Schimbare capete de bară

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Posibil sa fi fortat bucsa aia de teflon din caseta cand am strans bieletele de directie pe axul casetei...?

    Ce am acum e un "cloncanit" minuscul si enervant care il simt in volan la drum fara grpi doar asa cu denivelari.
    Nu am joc in volan, doar cand rulez simt in volan acest usor "clocanit".

    Nu stiu daca era si inainte de schimbare capeti de bara si bielete directie pt ca imi troncanea capu de bara rau si nu am simstit.
    Acum e liniste completa si simt chestia asta.

    Sau poate trebe sa mai strang caseta putin de la imbusu ala de 10? ....

    Exista "cruce" ca la Dacia 1300?

    Comment


    • La mine si la viteza se aude pe loc cand dau stanga-dreapta scurt de colac clanc...

      Comment


      • Pe loc nu se aude/simte nimic.

        Interesant, azidimineata a fost mai racoare afara, nu a mai cloncanit deloc pana la servici, s-o ia dracu.
        Oare s-a contractat oleaca caseta si nu mai joaca tija pe bucsa aia de teflon...?

        Sau prin contractare s-a miscorat jocul dintre pinion si cremaliera?

        Comment


        • Am rezolvat cu piulita, am pus-o tot pe cea veche. Pe dreapta mi-a rezultat 18,5ture si am pus la fel, iar pe stanga 18ture, am pus tot la fel, poate cu o mica eroare la ambele. Are rost sa fac iar unghiul de directie? Cum imi pot da seama daca ceva nu e in regula?

          Altceva, eu cand misc la roata dreapta fata de la ora 3 si de la ora 9, stanga-dreapta, tot joaca ceva... ce sa mai fie?

          Comment


          • Are rost sa fac iar unghiul de directie?
            Geometria se face de cate ori umbli la directia, ba chiar si la cateva zeci de mii de km, ca-s multe gropi pe drum.

            Cum imi pot da seama daca ceva nu e in regula?
            Daca abaterea e mica si nu trage intr-o parte, nu-ti dai seama decat cand incep sa se roada aiurea cauciucurile.

            Comment


            • Originally posted by crististreulea View Post
              si ca sa nu tai piulita cu flexul, uite 2 metode pe care le poti aplica ca sa o scoti mai usor..
              Am folosit a doua metoda....A MERS BRICI

              Dupa 6 ani si 43 de mii de km, a sosit si la mine timpul de a schimba capetele de bara. Au fost varza,,cel mai varza a fost cel de pe stanga. Am cumparat capete de bara de origine si am mai cumparat DERUGINOL INTENSIV si un alt degresant.
              Deruginolul a fost folosit pt a desfileta piulitele capetelor de bara si piulitele de pe bielete si degresantul l-am folosit la urma pt a curata urmele de grasime dupa discuri si alte cele pe acolo.
              Cu o perie de paie am curatat mizeria de pe capetele de bara si piulitele de pe bieleta, am dat cu deruginol si lasat sa actioneze vreo 5 minute. Apoi iar curatat de mizerie si am desfacut totul rapid si usor.
              Am respectat numarul filetelor si la urma am constatat ca volanul nu sta stramb sau sa traga stanga dreapta pe sosea.
              Oricum,,o sa ma duc sa fac si geometria rotilor, ca sa nu imi bat joc de anvelope si sa fiu eu sigur ca totul este OK.
              Attached Files
              Last edited by Ivan Marian; 24 May 2014, 22:30.

              Comment


              • Înlocuit capete de bară și toate celelalte

                Mi-am schimbat și eu aproape toată direcția singur (mai puțin o basculă care mai merge) și vreau să-ți mulțumesc la rândul meu Cristi Streulea pentru mura în gură pe care o dai cu tutorialele tale celor cu înclinație pentru DIY (do-it-yourself). Câteva observații utile zic eu:
                • dacă pivotul capului de bară e gripat în fuzetă și nu aveți presă de pivoți, susțineți cu un cric discul de frână și apoi loviți cu putere șurubul pivotului cu un ciocan dar nu direct ci prin intermediul unui dorn înfipt în capul crestat al șurubului;
                • dacă schimbați și bieletele de direcție, nu vă mai chinuiți să demontați capul de bară de pe bieletă ci desfaceți cu totul ansamblul bieletă-cap de bară;
                • dacă schimbați întreg ansamblul bieletă-cap de bară, măsurați lungimea ansamblului pentru ca la montarea pieselor noi să vă puteți apropia cât mai mult de geometria corectă a punții față până la efectuarea geometriei;
                • bieletele de direcție le-am desfăcut (destrâns cum ar zice Cristi) și strâns fără a ține fix axul casetei de direcție pentru că efectiv nu am reușit; ochiometric însă, nu am sesizat o solicitare exagerată a acestuia, mai ales că cuplul de strângere este de doar 37Nm;
                • burdufurile de protecție a bieletelor de direcție se montează destul de greu pe capetele casetei de direcție drept pentru care trebuie să vă cam rupeți degetele;
                • la remontarea pivotului basculei stânga în fuzetă, mare atenție să nu scoateți planetara din cutie !
                • e bine să aveți la îndemână un polizor unghiular în caz că bieletele antiruliu nu mai pot fi demontate cu torx și cheie (cazul meu).


