Tutorial verificat joc la capat de bara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial verificat joc la capat de bara

    Am achizitionat recent o presa pentru pivoti/cap bara de pe Dacia Shop.ro si eram foarte nerabdator sa o folosesc.
    Am gasit si un pacient, asa ca m-am apucat de treaba. Din pacate capatul de bara a facut misto de mine si a iesit fara nici cel mai mic efort, nici n-am apucat sa desfiletez de tot piulita.
    Am vrut doar sa va arat cum se verifica daca ai joc in capetele de bara, sperand ca nu o sa ma mai intrebati cum se face aceasta verificare.

    pentru schimbarea capetelor de bara, vezi aici Schimbare capete de bară


    update 21.06.2012
    Acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos. Si a avut dreptate... sau NU! vezi tutorialul de mai jos.

    update 03.03.2013
    Revin cu informatii despre testarea acestor capete de bara, asta dupa ce Miki din Serbia mi-a atras atentia cu acest filmulet, cel mai bine vizibil de la secunda 0:40.
    Cum este posibil ca un Sandero Stepeway din 2012 cu 8000km la bord, rulati doar pe drumuri bune si cu grija, sa aibe acel joc sus/jos?! Absurd si foarte enervant deoarece eu spuneam ca asa se verifica cel mai bine un joc in capatul de bara. El a verificat la fel in urma vizionarii tutorialului facut de mine. A fost la service si cei de acolo i-au spus ca este normal sa faca asa. Au verificat toate elementele de la directie si totul este conform, ca nou.
    Am zis ca eu sunt nebun, m-am dus la masina, dat jos roata, verificat si la mine sunt fixe, nu misca nici copilu'n p**** ma-sii!
    Avand in garaj un capat de bara original Dacia de cand am cumparat masina, m-am apucat de teste si asta a iesit. Concluzia este ca unele capete de bara au acel arc in interior si permit acea miscare sus/jos, chiar daca este nou nout, totul depinde de modul in care este construit acel capat de bara.

    update 02.06.2013
    Dupa ce-am schimbat capetele de bara de origine cu cele de la Moog acum aproximativ un an de zile, de atunci am facut 11.00km si este praf. Dupa cum se poate vedea, acest capat de bara are lipsa acel arc si la testul cu clestele este foarte solid, din aceasta cauza am banuit ca este defecta bieleta de directie. Da de unde, capatul de bara era praf, si-a dat duhul.

    update 18.10.2013
    Dupa 17.000km s-a dus si al doilea capat de bara de la Moog, cel de pe dreapta, asta dupa aproximativ un an jumatate de folosire. Dupa cum se poate vedea in filmare, ambele au avut cauciucul fisurat, pe unde a intrat apa, a aparut rugina si inevitabil uzura prematura. Si daca tot aveam putin timp liber, le-am taiat sa vedem ce contine interiorul si pot spune ca nu mi-a placut deloc ce-am vazut acolo.
    Last edited by crististreulea; 18 October 2013, 22:22.
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    Ai aplicat metoda cu numaratul spirelor? Care a fost originea capului de bara nou?

    Comment


    • #3
      Nu as dori sa se inteleaga faptul ca raspund in numele lui Cristi;dupa interventii de acest gen este indicata efectuarea geometriei;metoda cu numaratul filetului este una relativa.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #4
        oricum trebuie sa numeri spirele ca sa formezi la loc directia cel putin relativ, ca nu poti sa te duci nici cu diferenta de 20 de grade intre roti pana sa faci geometria la service ...
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • #5
          Corect.Multi insa cred ca e suficienta metoda .
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #6
            toata lumea stie ca tre sa faci unghiul de fuga dupa schimb de bieleta sau cap de bara, doar ca multi se bazeaza doar pe numaratul spirelor, de multe ori iese bine, dar de cele mai multe ori clar nu mai iese cum trebuie pentru ca nici piesele nu sunt identice
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • #7
              ...toata lumea stie?Esti sigur?
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #8
                stiu toti, doar ca nu vor sa faca, la fel cum foarte multi nu sunt prosti, sunt ai dreacu, ori prosti + ai dreacu )
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • #9
                  Pun si eu aceasi intrebare ca a lui madi, care este originea noului cap de bara?
                  Observ ca noul cap de bara are un inel de strangere a burdufului sus pentru a retine vaselina inauntru si a nu permite apei, mizeriei sa intre. Capetele de bara originale nu au acest inel si se strica prematur...
                  sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

