Tutorial demontat radiator electric de incalzire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial demontat radiator electric de incalzire

    Acest radiator este specific motorizarilor diesel si ma indoiesc ca ar putea fi regasit si pe benzinare.
    Motivul este foarte simplu, un motor diesel se incalzeste mult mai greu ca si un motor pe benzina. Asta insemna ca acest radiator ajuta foarte mult la incalzirea aerului din habitaclu pe timp de iarna la posesorii de motorizari diesel.
    Cineva mi-a zis ca acest radiator se poate scoate si fara sa dai jos bord... garantez ca nu, nici macar David Copperfield nu poate.
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    Eu am desfacut 3 aeroterme ca sa pun radiatorul pentru ac in aeroterma mea si sincer nu am.gasit radiatorul electric de caldura pe niciuna , sunt curios unde duc firele de la.mufa respectiva fiind destul.de groase

    Comment


    • #3
      Benzinarele nu au acest radiator.
      Cablurile sunt de putere, cred ca sunt pe radiatorul acela 2 sau 3 trepte de putere comandate de ceva senzor prin relee.

      Comment


      • #4
        pe benzinare nu se gaseste acel radiator. sunt convins ca sunt si ceva variante diesel fara el, reduceri de costuri.
        nu m-am gandit sa verific unde duc firele iar acum este chiar imposibil... la cum am izolat tot pe acolo
        Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

        Comment


        • #5
          La crististreulea pe blog, este un tip din NT, Cristian Minut, si-a montat rezistenta aditionala pentru incalzire habitaclu, si sarmanul de el a intrebat pe ici pe colo unde gaseste info, nu a raspuns nimeni, le-a legat si el cum s-a priceput.
          Dupa o luna de zile, m-am trezit si eu sa-l ajut cu o info si m-am uitat atent prin VISU ca sa-i pot raspunde omului. iti trimit si tie ce-am identificat acolo, in ideea ca poate detaliezi la tutorial... mergand pe ideea mananci calule ovaz?

          Ceea ce urmeaza, au ca sursa "VISU" - "2008.10.13_NT8464_Visu v5.0_Logan X90", le-am citit in dimineata asta, la cafea! Acestea sunt pozele pe care se vor citi abrevierile respective ori se vor identifica/gasi pozitia lor in masina..
          597 - cutie sigurante motor si relee. (poza 1)
          983 - releu (din interiorul UCE la diesel), de comanda relee incalzire aditionala habitaclu - 1067 si 1068.
          1068 si 1067 - relee(treapta 1 si trapta 2), al grupului de rezistente incalzire aditionala habitaclu. (poza 2)
          1113 - grup de rezistente(inglobate intr-un ansamblu), de incalzire aditionala habitaclu - se vor identifica/localiza pe fisierul "1067 si 1068 - pozitionare sub bord".
          R212 - racordare motor/habitaclu(monobloc) - se va localiza pe "R212 - pozitionare in caroserie". (poza 3)
          120 - UCE(calculator injectie)

          Detaliere "1113 - incalzire aditionala habitaclu" care dupa cum reiese din VISU, s-a pus pe DIESEL si BENZINA: 1.6 16V!
          2 si 4 - se leaga la masa, la caroserie - legatura ferma/zdravana(sa razi cand strangi, sa plangi cand desfaci!
          Treapta A - comandata de releul 1067 care face legaturi intre 3 si 2, 3 si 4(2, 4 fiind masa),
          Treapta B - comandata de releul 1068 care face legaturi intre 1 si 2. 5 si 4(2, 4 fiind masa), 1 si 5 sunt comune, legate in exteriorul rezistentei.
          Intre 4 si 2 sunt doua rezistente inserate ceea ce face ca rezistenta sa se incalzeasca la jumatate din puterea ei - nu cred ca acest mod de conectare se realizeaza, pentru ca rezistenta n-ar mai degaja suficienta caldura.
          Mentionez ca nu stiu sigur daca releele 1067/1068 sunt comandate pe rand sau deodata, nu stiu cand sunt comandate la inchidere/deschidere desi dupa parerea mea de electrician MT, 1067 si 1068 se comanda comutarea lor simultan! si comanda de inchidere se face la temperaturi mici, sub 5 grade(asta am sesizat la masina mea-am termometru), si comanda de deschidere a releelor-decuplarea rezistentelor, se face cand UCE injectie detecteza o incalzire a motorului superioara caldurii degajate de rezistente... la benzina, aceste rezistente, functioneaza putin timp - circa 5-10 minute!