                Am făcut apoi un drum scurt de probă și deși aveam o mică strângere de inimă pentru că tot auzisem pe aici de operații nereușite soldate cu vibrații și troncăneli m-am liniștit în scurt timp. Evident, urmează de făcut geometria.
                sigpic

                Comment


                • ibuzescu, eu nu recomand nici sustinerea pe disc, daramite lovirea in surubului...in felul acela.
                  Sunt piese casante acolo, maaare grija!

                  Degripant, rabdare si bere (ca tot este vara)

                  Spor la mesterit!
                  Last edited by 77sky; 23 June 2014, 00:03.
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • De acord, nu e recomandabil dar cu un dorn și puțină atenție se rezolvă. În plus, așteptasem mai bine de 15 minute de la aplicarea degripantului fără niciun rezultat. Încă un amănunt, poate nu chiar neglijabil, cricul hidraulic fixat sub disc are un pad gros de cauciuc dur.

                    În altă ordine de idei, am uitat să menționez că bieletele de direcție le-am montat după ce în prealabil am aplicat pe filetul șurubului de fixare în casetă un adeziv de blocare filete.
                    Last edited by ibuzescu; 23 June 2014, 01:13.
                    sigpic

                    Comment


                    • A folosit cineva marca asta de capete de am dat 50 ron pe buc. la service...sunt bune ,? Macar 20 de mii km sa tina.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Nu cred ca tin mai mult de 10 mii de km, dar sper sa ma insel. In orice caz pot sa iti spun ca in ultimii 2 ani de zile am tot schimbat ambele capete de bara pana sa atinga 10 mii de km pentru ca aveau joc mare (si tot d-alea de 50 ron de la service puneam; mai mult, imi iesea gemetria prost din cauza lor si imi tot ziceau mecanicii ca am probleme cu unghiul de cadere ca nu sta masina bine pe drum). Luna trecuta, la revizia de an, am schimbat iar capetele de bara pentru ca aveau joc mare si tragea si masina in diverse directii. Am pus Lemforder si am rezolvat o mare bataie de cap. Sunt mai scumpe cei drept, dar credema ca mi-a iesit geometria luna si merge directia ceas (nu trage, nu zdrangane).
                        Ce sa zic acum; multa bafta si sa te tina cat mai mult.

                        Comment


                        • Pe alea de origine eu am dat 85 de lei pe bucata si nu am batai de cap pana acum.
                          Nu stiu de ce pt 35 de lei(70) ti-ai complicat viata la volan?

                          Comment


                          • Nu dati banii pe prostii, luati un Lemforder, copii.

                            Daca aveti ca hobby sa schimbati des capetele de bara, sa platiti manopera, geometrie, va recomand Asam.
                            O sa aveti des de lucru.

                            Comment


                            • Originally posted by Ivan Marian View Post
                              Pe alea de origine eu am dat 85 de lei pe bucata si nu am batai de cap pana acum.
                              Nu stiu de ce pt 35 de lei(70) ti-ai complicat viata la volan?
                              Asa si tu mai puneai putin si luai Lemforder si stiai o treaba.
                              Cand am cautat eu Lemforder pe la cateva magazine nu avea nimeni, ca nu prea se cumpara. Am dat comanda si zicea vanzatoarea ca vin taximetristi si intreaba de capete de bara, ea le zice preturi, de la 30 si ceva de lei in sus, si taximetristul intreaba "mai ieftine nu aveti?" De plastic eventual. Ii intereseaza doar sa ia ITP-ul, apoi la revedere. Am mers de cateva ori cu niste taxiuri de groaza, mergeau oblic pe sosea, cand luau o groapa zici ca era sfarsitul lumii, cand franau faceam "wiggle, wiggle, wiggle!"
                              http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                              Comment


                              • Si totusi, nu sunt HOME MADE

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google