Tutorial schimbat antigelul la 1.5dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial schimbat antigelul la 1.5dci

    Dupa 5 ani am schimbat prima data antigelul, lucrarea fiind facuta in service. Am vazut ca mi-au pus cel de culoare rosu, dar nestiind detaliile despre compozitia lui, nu m-am gandit ca ar fi o problema. Practic ma gandeam ca este colorat ca sa-l identifici mai usor in cazul in care gasesti apa sub masina.
    Pe langa aceasta problema a antigelului gresit, problema mea ce-a mai mare era caldura pe timpul iernii care cam lipsea. Trebuia sa fac aproape 10km ca sa simt ca vine caldura cum trebuie iar acest lucru este inacceptabil! Am constatat ca radiatorul electric este functional, deci nu era el problema. Stiu foarte bine ca dupa cateva minute deja trebuie sa fie caldura in masina iar asta poate fi doar de la depunerile de pe instalatia de racire. Cel mai probabil s-au depus sedimente datorate apei si a coroziunii antigelului necorespunzator, cel rosu.
    Am studiat putin problema si si am trecut la fapte. Pe langa antigelul de origine, am mai comandat de la baietii de pe daciashop.ro si o solutie de curatat radiatoare ProTec. Fiind cald afara, nu aveam nici ce-a mai mica idee daca o sa de-a sau nu rezultate.
    Concluzia e ca am schimbat antigelul la sfarsitul lunii august, in luna decembrie erau deja temperaturi negative, ideal pentru un rezultat. Din pacate nu pot surprinde intr-o filmare satisfactia ca am din nou caldura in masina .

    Ca sa fie mai usor de urmarit, l-am impartit pe etape.
    Prima fiind golirea instalatiei de racire


    Curatarea instalatei de racire folosind solutia ProTec


    Pun antigelul, aerisesc instalatia


    Verificari si completari
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    Bani aruncati pe degeaba..era bun antigelul acela roz daca este etilen-glicol adica tip D si solutia de curatat frectie la picior de lemn

    Comment


    • #3
      Sall
      O intrebare pt. cunoscatori,am masina de 8 ani ,pompa de apa si antigelul de culoare rosiatica spre roz este din fabrica ,antigelul in vasul de espasiune este curat ,nu tulbure cum era la vechile dacii 1300 ,intrebarea este urmatoarea am citit pe aici pe colo ca acest antigel in timp devine coroziv si acid ,as dori sa verific acest lucru este adevarat aici pe forum ,va rog as dori raspunsuri pertinente si la subiect nu din auzite si de la nenea mecanicu care repara masini dupa ureche !
      Last edited by crististreulea; 20 January 2015, 12:38.

      Comment


      • #4
        din ce mai citisem, stiam ca "apa" circula tot timpul prin caloriferul interior, iar acel comutor de incalzire misca de fapt un flaps, care face ca aerul sa treaca prin acel radiator sau sa-l ocoleasca. Vara cand ai caldura oprita, acele tevi care intra in calorifer sunt f fierbinti.
        ex:
        Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
        Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

        Comment


        • #5
          Originally posted by valentin2005 View Post
          Sall
          O intrebare pt. cunoscatori,am masina de 8 ani ,pompa de apa si antigelul de culoare rosiatica spre roz este din fabrica ,antigelul in vasul de espasiune este curat ,nu tulbure cum era la vechile dacii 1300 ,intrebarea este urmatoarea am citit pe aici pe colo ca acest antigel in timp devine coroziv si acid ,as dori sa verific acest lucru este adevarat aici pe forum ,va rog as dori raspunsuri pertinente si la subiect nu din auzite si de la nenea mecanicu care repara masini dupa ureche !
          In timp, antigelul isi pierde din proprietati. Recomandarea mea este, daca nu l-ai inlocuit pana acum, nu mai sta pe ganduri. Schimba-l si uita de toate grijile. O spalare a instalatiei de racire, ar prinde bine, chiar daca ai vasul curat.
          Programari chei Logan - Resoftare Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=300

          Comment


          • #6
            @huffy citesti printre randuri nu,am scris destul de clar nu vreau recomandarea nimanui vreau alb pe negru scris de SPECIALISTI,CERCETATORI,PRODUCATORI ,ca acest antigel devine acid ,coroziv si trebuie schimbat la anumiti km sau ani ,l-am verificat si punctul de inghet este peste -25 de grade ,de ce sa il schimb ,ca imi recomanzi tu !!!

