Schimbat Kit Ambreiaj 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbat Kit Ambreiaj 1.4

    Pentru ca ambreiajul a inceput sa patineze usor,si ca sa nu am surprize sa ma lase in drum,am departat aprox. 8 cm cutia de viteze de motor si am scos placa de resiune .Am inlocuit doar discul si rulmentul de presiune.Piesele le-am cumparat dupa demontare ,sa stiu exact ce sa cumpar.

    Etapele inlocuirii discului de ambreiaj (sau kit ambreiaj)
    -Se incepe cu desfacerea piulitelor planetarelor (tubulara 30)
    -Se scoate bateria si suportul din plastic de sub baterie
    -Se slabesc piulitelor rotilor fata
    -Se ridica fata masinii pe doua capre (butuci de lemn in cazul meu) si se dau jos rotile fata
    -Se demonteaza etrierul dreapta (partea soferului) cu tubulara de 19,etrierul l-am agatat cu un carlig(sarma) de arcul masinii,cat mai sus
    -Se scot cele 2 suruburi ale amortizorului de pe aceasi fuzeta, tubulara de 18
    -Se elibereaza capul planetarelor din fuzeta,folosim un ciocan si o bucata de lemn cu care lovim axu planetarei pana se elibereaza din fuzeta si se scoate afara,ramane pe lonjeron, la roata stanga ,tot cu ciocanul si o bucata de lemn batem pana eliberam capul planetarei din fuzeta,nu trebuie scoasa definitiv, doar sa se miste liber in fuzeta
    -Se demonteaza scutul , cu tubulara de 10, sunt 6 suruburi.
    -Se demonteaza suportul de sub cutia de viteze cu tubulara de 19, sunt 3 suruburi dar e suficient sa desfacem numai cele 2 suruburi prinse de cutie
    -Se scot suruburile ce uneste cutia cu motorul, cu tubulara de 13, sunt 4 dedesubt, la mijloc o piulita pe o parte si o piulita pe cealalta parte ,si 3 suruburi deasupra (2 mai lungi) si cele 2 suruburi de la electromotor.
    -Se demonteaza timoneria schimbatorului de viteze de pe cutia de viteze (langa suruburile electromotorului este un manson de cauciuc)se foloseste tubulara de 10
    -Se scoate cablul de ambreiaj, inelara sau fixa de 10
    -Sub suportul bateriei este suportul cutiei , se foloseste tubulara de 16 cu un prelungitor mai lung ,sunt 3 suruburi si toate au pozitii diferite de fixare a tubularei,unul trece prin suportul bateriei,si 2 pe exteriorul suportului de baterie,tubulara intra putin inclinat
    -Se asigura motorul ,se monteaza un butuc sub motor
    -Cu ajutorul unui cric hidraulic sub cutie si un levier se indeparteaza cutia de motor, cate un pic din mai multe locuri si cat mai uniform(stanga/dreapta/sus/jos) , dupa ce sa indepartat putin cutia slabim cricul si il repozitionam sub cutie si se ridica cate putin cutia si din nou cu levierul se indeparteaza cutia uniform.Cand sa indepartat suficient, aprox 8 cm , pe mijlocul cutiei sunt cele 2 suruburi de ghidaj,se vad 3-4 filete din surub. Nu trebuie sa scoateti definitiv cutia, nustiu daca o poti pune singur la loc , trebuie sa ramana pe ghidaj.
    Cu tubulara de 11 se scot suruburile de pe placa de presiune,rotind volanta, sunt 6 suruburi,se scoate placa de presiune impreuna cu discul de ambreiaj.
    Se scoate si rulmentul de presiune pentru a fi inlocuit.Se monteaza noul rulment
    Eu am inlocuit doar discul de ambreiaj si rulmentu de presiune, placa considerand ca nu merita schimbata.
    Am cumparat doar disc VALEO made in Franta si rulmentul de presiune dupa demontare.
    Cu placa in mana, asezam discul cu arcurile in interiorul placii si observam cum se incadreaza discul pe suprafata de contact a placii pentru a ne da seama cum o centram , pentru ca nu putem folosi tija de ghidaj la montare.
    Se monteaza placa pe volanta , suruburile doar le apropiem,se roteste volanta incercand sa centram cat mai bine discul, se foloseste si o sursa de lumina pentru a observa mai bine centrarea discului, apoi strangem suruburile cate putin si daca e bine centrat se strang definitiv.
    Cu ajutorul levierului incepem sa apropiem cutia de motor, bagam levierul intre cutie si lonjeron ,se misca usor cutia , se foloseste si cricul sub cutie cu miscari usoare pana se apropie Se poate folosi cele 2 suruburi lungi de la cutie montate provizoriu in locurile de sub cutie pentru apropiere (strangere) apoi le desfaceti si le puneti pe cele normale.
    La mine a intrat usor cutia la loc .Unii spun ca fara tija nu reusesti centrarea discului si montarea la loc a cutiei, nu e adevarat, din acest punct nu au fost probleme.
    La montare se procedeaza invers demontarii.
    Ca durata de lucru, aproximativ 3 ore.
    Nu trebuie sa fii mare meserias, curaj sa ai !...si putina indemanare
    Spor la schimbat kitul de ambreiaj!

