Am purces la 4 ani de la achizitie la schimbarea lichidului de frina si implicit a celui de ambreiaj care este hidraulic. Pregatesc in fundal si uleiul de servodirectie si in aprox 1 an si cel din cutia de viteze.
Cum am compresor am inceput prin croirea unui capac dintr-ul burete dur si l-am folosit sa introduc presiune (aprox 1.5atm) in bidonul de lichid de frina. In prealabil am scos lichidul din bidonas cu o seringa. A fost destul de laborios: coboram in groapa, deschideam aerisitorul pe care pusesem un furtun pentru sprituitoare parbriz bagat intr-un PET de 0.5l prin dop, fortat ca sa nu iasa, ca sunt cam zapacit si il vars, apoi mergeam sus la pompa, bagam presiune (mai si stropeam putin cu lichid daca bidonasul era plin), scoteam asfel cam 250ml de la fiecare roata, completind corespunzator ca sa nu bag aer. A mers dar am pierdut o groaza de timp.
Apoi am citit in "tutoriale logan" ca Cristi Streulea a comandat de pe e-bay un SDV special pentru asta, si cum mai aveam de facut operatiunea la 2 masini am purces la cautare si la nou. Am gasit la un magazin din baia mare online
Daca se considera reclama puteti sterge si transmit informatia pe privat.
E singurul loc unde am gasit un aparat similar, putin evoluat decit cel comandat de Streulea la acelasi pret, cu un mini regulator de presiune la intrarea de aer in bidon.
Asa ca am taiat furtunul de intrare la aprox 20cm, pastrind capatul care s-ar lega la roata de rezerva de aprox 1.50m, am prins un fiting rapid de aer comprimat de el si i-am dat drumul, merge foarte bine, in 10-20 min am rezolvat si supernova care are ambreiaj hidraulic. Cea de-a treia masina era un megane 1, ambreiaj cu cablu.
Impresii, probleme si recomandari:
1. Atentie sa nu bagati la masini mai vechi mai mult de 1.5 atm, deoarece exista posibilitatea ca sa pocneasca vasul de pe pompa. Deci daca folositi roata de rezerva sa ii coboriti presiunea corespunzator. Consumul de aer e nesemnificativ.
2. La supernova a inceput sa curga pe la furtunul de cauciuc care iese din vas si alimenteaza pompa de ambreiaj care nu avea colier, fiind nesolicitat decit de presiunea hidrostatica. I-am pus cu ocazia asta. La Logan acelasi furtun probabil fiind mai nou, tot fara colier, dar nu curgea.
3. Pentru masinile cu ambreiaj hidraulic nu va ajunge 1L de lichid nou, estimez ca e necesar 1 sticla de 1L si una mica de 200-250ml.
4. Atentie la sistemul de aerisiere ambreiaj, la ce au pus astia pe Logan si Supernova, cilindru receptor de ambreiaj are o siguranta in forma literei OMEGA, care se scoate in sus partial si atunci se scoate partial teava metalica de presine care intra in cilindru, moment in care pe tevusca de dupa siguranta tisneste lichid (in gura, ochi, daca nu ati pus furtunas).
5. La Supernova, recipientul de lichid de frina de pe pompa are 3 compartimente comunicante la nivele diferite, 2 pentru cele 2 circuite de frina spate-fata si unul pentru partea de ambreiaj. Exista acces pe la buson pentru partea de ambreiaj cu un tub rigid bagat pe un furtunas si cu seringa se scoate lichidul vechi de acolo. Compartimentele pentru frine comunica intre ele indirect prin pompa si egalizarea lichidului intre ele se face oarecum incet. Cel de ambreiaj are prag la nivelul de minm inscris in vas, deci dupa golirea cu seringa el ramine cu niveelul minim si trebuie golit separat. La Megane, exista acces pe la buson peentru compartimentul 2 al borcanasului.
