cam asta e ideea de baza.
Procedură învaţare ECU
Collapse
X
-
-
Originally posted by Octavian___30 View PostAtunci pt un demaraj bun si raspuns bun la acceleratie, nu e bine sa deconectez borna+, stau asa cateva minute, pun la loc si apoi o iau la talpi inumane??
1 2 si 3 blana de blana, turatii de maxim in timp scurt si d-astea...sigpic
Comment
-
eu de obicei accelerez pana la 80 cu pedala la podea.
consum vara extraurban cu ac 6.5 /100 cu o viteza de coraziera de 110km/h cu reducerile de viteza de rigoare in localitatile prin care trec.. urban undeva pe la 8-9 la suta.
sincer nu cred ca daca ii dai ca la hotii de cai cand faci procedura de invatare o sa iasa din logan ferarri. dar poti sa incerci. oricum in treapta 1 si 2 poti sa-i faci ce vrei tu.
procedura nu se face degeaba in treapta a3-a de viteza. este treapta cea mai elasitca. ecu are nevoie de o accelerare constanta intreapta 3 intr-un interval de timp suficient pentru a-si face regalajele necesare.
inginerul de la dacia care m-a invatat trick-ul mi-a spus ca e suficient, ca timp, sa-i fac invatare cu pedala la podea .Last edited by NerviiMei; 17 December 2008, 08:27.
Comment
-
nu e obligatoriu, dar eu prefer sa-l fac decat sa las ecu sa invete singur cum are el chef.
Comment
-
voi discutati sa va aflati in treaba? in manualul de reparatie scrie negru pe alb ca asta e invatarea ralantiului. se face cand se schimba corpul clapeta, sheiss egal ca schimbi sau nu bateria. si cand faci franarea de motor, ala cu laptopul trebuie sa-i dea comanda ecu-ului sa invete pozitia clapetei, altfel poti tu sa franezi motorul pana obosesti, ca ala tot nu invata nimic. si apropo, valoarea potentiometrului de pe corpul clapeta se scrie in flash, nu in ram. in caz contrar, dupa deconectarea bateriei, motorul n-ar avea un ralanti stabil. cum eu am decontectat bateria la n masini (loganuri) de x ori/zi si motoarele au mers foarte bine fara sa execut procedura respectiva, as zice ca acest pseudo "idle learn" fara ddt2000 e frectie la picior de lemn...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Aberatii
Originally posted by DomnulK View PostIn cazul in care resetati ecu din diverse motive/cauze: schimbati bateria, s-a ars siguranta, etc.
-se porneste motorul
-se merge cu masina pana temperatura apei ajunge la 4 liniute, adica temperatura normala de functionare a motorului
-se cauta un drum foarte putin circulat si destul de lung si plan<fara urcusuri si coborasuri>
-se pleca cu masina de pe loc schimband treptele de viteza la cca 2000 de ture.
-ajunsi in treapta a treia de viteza acceleram constant pana ajungem al viteza de 90 de km la ora.
-ajunsi la 90km la ora luam piciorul de pe acceleratie si lasam masina in frana de motor<sa curga> pana ajungem la 20 de km la ora, fara a scoate masina din viteza sau a actiona orice alta pedala.
-daca circumstantele impun actionare franei, se va actiona in consecinta si se va repeta procedura.
-dupa ce s-a ajuns la 20km/h uce-ul este programat si se poate continua drumul.
aceasta procedura ajuta la oprimizarea unor parametrii de injectie pe care in mod normal ecu ii invata in cateva sute de km.
aceasta este procedura standard a celor de la uzina. in mod normal toate masinile care ies pe poarta fabricii, ar trebui sa fie supuse procedurii descrise mai sus.
Da ce e loganul bre? vre-un cyborg? ... n-am auzit inca de softuri pentru PC care sa "invete" daramite de soft in ECU
Stim cu totii ca tipul de memorie folosit in ECU e flash ... mai putini stiu despre flash ca nu se sterge daca ramane fara alimentare... de aici reiese faptul ca parametrii nu dispar la deconectarea acumulatorului de pe masina.