  • #2
    Bravo!

    Eu tin sa te felicit, pentru curajul avut, chiar daca nu ai schimbat tot chitul cu tot cu placa de presiune cum ar fi fost recomandat.

    Vreau sa te intreb daca ai mai facut asa ceva sau pur si simplu e nevoie de curaj si scule, dupa care desfaci pana ramai cu piesele in brate?

    Comment


    • #3
      Multumesc,este prima oara cand desfac o cutie de logan.Da cand mi-a zis mecanicul 300 roni manopera...
      Cu placa am mers in service si e ok.
      Last edited by is40gan; 11 October 2013, 16:49.

      Comment


      • #4
        multumim pentru informatii. foarte bine prezentata lucrarea !

        parerea mea e ca ar fi trebuit schimbat tot kitul de ambreiaj. posibil ca placa sa fie decalita sau sa se decaleasca intre timp. e doar parerea mea si o recomandare pentru cei ce vor mai efectua aceasta lucrare. in plus cred ca nu iesi mult mai ieftin daca cumperi disc si rulment decat daca cumperi kit intreg.
        o/____\o
        (i)
        .........

        Comment


        • #5
          Ca o concluzie,dupa o saptamana de la lucrare:
          -840km rulati, ambreiajul e la fel cum era masina cu zeto km.( adica mi sa intamplat de cateva ori sa se opreasca motorul din cauza ca cupleaza jos si repede) acum m-am obisnuit

          Comment


          • #6
            is50gan am si eu o intrebare poate stii .. Am completat cu antigel si am uitat sa pun dopu la vasu de expansiune si mi-a sarit antigel pe cutie .. si imi patineaza ambreiajul ce pot sa fac ? Daca merg cu ea asa se curata ?
            http://www.loganclub.ro/forum/ct_03_fie-t42314.html ..My Ride

            Comment


            • #7
              Dai cu spary de frane si dupa mergi cu masina ..100 km

              Comment


              • #8
                VAMPY si unde dau ? bag acolo in gaurile alea ?
                http://www.loganclub.ro/forum/ct_03_fie-t42314.html ..My Ride

                Comment


                • #9
                  Da , eu asa am facut am bagat in toate gaurile pe care le-am vazut acolo la volanta !

                  Comment


                  • #10
                    Fa asta cu ambreiajul apasat, ca altfel nu intra intre disc si placa.
                    O informatie face cat o mie de sfaturi...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xplood View Post
                      is50gan am si eu o intrebare poate stii .. Am completat cu antigel si am uitat sa pun dopu la vasu de expansiune si mi-a sarit antigel pe cutie .. si imi patineaza ambreiajul ce pot sa fac ? Daca merg cu ea asa se curata ?
                      Dupa maxim cateva zile de mers cu masina prin oras se rezolva.
                      Antigel mai curge si la schimbul termostatului, cand nu pui o folie sa izolezi pe dedesubt.
                      Last edited by mr.K; 13 October 2013, 17:07.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xplood View Post
                        is50gan am si eu o intrebare poate stii .. Am completat cu antigel si am uitat sa pun dopu la vasu de expansiune si mi-a sarit antigel pe cutie .. si imi patineaza ambreiajul ce pot sa fac ? Daca merg cu ea asa se curata ?
                        Isi revine singur in cateva zile, sau poti merge intr-o spalatorie auto, au solutie de degresare ,apoi cu turbojetul iti spala si cutia si motorul.Costa cam 10-15 roni

                        Comment


                        • #13
                          Sarumana is40gan pentru tutorial, demult il asteptam. Era perfect daca faceai si poze, dar nemultumitului i se ia darul, bun si-asa, cu explicatii detaliate. Zilele astea isi ia nevasta permisul si se apuca de fugarit golanul nostru ce are 85.000 km, presimt ca-i polizeaza ambreiajul, ma va costa doar piesele, nu si manopera. Multumim mult.

                          Comment


                          • #14
                            E mai dificil de facut poze ,eu nu lucrez cu manusi iar treaba asta e cam "murdara" ar fi trebuit sa ma spal pe maini pentru fiecare poza sa nu murdaresc camera , daca as fi avut pe cineva cu mine sa faca pozele era bine.
                            Pe moment nu m-am gandit ca voi scrie undeva aceasta lucrare ( daca stiam,faceam poze) dar cum eu am vazut cateva topicuri care mi-au fost de ajutor (ex: izolarea fonica / stalpi / portiere /motor...releu pentru avarii la mersul inapoi si multe altele ) la fel si acest topic sa fie de ajutor .
                            Last edited by is40gan; 14 October 2013, 07:08.

                            Comment


                            • #15
                              Revin cu problema mea .. dupa ce mi-a curs antigel pe cutie si patina , l-am lasat asa si am mers cu masina in continuare si isi revenise .. dar acum a picat ambreiajul definitiv , acum cand apas pedala se aude ca si cum se invarte ceva acolo si loveste ..

                              Oare pot sa ii mai fac ceva ? ...
                              Last edited by xplood; 14 October 2013, 18:14. Reason: Automerged Doublepost
                              http://www.loganclub.ro/forum/ct_03_fie-t42314.html ..My Ride

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google