat azi aprinde faza lunga la jumatate de consum (7 volti cu 30 wati fata de 60 w cu 12 v); daca aprinzi faza scurta consumi 55 Wati plus ca se distruge mai repede filamentul becului.
DRL-ul (70 ron) functioneaza SUUPER, exact ca in tutorial.
DRL-ul a venit ieri prin amabilitatea d-lui Cristian Streulea care a facut comanda in Bulgaria: MARE OM, MARE CARACTER - Multumesc Cristi.
Comment
Comment