Diagnoză în mers, după înlocuirea galeriei de evacuare
De data asta am urmărit parametrii de funcționare în mers, motorul fiind deja cald (80°):
După vreo 5 minute de mers, tensiunea și rezistența de încălzire a sondei aval încep în sfârșit să se modifice:
Rezistență încălzire sondă aval = 2,89 ... 3,66 ohm
Tensiune sondă aval = 600 ... 750 mV
La Info OBD îmi apare clar pană prezentă pe sonda aval și, firesc, Allume MIL demandé în timp ce sonda amonte apare OK, doar cu o pană memorată.
Conchid că trebuie schimbată sonda aval.
De data asta am urmărit parametrii de funcționare în mers, motorul fiind deja cald (80°):
- Rezistență încălzire sondă amonte = 1,89 ohm
- Tensiune sondă amonte = 90 ... 950 mV, fluctuație continuă și rapidă
- Rezistență încălzire sondă aval = 0 ohm (la fel ca înainte de plecarea de pe loc)
- Tensiune sondă aval = 2488 mV, perfect constantă (la fel ca înainte de plecarea de pe loc)
După vreo 5 minute de mers, tensiunea și rezistența de încălzire a sondei aval încep în sfârșit să se modifice:
Rezistență încălzire sondă aval = 2,89 ... 3,66 ohm
Tensiune sondă aval = 600 ... 750 mV
La Info OBD îmi apare clar pană prezentă pe sonda aval și, firesc, Allume MIL demandé în timp ce sonda amonte apare OK, doar cu o pană memorată.
Conchid că trebuie schimbată sonda aval.
Comment