Procedură învaţare ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Am citit cu atentie tot topicul si vreau sa va spun ca este legenda.Cand zic legenda ma refer la faptul ca exista un sambure de adevar ,dar transmiterea prin viu grai altereaza continutul.
    Eu am logan dar nu prea il mai folosec eu,acum folosesc un renault Espace.Daca vreti sa aflati mai multe despre modificarile pe care le face ecu de unul singur in functie de stilul de condus,calitatea carburantului,etc,cautati in topicuri despre GPL,si veti vedea ca multi se confrunta cu probleme de genul asta,anume ca ecu benzina se adapteza la mersul pe GPL,si duce la mers instabil pe benzina,porniri greoaie etc.
    In astfel de cazuri se face o reinitializare a ECU benzina,dar cu interfata si soft de diagnoza.Ar fi super tare daca s-ar reseta aceste adaptari(caci acesta este termenul)prin simpla scoatere a bornei,dar cred ca nu se poate.
    Singura explicatie logica,raspunzatoare de un mers mai stabil al motorului,si raspuns mai prompt la acceleratie,ete ca:
    IN ADMISIE INTRA AER PRIN DOUA LOCURI
    1.CLAPETA DE ACCELERATIE,CARE ESTE ACTIONATA DE SOFER PRIN PEDALA,SI
    2.PRIN INDERMEDIUL MOTORASULUI DE RELANTI,CARE ESTE ACTIONAT DE ECU.

    cU ALTE CUVINTE POTI SA AI UN RELANTI BUN,DAR LA DESCHIDEREA CLAPETI DE ACCELERATIE MOTORASUL DE LA RELANTI SA MAI DEA SI EL UN FEL DE "AER FALS"
    In sprijinul celor scrise mai sus am sa adaug si un atasament,chiar daca este de la ESPACE,fiind vorba tot de Renault benzinapoate difera valorile,respectiv presiune colector...
    Attached Files
    Last edited by bundy220; 2 September 2011, 13:54.

    Comment


    • #92
      mi se pare normal ca-n cartile de service sa nu te invete ca saptamanal sa-ti deconectezi bateria, ci sa mergi la service si sa stearga ei cu softul de diagnoza.
      in alta ordine de idei, daca omul ar mai merge din cand in cand si pe benzina (dar nu, ca doar pt asta isi pune gaz), cele doua ecu-uri nu s-ar fenta reciproc si ecu benzina n-ar cadea in propria capcana sa mearga pe harti modificate din cauza mersului pe gpl. cercul fiind clar vicios, la un mom dat si ecu gpl o va lua razna, de la propriile dereglari.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #93
        Discutia era despre faptul ca se face testul ala la drum ,si am adus si fisierul in care scrie lucrul acesta negru pe alb.Dupa cum am mai spus,nu cred ca eventualele adaptari se reseteaza prin scoaterea bornelor.
        Cat despre gpl,da-mi voie sa-ti spun ca ecu gpl nu isi face modificari de unul singur,si culmea daca ar putea face,ar disparea si problemele.
        Problemele apar deoarece ecugpl este setat dupa niste valori initiale ale ecu benzina.Daca ecu benzina isi adapteaza valorile in functie de diferiti factori (Nu neaparat mersul pe gpl),atunci ecu gpl va prelucra semnalul de injectie provenit de la ecu benzina,TOTdupa setarile initiale. De aici si bubele.
        On topic-am sa incerc sa monitorizez anumite valori dupa care am sa scot bornele,si dupa conectare am sa compar valorile monitorizate.Poate cine stie...

        Am omis sa scriu ceva,si anume faptul ca din engleza mea de balta ,in pdf-ul atasat se spune ca acest test se face un pic diferit fata de metoda descrisa mai sus.
        In principiu cred ca sunt la fel doar ca cea descrisa la inceputul topicului e un pic "babeasca" iar cea di pdf este un pic mai "profi",dat fiind faptul ca trebuiesc citite niste valori ale presiunii(vacum)
        Last edited by Seba; 4 September 2011, 12:59. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #94
          in manual scrie sa urmaresti o anumita presiune/vacuum in galeria de admisie .Rumanasii nostrii au adaptat chestia asta ca acest fenomen se intampla undeva la 80-90 km/h si de acolo sa o lasi sa sa curga pana se reia din nou injectia mai mai sa moara motorul .
          Am facut azi chestia asta de 3 ori ca am montat o clapeta mai mare si imi statea relantiul in 3000 rpm .
          Last edited by Cristi_Xp; 3 September 2011, 23:14.
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #95
            oameni buni eu va las sa discutati vorbe caci vad ca nu cititi(unii) nici macar pozele.Am incercuit cu rosu ca scrie MUST adica TREBUIE facut acel test.Nu se face testul doar la schimbarea anumitor componente,ci dupa resetarea generala(initializare).
            Cat despre consumul GPL,dat viind faptul ca vorbim de litri adica volum,imagineaza-ti ca ai un kg de fier si un kg de puf pe rand in rezervor.Vei obsvra ca la puf se umple rezervorul ,dar ca si masa este la fel cu fierul care ocupa spatiu mai putin.Asa este si cu gazul,are masa mai mica(densitate) la acelasi volum ,de aici consumul mai mare pe gaz .

