If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Busonul de la rezervorul de frana de la Dacia veche se potriveste PERFECT la Logan.
Poti te rog sa ne spui de unde ai luat busonul si sa pui o poza cu el montat pe logan.
Eu am cautat in targ la Vitan, am gasit ceva care arata ca al tau si despre care vanzatorul spunea ca e de dacie veche (scria pe el ceva de DOT3), insa cand am vrut sa il pun pe un rezervor de frana de logan nu am reusit sa il insurubez nicicum - era doar putin mai mic.
Poti te rog sa ne spui de unde ai luat busonul si sa pui o poza cu el montat pe logan.
Eu am cautat in targ la Vitan, am gasit ceva care arata ca al tau si despre care vanzatorul spunea ca e de dacie veche (scria pe el ceva de DOT3), insa cand am vrut sa il pun pe un rezervor de frana de logan nu am reusit sa il insurubez nicicum - era doar putin mai mic.
Busonul l-am cumparat din Pantelimon unde era magazinul Dacia inainte.Acolo e magazinul din mijloc.,cel mai mare.Este de Dacia berlina si se potriveste si pe Logan.Exact,scrie DOT3 pe capac.Am dat 5 lei pe el.Inainte sa ma apuc l-am verificat la Logan si merge perfect.Masinile europene au un standard de filet pe acest rezervor.
Eu cand schimb lichidul de frana din sistem sau umplu sistemul dupa lucrari majore bag pe la roti, cu presiune, pana imi ajumge lichidul fara aer in vas.
Am vazut si eu sistemul asta.Practic este tot introducere prin presiune a lichidului in instalatie,ceea ce este foarte ok.Eu am schimbat lichidul de frana la Loganul meu care are si ABS cu ATE SL.6.Vreau sa fiu sigur ca si modulul de ABS se aeriseste bine si de aceea am facut dispozitivul asta.Am observat ca si in service-urile respectate se foloseste asa ceva.Caderea libera nu aeriseste complet sistemul,iar de dat la pedala nici nu vreau sa mai aud.
Last edited by B36LUK; 1 August 2013, 14:04.
Reason: Automerged Doublepost
Ok, bag seama ca si aerisiti des franele de aveti nevoie de asa ceva. Succes!
Un vas de presiune in care pui lichid de frana si are o valva de anvelopa montata in capac nu merge? Bagi presiune cu pompa/compresorul de roti si gata.
In service se foloseste asta pentru ca lucreaza un singur mecanic, nu din motive de coroziunea lu peste.
Last edited by einstein1984; 1 August 2013, 14:23.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Dua ce ca se schimba destul de rar lichidul de frana la masinile astea, mai si sariti peste etape importante. Aerisirea fiecarei conducte/etrier este foarte importanta. Desi nu umbla nimeni la elementele sistemului sub presiune, in timp se acumuleaza bule de aer din varii motive. Aer in instalatie inseamna eficienta redusa la franare.
Dupa multe incercari cu si fara aparate, cu si fara amicul "fa-i pedala" pot spune ca aceasta din urma varianta ( cea cu amicul "fa-i pedale" ) este cea mai eficienta.
La auto cu ABS este nevoie si de o aerisire suplimentara, care se face cu ajutorul aparaturii de diagnoza
Pana una alta, iata o parte din experientele mele ( am lucrat prin multe service-uri si fiecare avea metoda lui ) :
1. La Mercedes aveau un dispozitiv conectat la aer comprimat. In loc de capacul de la vasul de lichid al masinii avea aparatul un alt capac potrivit cu o tevusca in centru, prin care venea lichid cu presiune. In acelasi timp, se facea si presiune de aer care impingea lichidul prin pompa. In timpul asta, Dorel mergea pe la fiecare roata si dadea drumul aerisitorului, cu un furtun transparent conectat, pentru a vedea bulele si cand vine lichid nou in instalatie.
Avantaje : lucreaza un singur om
Dezavantaje :
- aparat mult prea scump
- dependent de aer comprimat
- trebuie sa pui minim 2 litri lichid in aparat, deci exclus sa vii la service cu lichidul tau Ultra Racing BLA BLA
- era o minunatie cand sarea vasul din pompa de frana din cauza presiunii... se murdarea jumatate de service cu lichid de frana
2. La Ford foloseau metoda "pedale"
3. La Mitsubishi, inclusiv la cele deosebite (EVO, Pajero, etc) - "pedale"
4. La Opel - "pedale"
5. La Subaru - "pedale"
6. Acasa la mine, experimental - un aparat cu vacuum : puneam suficient lichid in vasul masinii, apoi mergeam cu dispozitivul acesta conectat la aer comprimat pe la fiecare etrier. Il conectam la aerisitor si teoretic aparatul tragea lichidul din aerisitor.
Avantaj : lucreaza o singura persoana
Dezavantaje :
- dependent de aer comprimat
- nu stiam niciodata daca s-a aerisit pentru ca tragea aer pe langa furtunul transparent
- destul de scump pentru un jeg infect de aparat - noroc ca n-am dat banii pe el, il aveam de la un bun prieten
7. Cea mai buna incercata de mine : "pedale"
Spunea cineva la un moment dat ca strici pompa daca faci aerisire la pedale. Nu zau??? Pai daca se strica pompa cand pedalez in gol sa aerisesc, nu cumva pompa aia este mult prea proasta? Nu cumva pe strada, cand apas tare pe pedala pompa aia cedeaza la sigur? Nu cumva trebuie reparata/inlocuita?
Mai spunea cineva ca atunci cand aerisesti la pedala, pompa face o cursa mult prea mare, pana in zona in care ea nu lucreaza de obicei. Acolo, in acea zona, exista impuritati si rugina care strica garniturile pompei. Nimic mai gresit!!! De ce? In primul rand nu e rugina pentru ca in sistem nu e apa. Asta daca schimbi lichidul la timp. In al doilea rand, pompa face cursa completa fara sa vrei.
Prieteni voi folositi ce metoda doriti,eu nu va impun ceva.Eu v-am spus parerea mea...Am folosit dispozitivul si am aerisit franele la masina.Pot sa va spun ca am pedala de frana asa de tare cum era cand am luat masina de noua.Presiunea din recipient a fost de 2 bari.Busonul de Dacia berlina a mers perfect asa cum v-am spus.Jumatate de ora a durat intreaga operatiune.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment