Pentru ca ambreiajul a inceput sa patineze usor,si ca sa nu am surprize sa ma lase in drum,am departat aprox. 8 cm cutia de viteze de motor si am scos placa de resiune .Am inlocuit doar discul si rulmentul de presiune.Piesele le-am cumparat dupa demontare ,sa stiu exact ce sa cumpar.
Etapele inlocuirii discului de ambreiaj (sau kit ambreiaj)
-Se incepe cu desfacerea piulitelor planetarelor (tubulara 30)
-Se scoate bateria si suportul din plastic de sub baterie
-Se slabesc piulitelor rotilor fata
-Se ridica fata masinii pe doua capre (butuci de lemn in cazul meu) si se dau jos rotile fata
-Se demonteaza etrierul dreapta (partea soferului) cu tubulara de 19,etrierul l-am agatat cu un carlig(sarma) de arcul masinii,cat mai sus
-Se scot cele 2 suruburi ale amortizorului de pe aceasi fuzeta, tubulara de 18
-Se elibereaza capul planetarelor din fuzeta,folosim un ciocan si o bucata de lemn cu care lovim axu planetarei pana se elibereaza din fuzeta si se scoate afara,ramane pe lonjeron, la roata stanga ,tot cu ciocanul si o bucata de lemn batem pana eliberam capul planetarei din fuzeta,nu trebuie scoasa definitiv, doar sa se miste liber in fuzeta
-Se demonteaza scutul , cu tubulara de 10, sunt 6 suruburi.
-Se demonteaza suportul de sub cutia de viteze cu tubulara de 19, sunt 3 suruburi dar e suficient sa desfacem numai cele 2 suruburi prinse de cutie
-Se scot suruburile ce uneste cutia cu motorul, cu tubulara de 13, sunt 4 dedesubt, la mijloc o piulita pe o parte si o piulita pe cealalta parte ,si 3 suruburi deasupra (2 mai lungi) si cele 2 suruburi de la electromotor.
-Se demonteaza timoneria schimbatorului de viteze de pe cutia de viteze (langa suruburile electromotorului este un manson de cauciuc)se foloseste tubulara de 10
-Se scoate cablul de ambreiaj, inelara sau fixa de 10
-Sub suportul bateriei este suportul cutiei , se foloseste tubulara de 16 cu un prelungitor mai lung ,sunt 3 suruburi si toate au pozitii diferite de fixare a tubularei,unul trece prin suportul bateriei,si 2 pe exteriorul suportului de baterie,tubulara intra putin inclinat
-Se asigura motorul ,se monteaza un butuc sub motor
-Cu ajutorul unui cric hidraulic sub cutie si un levier se indeparteaza cutia de motor, cate un pic din mai multe locuri si cat mai uniform(stanga/dreapta/sus/jos) , dupa ce sa indepartat putin cutia slabim cricul si il repozitionam sub cutie si se ridica cate putin cutia si din nou cu levierul se indeparteaza cutia uniform.Cand sa indepartat suficient, aprox 8 cm , pe mijlocul cutiei sunt cele 2 suruburi de ghidaj,se vad 3-4 filete din surub. Nu trebuie sa scoateti definitiv cutia, nustiu daca o poti pune singur la loc , trebuie sa ramana pe ghidaj.
Cu tubulara de 11 se scot suruburile de pe placa de presiune,rotind volanta, sunt 6 suruburi,se scoate placa de presiune impreuna cu discul de ambreiaj.
Se scoate si rulmentul de presiune pentru a fi inlocuit.Se monteaza noul rulment
Eu am inlocuit doar discul de ambreiaj si rulmentu de presiune, placa considerand ca nu merita schimbata.
Am cumparat doar disc VALEO made in Franta si rulmentul de presiune dupa demontare.
Cu placa in mana, asezam discul cu arcurile in interiorul placii si observam cum se incadreaza discul pe suprafata de contact a placii pentru a ne da seama cum o centram , pentru ca nu putem folosi tija de ghidaj la montare.
Se monteaza placa pe volanta , suruburile doar le apropiem,se roteste volanta incercand sa centram cat mai bine discul, se foloseste si o sursa de lumina pentru a observa mai bine centrarea discului, apoi strangem suruburile cate putin si daca e bine centrat se strang definitiv.
Cu ajutorul levierului incepem sa apropiem cutia de motor, bagam levierul intre cutie si lonjeron ,se misca usor cutia , se foloseste si cricul sub cutie cu miscari usoare pana se apropie Se poate folosi cele 2 suruburi lungi de la cutie montate provizoriu in locurile de sub cutie pentru apropiere (strangere) apoi le desfaceti si le puneti pe cele normale.
La mine a intrat usor cutia la loc .Unii spun ca fara tija nu reusesti centrarea discului si montarea la loc a cutiei, nu e adevarat, din acest punct nu au fost probleme.
La montare se procedeaza invers demontarii.
Ca durata de lucru, aproximativ 3 ore.
Nu trebuie sa fii mare meserias, curaj sa ai !...si putina indemanare
Spor la schimbat kitul de ambreiaj!
Etapele inlocuirii discului de ambreiaj (sau kit ambreiaj)
-Se incepe cu desfacerea piulitelor planetarelor (tubulara 30)
-Se scoate bateria si suportul din plastic de sub baterie
-Se slabesc piulitelor rotilor fata
-Se ridica fata masinii pe doua capre (butuci de lemn in cazul meu) si se dau jos rotile fata
-Se demonteaza etrierul dreapta (partea soferului) cu tubulara de 19,etrierul l-am agatat cu un carlig(sarma) de arcul masinii,cat mai sus
-Se scot cele 2 suruburi ale amortizorului de pe aceasi fuzeta, tubulara de 18
-Se elibereaza capul planetarelor din fuzeta,folosim un ciocan si o bucata de lemn cu care lovim axu planetarei pana se elibereaza din fuzeta si se scoate afara,ramane pe lonjeron, la roata stanga ,tot cu ciocanul si o bucata de lemn batem pana eliberam capul planetarei din fuzeta,nu trebuie scoasa definitiv, doar sa se miste liber in fuzeta
-Se demonteaza scutul , cu tubulara de 10, sunt 6 suruburi.
-Se demonteaza suportul de sub cutia de viteze cu tubulara de 19, sunt 3 suruburi dar e suficient sa desfacem numai cele 2 suruburi prinse de cutie
-Se scot suruburile ce uneste cutia cu motorul, cu tubulara de 13, sunt 4 dedesubt, la mijloc o piulita pe o parte si o piulita pe cealalta parte ,si 3 suruburi deasupra (2 mai lungi) si cele 2 suruburi de la electromotor.
-Se demonteaza timoneria schimbatorului de viteze de pe cutia de viteze (langa suruburile electromotorului este un manson de cauciuc)se foloseste tubulara de 10
-Se scoate cablul de ambreiaj, inelara sau fixa de 10
-Sub suportul bateriei este suportul cutiei , se foloseste tubulara de 16 cu un prelungitor mai lung ,sunt 3 suruburi si toate au pozitii diferite de fixare a tubularei,unul trece prin suportul bateriei,si 2 pe exteriorul suportului de baterie,tubulara intra putin inclinat
-Se asigura motorul ,se monteaza un butuc sub motor
-Cu ajutorul unui cric hidraulic sub cutie si un levier se indeparteaza cutia de motor, cate un pic din mai multe locuri si cat mai uniform(stanga/dreapta/sus/jos) , dupa ce sa indepartat putin cutia slabim cricul si il repozitionam sub cutie si se ridica cate putin cutia si din nou cu levierul se indeparteaza cutia uniform.Cand sa indepartat suficient, aprox 8 cm , pe mijlocul cutiei sunt cele 2 suruburi de ghidaj,se vad 3-4 filete din surub. Nu trebuie sa scoateti definitiv cutia, nustiu daca o poti pune singur la loc , trebuie sa ramana pe ghidaj.
Cu tubulara de 11 se scot suruburile de pe placa de presiune,rotind volanta, sunt 6 suruburi,se scoate placa de presiune impreuna cu discul de ambreiaj.
Se scoate si rulmentul de presiune pentru a fi inlocuit.Se monteaza noul rulment
Eu am inlocuit doar discul de ambreiaj si rulmentu de presiune, placa considerand ca nu merita schimbata.
Am cumparat doar disc VALEO made in Franta si rulmentul de presiune dupa demontare.
Cu placa in mana, asezam discul cu arcurile in interiorul placii si observam cum se incadreaza discul pe suprafata de contact a placii pentru a ne da seama cum o centram , pentru ca nu putem folosi tija de ghidaj la montare.
Se monteaza placa pe volanta , suruburile doar le apropiem,se roteste volanta incercand sa centram cat mai bine discul, se foloseste si o sursa de lumina pentru a observa mai bine centrarea discului, apoi strangem suruburile cate putin si daca e bine centrat se strang definitiv.
Cu ajutorul levierului incepem sa apropiem cutia de motor, bagam levierul intre cutie si lonjeron ,se misca usor cutia , se foloseste si cricul sub cutie cu miscari usoare pana se apropie Se poate folosi cele 2 suruburi lungi de la cutie montate provizoriu in locurile de sub cutie pentru apropiere (strangere) apoi le desfaceti si le puneti pe cele normale.
La mine a intrat usor cutia la loc .Unii spun ca fara tija nu reusesti centrarea discului si montarea la loc a cutiei, nu e adevarat, din acest punct nu au fost probleme.
La montare se procedeaza invers demontarii.
Ca durata de lucru, aproximativ 3 ore.
Nu trebuie sa fii mare meserias, curaj sa ai !...si putina indemanare
Spor la schimbat kitul de ambreiaj!
Comment