Originally posted by einstein1984
View Post
In mod evident nu e recomandat sa reglezi unghiurile cu sarma si creta. Asta nu inseamna ca nu poti regla cu echer, sfoara si fir cu plumb. Cu instrumentele astea au fost ridicate piramidele si inca sunt pe pozitie.
Nu subestimati instrumentele vechi si nu supraestimati aparatele noi. Majoritatea atelierelor "necomuniste" care au aparate optice de reglat unghiuri nu isi permit sau nu inteleg ca este esentiala calibrarea acestor tipuri de aparate la intervale regulate de utilizari. Daca nu se face calibrarea, dupa cateva sute de unghiuri facute, masinile vor avea acelasi reglaj de unghiuri ca o caruta de carat porumb boabe si ateliere de genul acesta sunt foarte multe. Un alt aspect al reglarii unghiurilor este legat de operator. Poti sa ai aparat ultimul racnet calibrat la zi ca din mana unui nepriceput tot paralele inegale o sa iasa
In unele ateliere comunista au fost adevarati maestrii ai instrumentelor antice care scoteau o masina la parametrii de fabrica. Care e din Timisoara si are o oarecare "etate", sigur a auzit de Damian.
Pe scurt: poti sa reglezi acasa cu sfoara si echer daca ai habar de geometrie.
Sa nu uit, pentru compararea celor doua distante, intre marginile interioare ale jentilor rotilor fata, am asezat tubul pe "buza" jantei dreapta (dinspre distributie) am scos din tub fier-betonul pana a atins "buza" jantei stanga (dinspre baterie). Cu degetul mare al mainii drepte, am apasat locul de imbinare a tubului si fierului, astfel incat sa nu-si modifice pozitia pana il voi muta in partea din fata a jantelor.
Daca as avea camera de filmat, ar fi mult mai simplu, un film face mai mult decat 1000 de cuvinte. Din pacate nu am, am expus aici cat am putut de bine, mai mult nu ma ajuta neuronul, totusi zic, ca pentru cine este interesat, este suficient.
Comment