                  Comment


                  • #10
                    capatul de bara pe care l-am filmat este de la MOOG.
                    aici de fapt este vorba despre cum verifici daca ai joc la capatul de bara, nu ce trebuie sa faci dupa schimbarea lui sau cum sa faci schimbarea lui

                    dar e adevarat, trebuie facuta geometria rotilor dupa schimbarea capetelor de bara. aici nu s-a vazut nimic dubios la roata, dar volanul s-a strambat inspre dreapta
                    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc pentru raspuns Cristi.
                      sigpicLogan Laureate - 1.5 DCI

                      Comment


                      • #12
                        Multumesc de raspuns , am vrut sa spun si de chestia cu producatorii diferiti dar expirase timpul. E clar ca trebuie facuta geometria, dar macar scapi de manopera schimbatului .Poate printr-o intamplare volanul ramane in aceeasi pozitie.

                        Comment


                        • #13
                          update 21.06.2012
                          Acum cateva zile cineva mi-a scris pe aici ca nu se verifica corect tinand de roata la ora 9 si ora 3, corect este sa nu miste capatul de bara sus/jos. Si a avut dreptate... sau NU! vezi tutorialul de mai jos.

                          update 03.03.2013
                          Revin cu informatii despre testarea acestor capete de bara, asta dupa ce Miki din Serbia mi-a atras atentia cu acest filmulet, cel mai bine vizibil de la secunda 0:40.
                          Cum este posibil ca un Sandero Stepeway din 2012 cu 8000km la bord, rulati doar pe drumuri bune si cu grija, sa aibe acel joc sus/jos?! Absurd si foarte enervant deoarece eu spuneam ca asa se verifica cel mai bine un joc in capatul de bara. El a verificat la fel in urma vizionarii tutorialului facut de mine. A fost la service si cei de acolo i-au spus ca este normal sa faca asa. Au verificat toate elementele de la directie si totul este conform, ca nou.
                          Am zis ca eu sunt nebun, m-am dus la masina, dat jos roata, verificat si la mine sunt fixe, nu misca nici copilu'n p**** ma-sii!
                          Avand in garaj un capat de bara original Dacia de cand am cumparat masina, m-am apucat de teste si asta a iesit. Concluzia este ca unele capete de bara au acel arc in interior si permit acea miscare sus/jos, chiar daca este nou nout, totul depinde de modul in care este construit acel capat de bara.

                          update 02.06.2013
                          Dupa ce-am schimbat capetele de bara de origine cu cele de la Moog acum aproximativ un an de zile, de atunci am facut 11.00km si este praf. Dupa cum se poate vedea, acest capat de bara are lipsa acel arc si la testul cu clestele este foarte solid, din aceasta cauza am banuit ca este defecta bieleta de directie. Da de unde, capatul de bara era praf, si-a dat duhul.
                          Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                          Comment


                          • #14
                            Eu m-am convins cum sa il verific...mai ales ca am schimbat cele 4 repere ale directiei:
                            Pus mana pe capatul de bara si incercat miscare de rotatie - stanga dreapta, in functie de cum permite sau nu, miscarea aceasta...este kaput ori inceput de kaput!

                            Nici clestele, cum ai spus mai sus, nu este elocvent, nici testarea prin roata.

                            La mine unul se rotea liber-montat, demontat "flencanea"
                            Al doilea se misca si nu prea-montat, demontat-idem, stare uzura cca 50-60%.

                            Incercati si reveniti cu impresii
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment


                            • #15
                              Dupa 17.000km s-a dus si al doilea capat de bara de la Moog, cel de pe dreapta, asta dupa aproximativ un an jumatate de folosire. Dupa cum se poate vedea in filmare, ambele au avut cauciucul fisurat, pe unde a intrat apa, a aparut rugina si inevitabil uzura prematura. Si daca tot aveam putin timp liber, le-am taiat sa vedem ce contine interiorul si pot spune ca nu mi-a placut deloc ce-am vazut acolo.

                              filmul poate fi vizionat la acest link http://www.youtube.com/watch?v=49K73PFJqNQ
                              Last edited by crististreulea; 18 October 2013, 22:24. Reason: Automerged Doublepost
                              Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google