La Logan din pacate nu este acces la acesta pe la buson, estimez ca exista o comunicare tot la nivelul MIN inscris pe recipient, prin urmare daca nu se scoate prin demontarea furtunului de alimentare a pompei de ambreiaj, atunci trebuie impins pe la aerisitor tot, motiv pentru care circulam 250ml cel putin sa fim siguri la l-am clatit oarecum.
Pentru logan E5 m-am documentat in manualele de Duster unde sunt descrise nu mai putin de 5 sisteme de cilindri receptori de ambreiaj, cu 1 sau 2 sigurante, unele se apasa, altele se trag, o neebuniee. Tot asa de complex si cilindrii de pompa de ambreiaj, mai multe sisteme, unele cu aerisitor si aici, etc.
Mai dificil a fost sa ajung la zona de aerisire la cilindru receptor (care la logan/duster e coaxial) si chiar la intrarea conductei in cutia de viteze, ca sa imi intre miinile am demontat un colier de prindere a unei conducte de apa de blocul motor sa imi fac loc, din zapaceala nu am umplut SDV-ul cu lichid suficient prin urmare am reusit in prima faza sa umplu tot circuitul cu aer, dupa aia l-am umplut cu lichid, floare la ureche.
Mai interesant este ca pe teava rigida dintre pompa si cilindru receptor se afla si un filtru, un mic borcanas metalic care pare neservisabil. Desi procedura de umplere cu lichid dupa schimbarea ambreiajului si a rulmentului de presiune care e corp comun cu cilindru hidraulic receptor este impingind lichid cu seringa de jos in sus in teava aerisitorului, estimez ca de fapt tot sistemul este autoaerisitor in functionare, judecind dupa forma conductei si ampasarea celor 2 cilindri.
Rezultatul operatiunii nu se vede, in sensul ca e bine ca nu se vede, e la fel ca inainte, deci sa spunem ca e o operatiune de intretinere pentru lunga functionare a sistemului.
OBSV.: Pentru sceptici, mentionez ca la Supernova am avut avarii in directa legatura cu lipsa inlocuirii, la un moment dat au corodat pistoanele de frina de la etrieri si timp de aprox 2 luni frina a inceput sa nu mai decupleze, masina mergea din ce in ce mai greu, pina aproape ca nu mai mergea de loc. S-a rezolvat cu 2 pistonase noi si garnituri, dar nu mai imi trebuie asa ceva, e prea mult de lucru. Cantiitatea de lichid pentru aerisire sistem tot pe la 1L a ajuns la aceasta operatiune.
Am folosit ATE SL6 ca si lichid la 36RON/litru. Scula de aerisit a costat cu tot cu TVA si transport 130RON, imi permite sa aerisesc in bune conditii singur, fara ajutor, cantitatea de lichid de frina care intra in ea e de aprox 4-500ml, suficient ca sa nu patesti cum am patit la Logan ca era in fata nasului meu si nu m-am miscat la timp, mai ales ca cantitatea de lichid corespunator ambreiajului din vasul de lichid e mica si m-a luat prin suprindere. Modul de alcatuire al sistemului permite de fapt o cantitate tampon de aprox 400ml in plus fata de cea din vasul de pe pompa. Poate fi folosita si pe marginea drumului(in fata blocului), cu aer de la roata de rezerva.
Estimativ in vasul de pe pompa intra doar pentru frina cam 250ml lichid.
Din ce am citit nu e recomandabil sa inlocuiesti lichidul prin metoda pedala, deoarece in acest caz exista posibilitatea ca pistonul pompei sa fie impins mai departe decit in mod normal, intr-o zona in care nu a mai functionat initial, care implicit e mai rugoasa, si ii scurteaza viata.
Strict la Supernova, nu am intrat in detalii cu schimbarea lichidului de frina in circuitul suplimentar de urgenta, deoarece e oricum un hirci, si nu m-am priceput sa bag pompa in avarie pentru asta. Atentie insa cei care doresc sa se documenteze in prealabil.
Nu am poze dar pot face la cerere.
