Procedură învaţare ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    doar ca si la harta aia de injectie el face unele corectii prin adaptivii de imbogatire , nu in harta ...alea dispar cand iei borna.Are si memorie volatila...
    Last edited by Cristi_Xp; 5 September 2011, 00:11.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #62
      Acele corectii de care zici tu sunt in cazul in care un injector baga mai putin carburant (fiind defect sau alte motive) celelate injectoare vor baga mai multa benzina pentru a suplini lipsa de carburat dar acest lucru se face tot prin softwarele din flash care are o rutina pentru toate situatille in care motorul poate functiona dar nu in parametri normali, ci cit de cit apropiati sau in regim de avarie.Aceste corectii sunt bine stabilite de soft si chiar daca deconectezi bateria la conectarea ei si la prima pornire in maxim 30 de secunde acesti parametri se reinitializeaza conform datelor citite de senzori.Calculatorul de motor nu va invata nimic alteceva, el aplica ce stie deja si in fuctie de valorile citide de la senzori si valorile stocate in flash (map) el face calculele si stabileste modul de lucru optim.Aceste date din procesorul calculatorului de motor sunt rulate intr-un RAM (volatil) intern si sunt rescrise permanent pe fiecare impuls de clock al quartului de la procesor dar nu vei putea obtine o preformata mai buna doar prin faptul ca accelerezi si franezi brusc.Modificarea datelor pentru am obtine o putere mai mare sau mai multi cai se face prin modificarea MAP-ului (remapare) din flash , iar variantele ca inlaturarea sondei lamda este o mare prostie deaorece cresterea de putere se obtine doar prin faptul ca ECU intra in regim de avarie (creste si consumul) ne mai primind cele mai importante date privind la temperatura si amestecul gazelor de esapament.Chiar si la masinile de curse sonda lamda este prezenta (create special pentru tipul respectiv de esapament ) si parametri MPA-ului sunt optimizati prin in cadrul sesiunilor de test prin corectii aplicate softului din FALSH.Eu cel putin asa stiu.
      sigpic
      Oglinzi MCV / Led Tuning / Activari functii LOGAN / HIDXenon / Leduri SMD / Accesorii Audio / ...

      Comment


      • #63
        nu a zis nimeni ca obtii perfomante daca accelerezi si franezi brusc.Prin procedura respectiva se invata pozitiile minime si maxime.Calibrarile exista si se fac pentru ca nici un motor nu merge la fel,fiecare motor are uzura sa,si corectiile sale.Privitor la sonda lambda ,exista doua sonde...si de scos se poate scoate a doua cu un soft euro2 ,sau o tensiune de 410mV ,si ecu nu va intra niciodata in avarie.Performantele obtinandu`se din scosul catalizatorului.
        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

        Comment


        • #64
          Legat de sonda lamda este corect inlaturarea se face din soft pentru a nu aprarea probleme de functionare sau consum.Este corect si faptul ca nici un motor nu el la fel cu altul datorita uzuri dar nu inteleg la ce te referi prin pozitiile de minim si maxim.Poti te rog sa imi dai mai multe detalii.
          sigpic
          Oglinzi MCV / Led Tuning / Activari functii LOGAN / HIDXenon / Leduri SMD / Accesorii Audio / ...

          Comment


          • #65
            Originally posted by Seba View Post
            invata pozitia clapetei de acceleratie, care rezistenta s-ar putea sa fie usor diferita de setarile "default", asta e de fapt smecheria. procedurea se cheama "idle learn" si exact asta face, ii "spune" ecu ce valoare are resistenta de pozitie a clapetei de acceleratie cand motorul e la ralanti.
            asta invata ..
            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

            Comment


            • #66
              Invatarea pozitiei de minim si maxim pentru clapeta de acceleratie se face doar in cazul inlocuiri acesteia nu in cazul in care a fost data borna jos de la baterie.Setarile de pozitie raman stocate in calculator de motor chiar daca borna este data jos.La logan in acest caz de inlocuire nu este nevoie de tester pentru adaptare dar la VW de exemplu in cazul inlocuiri motorasului pas cu pas sau a blocului corp clapeta pozitia clapetei de acceleratie se seteaza doar cu testerul si nu se auto seteaza singura.Vin masini care din cauza functionari proaste a motorasului pas cu pas de la clapeta merg foarte prost si atunci se impune o ajustare a pozitiei clapetei de acceleratie dar doar cu testerul.
              sigpic
              Oglinzi MCV / Led Tuning / Activari functii LOGAN / HIDXenon / Leduri SMD / Accesorii Audio / ...

              Comment


              • #67
                eu am zis ca se reseteaza calibrarile facute in momentul in care se ia borna,nicidecum pozitia clapetei.Am explicat doar ce se face prin procedura aceea ...
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • #68
                  eu am un post la probleme tehnice in care scriam ca ph2 meu 16v nu trage la fel ca ph1 16v. am facut faza cu bateria. am lasat o 2 ore fara baterie in parcare pe autostrada a2 dupa care am iesit cu ea la test. va pot spune serios ca merge mult mai bine. inainte parca motorul era gatuit de ceva. acum raspunde mult mai bine si targe mai ca lumea. consumu e la fel.

                  Comment


                  • #69
                    Nu va inteleg ce atata ostilitate!
                    Procedura prezentata aici, din cate spun cei avizati, e prezenta in manualele de service, deci sigur are un scop. Faptul ca unii nu sunt de acord e ok, dar din pacate, modul de exprimare a unora dintre voi lasa de dorit. Misto-urile sunt buna in spatele blocului sau la intalnirile clubului unde simpla prezenta a persoanei cu care te confrunti face omul sa fie mai calm si mai tolerant, nu mistocar si ironic. Veniti si voi la intalniri si certati-va cu DomnulK pe tema asta cu acelasi ton si vedeti daca o sa va bage cineva in seama...
                    Revenind la procedura, aceasta are ceva influente asupra modului in care motorul reactioneaza la actionarea acceleratiei. Eu fac chestia asta o data la o luna, atunci cand dupa mersul bara la bara cu maxim 2500 rpm prin centrul Bucurestiului, motorul meu da senzatia unui motor care merge pe benzina contrafacuta. Dupa ce execut procedeul descris de DomnulK, se simte o ameliorare a raspunsului la acceleratie.
                    sigpic
                    ^Logan turbat (WIP)^

                    Comment


                    • #70
                      si cat timp sa il las cu borna data jos ? care sa o dau jos? le dau pe amandoua ?
                      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by mumus View Post
                        si cat timp sa il las cu borna data jos ? care sa o dau jos? le dau pe amandoua ?
                        Amandoua,minim 20 de minute.

                        Comment


                        • #72
                          nu stiu de ce...dar cred ca nu se va schimba nimic in comportamentul masinii...
                          am sa incerc si eu...cand voi schimba bateria...deci..sper ca in 1-2-3 ani.
                          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                          Comment


                          • #73
                            are ceva daca las motorul pornit si scot bateria?
                            (\__/)
                            (='.'=)
                            (")_(")

                            Comment


                            • #74
                              vlady, sper ca a fost o gluma.
                              Fuarte Nervos !!!

                              Comment


                              • #75
                                vlady...cred ca vei fi primul care incearca...asteptam relatari despre ce sa intamplat.
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google