            Comment


            • #7
              Io NU cred ca amestcu' antigel devine acid sau coroziv in timp, dar cred ca apa aia demineralizata sau distilata folosita la amestec, nu e chiar atat de pura chimic cum scrie pe ambalaj, rezultand astfel depuneri sub forma de mal / namol in radiator etc, repet, dupa ani buni de zile (min. 4).

              valentin, n-ai depuneri pe fundul bidonului?
              Last edited by Kojak; 18 January 2015, 18:12.

              Comment


              • #8
                Originally posted by valentin2005 View Post
                @huffy citesti printre randuri nu,am scris destul de clar nu vreau recomandarea nimanui vreau alb pe negru scris de SPECIALISTI,CERCETATORI,PRODUCATORI ,ca acest antigel devine acid ,coroziv si trebuie schimbat la anumiti km sau ani ,l-am verificat si punctul de inghet este peste -25 de grade ,de ce sa il schimb ,ca imi recomanzi tu !!!
                in acest caz, iti recomand eu sa il folosesti cu incredere pe google, iti garantez ca te informeaza. nu o sa-si piarda nimeni timpul cautandu-ti tie informatia respectiva.

                negru pe alb, in carnetul de intretinere a masinii este precizata schimbarea lichidului de racire dupa un anumit timp. de altfel si lichidul de frana.
                lichidul de frana care are proprietatea de a absorbi apa din atmosfera si din acest motiv este recomandata schimbarea lui tot la 2 ani sau macar la 3ani. producatorul nu-ti da scris negru pe alb ca absoarbe apa din atmosfera si dupa 3-4 ani contine cam 5% apa, treaba asta o gasesti scrisa in alte locuri.

                Originally posted by VIORE_L View Post
                ...solutia de curatat frectie la picior de lemn
                atata timp cat am constatat o imbunatatire majora la incalzirea habitaclului, prefer frectia la piciorul de lemn ;)
                Last edited by crististreulea; 20 January 2015, 12:47. Reason: Automerged Doublepost
                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                Comment


                • #9
                  Cu cat te sponsorizeaza cei de la dacia.s...p .
                  Au niste preturi de te ia durerea de cap 30 de lei antigelul ,am gasit cu 19 lei acelasi antigel.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by VIORE_L View Post
                    Cu cat te sponsorizeaza cei de la dacia,s...p .
                    de ce injuri bre, nu-i frumos!

                    Comment


                    • #11
                      Shop nu e injuratura...am zis sa nu fac reclama

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by VIORE_L View Post
                        Bani aruncati pe degeaba..era bun antigelul acela roz daca este etilen-glicol adica tip D si solutia de curatat frectie la picior de lemn
                        Etilen glicol sunt toate, Tip D este organic fara siklicati. Culoarea nu indica TIPUL de antigel (cu sau fara silicati), sunt sigur ca s-a mai discutat undeva asta pe forum.

                        http://www.ccjdigital.com/understanding-coolants/ ca sa inteleaga unii de ce se schimba antigelul, de ce nu se amesteca ala cu silicati cu ala organic, de ce e colorat.
                        http://www.loganclub.ro/forum/antige...-t1761p41.html s-a mai vorbit si aici.
                        Last edited by einstein1984; 21 January 2015, 09:41. Reason: Automerged Doublepost
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google