Avind in vedere ca acest subiect e prost acoperit aici pe forum(asta sau alalalt), m-am gindit sa aduc si eu contributia mea.
Cum am compresor am inceput prin croirea unui capac dintr-ul burete dur si l-am folosit sa introduc presiune (aprox 1.5atm) in bidonul de lichid de frina. In prealabil am scos lichidul din bidonas cu o seringa. A fost destul de laborios: coboram in groapa, deschideam aerisitorul pe care pusesem un furtun pentru sprituitoare parbriz bagat intr-un PET de 0.5l prin dop, fortat ca sa nu iasa, ca sunt cam zapacit si il vars, apoi mergeam sus la pompa, bagam presiune (mai si stropeam putin cu lichid daca bidonasul era plin), scoteam asfel cam 250ml de la fiecare roata, completind corespunzator ca sa nu bag aer. A mers dar am pierdut o groaza de timp.
Apoi am citit in "tutoriale logan" ca Cristi Streulea a comandat de pe e-bay un SDV special pentru asta, si cum mai aveam de facut operatiunea la 2 masini am purces la cautare si la nou. Am gasit la un magazin din baia mare online
Daca se considera reclama puteti sterge si transmit informatia pe privat.
E singurul loc unde am gasit un aparat similar, putin evoluat decit cel comandat de Streulea la acelasi pret, cu un mini regulator de presiune la intrarea de aer in bidon.
Asa ca am taiat furtunul de intrare la aprox 20cm, pastrind capatul care s-ar lega la roata de rezerva de aprox 1.50m, am prins un fiting rapid de aer comprimat de el si i-am dat drumul, merge foarte bine, in 10-20 min am rezolvat si supernova care are ambreiaj hidraulic. Cea de-a treia masina era un megane 1, ambreiaj cu cablu.
Impresii, probleme si recomandari:
1. Atentie sa nu bagati la masini mai vechi mai mult de 1.5 atm, deoarece exista posibilitatea ca sa pocneasca vasul de pe pompa. Deci daca folositi roata de rezerva sa ii coboriti presiunea corespunzator. Consumul de aer e nesemnificativ.
2. La supernova a inceput sa curga pe la furtunul de cauciuc care iese din vas si alimenteaza pompa de ambreiaj care nu avea colier, fiind nesolicitat decit de presiunea hidrostatica. I-am pus cu ocazia asta. La Logan acelasi furtun probabil fiind mai nou, tot fara colier, dar nu curgea.
3. Pentru masinile cu ambreiaj hidraulic nu va ajunge 1L de lichid nou, estimez ca e necesar 1 sticla de 1L si una mica de 200-250ml.
4. Atentie la sistemul de aerisiere ambreiaj, la ce au pus astia pe Logan si Supernova, cilindru receptor de ambreiaj are o siguranta in forma literei OMEGA, care se scoate in sus partial si atunci se scoate partial teava metalica de presine care intra in cilindru, moment in care pe tevusca de dupa siguranta tisneste lichid (in gura, ochi, daca nu ati pus furtunas).
5. La Supernova, recipientul de lichid de frina de pe pompa are 3 compartimente comunicante la nivele diferite, 2 pentru cele 2 circuite de frina spate-fata si unul pentru partea de ambreiaj. Exista acces pe la buson pentru partea de ambreiaj cu un tub rigid bagat pe un furtunas si cu seringa se scoate lichidul vechi de acolo. Compartimentele pentru frine comunica intre ele indirect prin pompa si egalizarea lichidului intre ele se face oarecum incet. Cel de ambreiaj are prag la nivelul de minm inscris in vas, deci dupa golirea cu seringa el ramine cu niveelul minim si trebuie golit separat. La Megane, exista acces pe la buson peentru compartimentul 2 al borcanasului.
La Logan din pacate nu este acces la acesta pe la buson, estimez ca exista o comunicare tot la nivelul MIN inscris pe recipient, prin urmare daca nu se scoate prin demontarea furtunului de alimentare a pompei de ambreiaj, atunci trebuie impins pe la aerisitor tot, motiv pentru care circulam 250ml cel putin sa fim siguri la l-am clatit oarecum.