          De precizat pentru cei ce vor sa-si monteze aceste rezistente aditionale de incalzire habitaclu, consumul de curent este mare iar acele FIRE trebuie sa fie GROASE SI LEGATURI SERIOASE!

          In poza 4 este schema cu legaturile ce trebuiesc facute.
          In poza 5 sunt pinii grupului de rezistente si cu sectiunea firelor, sursa tot VISU.
          Attached Files
          Last edited by crististreulea; 27 November 2014, 12:45.
          Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

          Comment


          • #6
            Originally posted by casper20 View Post
            Benzinarele nu au acest radiator.
            sa nu fii surprins! pe K4M, este acest radiator!

            Originally posted by crististreulea View Post
            pe benzinare nu se gaseste acel radiator.
            te provoc cum te-am provocat pe blog! acolo, cand precizam de gratar&ceafa de porc&pastrama de oaie&must!
            adica aici:
            CRiS27 septembrie 2014, 23:00
            ma indoiesc ca este pe benzinare pus

            Daniel Bejan28 septembrie 2014, 23:23
            Pe benzinar nu este sigur,indiferent de motorizare si de gradul de echipare!

            Ardiles din LasFierbinti9 octombrie 2014, 14:28
            @Cristi & Daniel, daca eu am asa ceva montat pe masina DIN FABRICA pe 1,6 16V-2011, noi 3(cu familiile), ne intalnim si voi doi dati un gratar cu ceafa de porc & pastrama de oaie? mustul il aduc eu...
            Ștergere

            Ardiles din LasFierbinti9 octombrie 2014, 14:30
            acum m-am uitat...la PH2 se poate desface consola centrala si se vede cu lanterna firele groase NEGRE si clema GRI care o declipseaza cristi cu srubelnita la 0:30...
            Ștergere

            CRiS9 octombrie 2014, 21:44
            nu te credem, dai jos bordul si scoti afara radiatorul

            Ardiles din LasFierbinti10 octombrie 2014, 10:39
            o sa vad cum ii fac poza, ca se vede mufa si firele groase...
            Last edited by mariannn; 27 November 2014, 18:17. Reason: Automerged Doublepost
            Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

            Comment


            • #7
              dovada 1 ca avem rezistenta aditionala incalzire habitaclu pe benzina!

              am urcat un print screen din VISU.
              Attached Files
              Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

              Comment


              • #8
                Poate așa se vede mai clar
                Attached Files
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  tare-mi e ca acel radiator electric este doar pe loganul PH1. Vlad pe MCV PH2 2009-2010 1.5dci 85cai euro 4 Full Option nu are acel radiator electric montat din fabrica.
                  Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                  Comment


                  • #10
                    Eu pe Logan Sedan pH2, an de fabricaţie 2011, dCi 75Cp am acest radiator electric montat direct din fabrică.
                    Interesant din ce spune colegul @crististreulea, că pe MCV la ditamai habitaclul pe care îl are, cei de la Dacia au considerat că nu mai este nevoie de acest accesoriu, atât de util iarna pentru o maşină având motor Diesel sub capotă.
                    Încurcate mai sunt căile low-cost-ului...

                    Comment


                    • #11
                      MCV-ul meu din 2008 (1.5 85cp)are acel radiator si sa stiti ca e foarte util acum iarna.

                      Comment


                      • #12
                        eu ziceam ca am acel radiator si am BENZINA!
                        Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                        Comment


                        • #13
                          Am înţeles colegule!
                          Probabil că l-au concediat demult pe cel care a avizat montarea radiatorului electric de căldură, tocmai pe un benzinar.

                          Comment


                          • #14
                            avand in vedere ca in VISU apare ca acel radiator se pune pe k4m-696, stiu ca afirmatia lui Ampt este gluma
                            Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

                            Comment


                            • #15
                              MCV 11.2011 - am acest radiator electric montat. Se aud releele cuplind cind se porneste. Insa din ce am putut sa vad la mine functioneaza si pentru o temperatura exterioara mai mare de 5 grade, am impresia ca pina pe la 10 grade. Nu sunt sigur insa daca le aud cuplind sau decuplind, deci nu va bazati pe mine.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google