            Comment


            • #96
              nu e nici un must , masina isi invata parametrii doar ca o sa ii invete mai greu pentru ca o sa dureze ceva timp pana cand tu o sa o treci in regimurile dorite de ea .Nu doar atunci isi invata adaptivi de imbogatire/saracire ci mai tot timpul in functie de mersul soferului .Tot timpul se fac corectii pentru ca tot timpul va exista mizerie pe clapeta , va exista filtru de aer murdar ,va exista aer fals tras ,vor exista sonde care incep sa isi dea duhul si automat dau alte valori.Uite ca sa iti dau un exemplu , am pus o clapeta electronica mai mare cu 1 cm pe masina . La pornire imi statea in 2500-3000 rpm relantiul . Am plecat sa ii fac procedura respectiva, dar pana sa ajung pe 2 benzi ca sa nu ma injure lumea ca merg cu 20 la ora am ceva de mers .Dupa 3-4 semafoare deja aveam relantiul stabil in 1000 si masina mergea bine ...asadar mi-a invatat o parte din noile valori si fara sa ii fac procedura "must" .Tot de la procedura de invatare "must" apar si problemele pe GPL , pentru ca ECU isi face adaptari in functie de mersul pe GPL si dupa o perioada apar problemele ,culmea fara sa ii facem procedura .
              Last edited by Cristi_Xp; 4 September 2011, 14:21.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #97
                Referitor la topic , din cate am citit si pe dincolo , degeaba dati jos bornele de pe baterie ca nu se reseteaza absolut nimic .Reinitializarea calculatorului se face cu comanda RZ008 din testerul clip,cel putin la sirius34 asa se face .Daca se cauta in manualul de logan se gaseste procedura rz008 desi in clip apare rz019.Vrajeala cu bornele jos mergea la masini gen renault 19 etc .
                Attached Files
                Last edited by Cristi_Xp; 5 September 2011, 15:28.
                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                Comment


                • #98
                  Confirm constatarea de mai sus.
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • #99
                    Se retseteaza prin scoaterea bornelor,sigur,erorile gen defect la senzor map.nivel joja benzina,sonda lambda,etc.Astea se reseteaza dupa ce se scoate bateria un anumit timp.
                    Reinitializarea am spus si eu mai sus ca nu cred ca se poate face asa.

                    Comment


                    • Originally posted by Cristi_Xp View Post
                      in manual scrie sa urmaresti o anumita presiune/vacuum in galeria de admisie .Rumanasii nostrii au adaptat chestia asta ca acest fenomen se intampla undeva la 80-90 km/h si de acolo sa o lasi sa sa curga pana se reia din nou injectia mai mai sa moara motorul .
                      Am facut azi chestia asta de 3 ori ca am montat o clapeta mai mare si imi statea relantiul in 3000 rpm .
                      Sunt 2 invatari diferite: recunoastere cilndrul numarul 1, care se face in a 3a de la 80 in frana de motor si adaptivi imbogatire care e rulajul la vreo 4 presiuni colector diferite la viteza stabilizata timp de x zeci de secunde.

                      Originally posted by Seba View Post
                      toate ecu-urile masinii au circuite de protectie...filtru C-L-C si stabilizator de tensiune ce functioneaza intre 6 si 40V si da la iesire 5V. doar becurile si unii senzori ii poti distruge la tensiuni de peste 16-18V, rest nu pateste nimic...
                      Ti-arat calculatoare prajite de o pornire cu robotul? Arata frumos pe afara, dar nu comunici neam cu ele.
                      Last edited by einstein1984; 6 September 2011, 11:20. Reason: Automerged Doublepost
                      Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                      Comment


                      • recunoasterea cilindrului 1 se face oprind injectia intre 3000 si 3500 timp de 2 secunde , apoi inca odata intre 2400 si 2000 .
                        Recunoasterea cilindrului 1
                        Această programare se realizează prin:
                        - o deceleraţie cu întreruperea injecţiei într-al doilea, al
                        treilea, al patrulea sau al cincilea raport între 3500 şi
                        3000 rot/min timp de cel puţin 2 s,
                        - o a doua deceleraţie cu întreruperea injecţiei într-al
                        doilea, al treilea, al patrulea sau al cincilea raport între
                        2400 şi 2000 rot/min timp de cel puţin 3 s.
                        Aia cu incetinitu de la 4000 rpm in 3a pana cand da sa moara se numeste programing flywheel target sau "invatarea volantei" in limbaj popolar de inginer de dacia
                        Programming the flywheel target
                        Accelerate up to 4000 rpm in 3rd gear then decelerate to power take-up* speed. Then repeat immediately.
                        Check the programming with ET089.
                        Si pe langa astea , cele cu clapeta electronica se mai programeaza
                        Programming the throttle end stops
                        After replacing the computer or motorised throttle valve, after switching on the ignition, wait 30 seconds for the
                        computer to memorise the MAXIMUM and MINIMUM stops.
                        Check the programming with ET051.
                        Asta daca nu vreti sa dati 10 ture in sus si in jos ca sa ii faceti testul de la 90 in frana de motor si sa observati ca masina nu se franeaza ci tot accelereaza din cauza ca nu stie unde se inchide clapeta .
                        Faza e, ca in manualul de logan am gasit ca programarea tintei volantei se face cum am spus eu la cilindrul 1 , dar intr`un manual de megane am gasit invers .
                        Ori manualele astea au fost scrise la nimereala prin copy paste , ori au fost facute sa ne induca in eroare )
                        Attached Files
                        Last edited by Cristi_Xp; 6 September 2011, 23:18.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • Recunoasterea cilindrului 1 si a volantei,testele,se realizeaza cu testerul pe masina,sau independent?

                          Comment


                          • fara tester .Testerul in ai doar ca sa verifici daca s-a facut invatarea respectiva.
                            Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                            Comment


                            • Salut.Aceasta operatiune este valabila si la diesel?,sau este specifica motoarelor pe benzina .Multumesc anticipat.Astept raspuns.

                              Comment


                              • doar benzina.
                                Si dieselul are ceva parametrii adaptivi, dar nu are nicio legatura cu ce se discuta aici.
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google