Pentru logan E5 m-am documentat in manualele de Duster unde sunt descrise nu mai putin de 5 sisteme de cilindri receptori de ambreiaj, cu 1 sau 2 sigurante, unele se apasa, altele se trag, o neebuniee. Tot asa de complex si cilindrii de pompa de ambreiaj, mai multe sisteme, unele cu aerisitor si aici, etc.
Mai dificil a fost sa ajung la zona de aerisire la cilindru receptor (care la logan/duster e coaxial) si chiar la intrarea conductei in cutia de viteze, ca sa imi intre miinile am demontat un colier de prindere a unei conducte de apa de blocul motor sa imi fac loc, din zapaceala nu am umplut SDV-ul cu lichid suficient prin urmare am reusit in prima faza sa umplu tot circuitul cu aer, dupa aia l-am umplut cu lichid, floare la ureche.
Mai interesant este ca pe teava rigida dintre pompa si cilindru receptor se afla si un filtru, un mic borcanas metalic care pare neservisabil. Desi procedura de umplere cu lichid dupa schimbarea ambreiajului si a rulmentului de presiune care e corp comun cu cilindru hidraulic receptor este impingind lichid cu seringa de jos in sus in teava aerisitorului, estimez ca de fapt tot sistemul este autoaerisitor in functionare, judecind dupa forma conductei si ampasarea celor 2 cilindri.
Rezultatul operatiunii nu se vede, in sensul ca e bine ca nu se vede, e la fel ca inainte, deci sa spunem ca e o operatiune de intretinere pentru lunga functionare a sistemului.
OBSV.: Pentru sceptici, mentionez ca la Supernova am avut avarii in directa legatura cu lipsa inlocuirii, la un moment dat au corodat pistoanele de frina de la etrieri si timp de aprox 2 luni frina a inceput sa nu mai decupleze, masina mergea din ce in ce mai greu, pina aproape ca nu mai mergea de loc. S-a rezolvat cu 2 pistonase noi si garnituri, dar nu mai imi trebuie asa ceva, e prea mult de lucru. Cantiitatea de lichid pentru aerisire sistem tot pe la 1L a ajuns la aceasta operatiune.
Am folosit ATE SL6 ca si lichid la 36RON/litru. Scula de aerisit a costat cu tot cu TVA si transport 130RON, imi permite sa aerisesc in bune conditii singur, fara ajutor, cantitatea de lichid de frina care intra in ea e de aprox 4-500ml, suficient ca sa nu patesti cum am patit la Logan ca era in fata nasului meu si nu m-am miscat la timp, mai ales ca cantitatea de lichid corespunator ambreiajului din vasul de lichid e mica si m-a luat prin suprindere. Modul de alcatuire al sistemului permite de fapt o cantitate tampon de aprox 400ml in plus fata de cea din vasul de pe pompa. Poate fi folosita si pe marginea drumului(in fata blocului), cu aer de la roata de rezerva.
Estimativ in vasul de pe pompa intra doar pentru frina cam 250ml lichid.
Din ce am citit nu e recomandabil sa inlocuiesti lichidul prin metoda pedala, deoarece in acest caz exista posibilitatea ca pistonul pompei sa fie impins mai departe decit in mod normal, intr-o zona in care nu a mai functionat initial, care implicit e mai rugoasa, si ii scurteaza viata.
Strict la Supernova, nu am intrat in detalii cu schimbarea lichidului de frina in circuitul suplimentar de urgenta, deoarece e oricum un hirci, si nu m-am priceput sa bag pompa in avarie pentru asta. Atentie insa cei care doresc sa se documenteze in prealabil.
Nu am poze dar pot face la cerere.
Avind in vedere ca acest subiect e prost acoperit aici pe forum(asta sau alalalt), m-am gindit sa aduc si eu contributia mea.