Procedură învaţare ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Procedură învaţare ECU

    In cazul in care resetati ecu din diverse motive/cauze: schimbati bateria, s-a ars siguranta, etc.

    -se porneste motorul
    -se merge cu masina pana temperatura apei ajunge la 4 liniute, adica temperatura normala de functionare a motorului
    -se cauta un drum foarte putin circulat si destul de lung si plan<fara urcusuri si coborasuri>
    -se pleca cu masina de pe loc schimband treptele de viteza la cca 2000 de ture.
    -ajunsi in treapta a treia de viteza acceleram constant pana ajungem al viteza de 90 de km la ora.
    -ajunsi la 90km la ora luam piciorul de pe acceleratie si lasam masina in frana de motor<sa curga> pana ajungem la 20 de km la ora, fara a scoate masina din viteza sau a actiona orice alta pedala.
    -daca circumstantele impun actionare franei, se va actiona in consecinta si se va repeta procedura.
    -dupa ce s-a ajuns la 20km/h uce-ul este programat si se poate continua drumul.


    aceasta procedura ajuta la oprimizarea unor parametrii de injectie pe care in mod normal ecu ii invata in cateva sute de km.
    aceasta este procedura standard a celor de la uzina. in mod normal toate masinile care ies pe poarta fabricii, ar trebui sa fie supuse procedurii descrise mai sus.
    Last edited by NerviiMei; 14 December 2008, 08:36.
    Fuarte Nervos !!!

  • #2
    Indiferent de motorizare ? Sau alimentare ? Hmm pare interesant pt ca va trebui sa schimb bateria la F1 1.6 MPi. Are vreo 2 ani juma
    1.6 MPi Icy White

    Comment


    • #3
      nu e mai simplu cand schimbi bateria sa chemi un prieten cu masina,sa ai cabluri ptr curent si sa-ti dea curent cat schimbi tu bateria?
      CT-97-VIPsigpic

      Comment


      • #4
        Procedura asta e bine de listat ca sa o ai la indemana, eventual lipita de baterie. Sunt sigut ca atunci cand voi schimba bateria o sa uit de ea. Si mai e o problema in anotimpul rece : pana sa ajunga apa la cele 4 liniute trebuie sa mergi 10-15 minute (poate chiar mai mult) si treci prin toate regimurile de functionare pana atunci. ECU nu se programeaza pana atunci ?

        Comment


        • #5
          Nu am vazut sa se intample astfel in uzina...imi pare rau.

          Comment


          • #6
            Originally posted by ingerulol View Post
            Indiferent de motorizare ? Sau alimentare ? Hmm pare interesant pt ca va trebui sa schimb bateria la F1 1.6 MPi. Are vreo 2 ani juma
            la diesel temperatura normala a apei e de 2 linii...la benzinare e 4
            Dacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --

            Comment


            • #7
              In uzina nu se "invata" UCE-ul, ci se lasa sa isi ia parametrii dupa condusul soferului.
              Asta e un procedeu folosit de unii oameni care fac chiptuning.
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • #8
                concluzia, e bine sau nu sa folosim acel procedeu?
                Better late than never, but never better late

                Comment


                • #9
                  La intrebarea lui lawmaster adaug...la ce foloseste?
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Fiecare isi va "invata" masina cum doreste...
                    Si eu ii mai scot uneori borna sa se reseteze dupa care ii dau "calcaie".

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by alindrgn View Post
                      la diesel temperatura normala a apei e de 2 linii...la benzinare e 4
                      la dieselul meu ajunge temperatura la 4 linii dupa 4-5 minute. deci e anormal?
                      nu, nu e. dieselul de 65cai ajunge imediat la 4 lunii, cel de 70 cai ajunge foarte greu la 4 linii
                      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                      Comment


                      • #12
                        Deci nu e obligatoriu de facut procedura asta la schimbarea bateriei. O grija in minus.

                        Comment


                        • #13
                          eu unul cand mi-a fost lene sa aplic procedura, masina tragea ca naiba si mai consuma si in plus.

                          ecu in timp invata singur parametrii, dar in cateva sute de km in nici un cazin q25 minute.

                          p.s. tweety procedura in cauza mi-au aplicat-o inginerii veniti de la uzina cand mi-au rescris injectia. Am avut o detonatie pe admisie, am sunat opc. astia au chemat reprezentantii dacia si au decis rescrierea softului cu o varianta mai noua. atunci dupa ce au rescris softul omul mi-a zis sa ma urc in masina cu el sa facem o tura sa vedem cum merge. si mi-a explicat ca:

                          daca scot bateria, siguranta sau fac ceva ce ar duce la resetarea ecu, e bine sa-i aplic procedura.
                          daca nici ala nu stie nimic...
                          fiecare face cum vrea cu masina lui. eu unul o aplic si sunt multumit de cum trage si de consum.

                          Originally posted by santo View Post
                          nu e mai simplu cand schimbi bateria sa chemi un prieten cu masina,sa ai cabluri ptr curent si sa-ti dea curent cat schimbi tu bateria?
                          e masina ta, faci cum te taie capul, daca ai citi manualul de utilizare ai vedea ca este o specificatie cu privire la luat curent de la alta masina.

                          Originally posted by alindrgn View Post
                          la diesel temperatura normala a apei e de 2 linii...la benzinare e 4
                          nu domnu, temperatura normal ae de 4 liniute<90 grade> indiferent de tipul motorului, mas sau mac.
                          dumneata ai o problema daca nu se ridica decat la 2 liniute.
                          Last edited by NerviiMei; 14 December 2008, 18:16. Reason: Automerged Doublepost
                          Fuarte Nervos !!!

                          Comment


                          • #14
                            DomnulK: nu domnu, temperatura normal ae de 4 liniute<90 grade> indiferent de tipul motorului, mas sau mac.
                            dumneata ai o problema daca nu se ridica decat la 2 liniute.

                            Nu zau?? Eu am dci 70 si rar mi se urca la 4 liniute. si nu numai mie ca m-am uitat si la alti cunoscuti, si la ei ii la fel. atunci insinuezi ca toate masinile au probleme. hai lasa-ma.
                            I HAVE A !sigpic
                            fara linkuri externe in semnatura

                            Comment


                            • #15
                              am avut un dizel de 85 cai MCV foarte foarte rar urcau 4 liniute ( vara foarte cald trafic aglomerat....)
                              ...am fost maine voi fi ieri cine sunt eu ?...
                              YO2MKL
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google