"invatarea" senzorilor si a actuatoarelor se face la montarea lor prin introducerea unor parametri in ECU sau UCH cu ajutorul unei ustensile de prgramare fie el DDT sau CLIP iar resetarea lor sau reinitializarea lor se face la punerea contactului dupa realimentare prin aducerea lor in pozitia de zero logic.
DomnulK: ce-a facut nenea ala acolo cu tine a fost oleaca de circ ... poate pentru a-si da oleaca de importanta sau ... cine stie .... doar pentru a te pune pe ganduri. Un lucru e sigur E O ABERATIE.
Nu mai credeti mai toate prostiile!!! Pune-ti mana pe carte !!!
Originally posted by andrei View Post@huzzy1981: UCE injectie are mapele pentru injectie pe el, normal, dar parametrii de injectie sunt "customizabili" si se pierd cand se deconecteaza de la curent.
Comment
-
Originally posted by dsl400 View PostOriginally posted by andrei View Post@huzzy1981: UCE injectie are mapele pentru injectie pe el, normal, dar parametrii de injectie sunt "customizabili" si se pierd cand se deconecteaza de la curent.Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan
Comment
-
nu s-a exprimat bine,el se referea la corectiile care apar in mers..si care se reseteaza cand iei bateria.
dar na,tre sa explici sa inteleaga toti,altfel cred ca nu esti documentatLast edited by Cristi_Xp; 11 January 2009, 15:24.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Originally posted by dsl400 View PostMai armata a paishpea .... fii de bravi eroi ... asta e mecanica ... ce e ma pe voi ?
Originally posted by dsl400 View Postn-am auzit inca de softuri pentru PC care sa "invete" daramite de soft in ECU
Originally posted by dsl400 View PostStim cu totii ca tipul de memorie folosit in ECU e flash ... mai putini stiu despre flash ca nu se sterge daca ramane fara alimentare... de aici reiese faptul ca parametrii nu dispar la deconectarea acumulatorului de pe masina.
probabil andrei se referea la parametrii de corectie (sau niste valori medii ale lor) ce sunt tinuti/(e) in memoria volatila a ECU ...
e fortat a spune ca invata (stie doar sa compare valori, intre anumite praguri de min si max fixate, si nimic mai mult), dar el memoreaza in timp anumiti parametrii de corectie care, la rundul lor, sunt corectati in timp ... si la resetarea completa (scoaterea bornei - de la baterie) aceste valori se reseteaza ...
S.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Domnul K are dreptete, dar se refera la primele generatii de sisteme de injectie, unde calculatorului ii trebuiau cativa Km parcursi pentru a invata corectiile. La ultimile generatii de sisteme de injectie calculatorului ii trebuie doar cateva cicluri motor de functionare. Acel test este inutil la Logan. Si inca o chestie, daca se scoate bateria pt cca 2..3 min, memoria volatila nu se pierde. Daca se tina mai mult atunci se poate sterge. Asa sunt calculatoarele de generatia mai noua.
Comment
-
asta s-o crezi tu cu generatiile vechi si noi. toate loganurile benzinare au ecu siemens sirius 3132, modele la nivelul anilor 90 inceput de 2000. sau crezi ca pe loganurile din 2009 ai alt ecu decat pe alea din 2004? ati umplut cateva pagini dandu-va cu parerea despre cum nu inveti un ralanti si ce anume nu se corecteaza cand deconectezi bateria...tineti-o tot asa, mie incepe sa-mi placa topicul astaLast edited by crististreulea; 11 January 2009, 17:36.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by crististreulea View Postio nu ma prind ce ai vrut sa zici, explica
da parametrii de injectie sunt customizabili ... dar nu se customizeaza dupa stilul de condus al soferului si nici nu trebuie reeducat ECU dupa reconectarea acumulatorului
Comment
Comment