Reglaj Cursa Furca Ambreiaj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Deci. Tot nu ai inteles. Mai explic o data.

    Ambreiajului ii sunt necesari 30 mm de apasare a rulmentului ca sa decupleze.
    Nu mai mult nu mai Putin. Cursa asta este relativ constanta in timp si se modifica odata cu uzura discului volantei si plăcii de presiune. Cu cat ambreiajul este mai uzat...cu atât cursa va fi mai mica.
    Cursa asta se numeste cursa utila sau necesara decuplatii.

    Nu se poate modifica nici cu mama reglajelor cablurilor si pedalelor. E data de constructia ambreiajului.

    2. Cursa totala. Distanta de la punctul zero al rulmentului la punctul maxim pana unde permite fizic constructia plăcii...e cursa totata...cursa maxima permisa de soarele plăcii...de diafragma.
    Nici asta nu poate fi modificata cu nici un reglaj...e data de constructia ambreiajului.

    3. Pozitia pedalei....e doar pozitia de unde vrei sa înceapă cursa utila si totala a pedalei...ca in ambreiaj ele tot de acolo încep orice reglaj ai face.

    Comment


    • #92
      Deci, 30mm; nici mai mult nici mai putin, zici nu? Aceasta deplasare a rulmentului pe arborele cutiei, este data de deplasarea furcii de debraiere, nu?
      Intrebare.
      1.Ce rol are reglajul furcii de debraiere, conform Manulalului de service si cum se face acest reglaj?
      2. Daca cei 30mm nu sunt reglabili, de ce atinci cand crapa soarele unui disc, se strang cele doua piulite ale cablului de ambreiaj, pentru a se putea face cat de cat debraierea? Nu cumva se despasesc cei 30mm, batuti in cuie, sau cum spui tu intr-un post mai sus, rulmentul va apasa mai adanc in placa?
      Multumesc de raspuns.

      http://www.loganclub.ro/forum/attach...5&d=1231203054 si
      Last edited by IancuMIC; 23 November 2015, 18:30.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • #93
        30 mm e doar un exemplu...am scris mai sus...daca tot scotocesti prin posturi.

        Reglajul furcii de debraiere ??? Unde cine cum ? Ala e doar reglajul pedalei...pozitiei pedalei si contează si cat apesi pedala.

        Deja începe sa nu îmi mai pese. Îmi bat gura de pomana si îmi pierd timpul aiurea.

        Comment


        • #94
          Reglajul furcii de debraiere ??? Unde cine cum ?
          Vorbesc de o saptamana degeaba.
          Nici macar nu ai deschis linkul. Imi pare rau; il mai pun odata. Acolo se vorbeste despre ceea ce nu auzit tu.



          Reglajul cursei furcii se face, regland garda cablului de ambreiaj.

          Last edited by IancuMIC; 23 November 2015, 18:40.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • #95
            In momentul asta incetez orice discutie.

            Eu am stricat nu stiu cate cutii si ambreiaje...am pierdut nopti prin gropi pline cu ulei si mi am f*t*t sănătatea la -10 grade schimbând ambreiaje ca sa inteleg cum funcționează in timp ce alti stau la caldurica si dau din tastatura.

            Iti mai zic o data...te aflii in eroare ! Lasa manualul...ca sa il intelegi nu trebuie doar sa il citesti...nu e biblie ca sa crezi fără sa carcetezi.

            Ia un ambreiaj in mana...un rilment...joaca te cu ele...gandeate te ce se întâmplă acolo in carter...sub bord cu pedala....sau poti sa ramai la manual.

            Decizia iti apartine. La revedere !

            Comment


            • #96
              Lasati cu zecile de cutii desfacute, ca am mai vazut eu...specialisti. Degeaba ai stat in frig; sincer, crede-ma, nu te-a ajutat.
              ...
              Era bine sa POTI raspunde macar la una din intrebari; aia pe care a pus-o si Vitriol la un moment dat, cand i-a crapat ambreiajul.

              Originally posted by vitriol
              ]Daca este asa cum spuneti voi (cursa nu se regleaza, ci doar pedala), explicati-mi si mie de ce atunci cand mi-a crapat placa de presiune si nu mai puteam schimba vitezele in mers (doar pe loc, cu motorul oprit), am strans la maxim piulitele alea doua (am departat rulmentul de presiune, de soare) si am putut sa ma deplasez pana la service (cu ambreiajul care patina ca la balamuc, dar am ajuns la service).
              Originally posted by iancuMIC
              Concluziile mele;
              -pozitia parghiei de debraiere nu se regleaza, ci doar cursa acesteia, pentru o debraiere optima; conf. manualului de service, cursa aceasteia ar trebui sa fiecuprinsa intre 28-35mm, functie de motorizari.
              -cursa parghiei de debraiere se regleaza prin reglajul celor doua piulite aflate la capatul cablului de ambreiaj; daca se opteaza pentru cursa minima recomandata de manual, adica 28mm, se vor desuruba cele doua piulite, caz in care pozitia pedalei de ambreiaj, va cobori, in raport cu cea de frana. In cazul optiunii pentru o cursa mai mare, max.35mm, a parghiei de debransare, se vor strange cele doua piulite, pedala ridicandu-se in raport cu cea de frana.
              Cand nu mai ai argumente, usa trantita in nas? E doar alegerea ta.
              Pa.
              Last edited by IancuMIC; 23 November 2015, 18:58.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #97
                Stimati colegi. Va prezint scuzele mele. Toata cearta asta a inceput de aici:
                Originally posted by eu_cristian View Post
                W salut!

                Sunt nou in domeniu, atat ca sofer cat si ca posesor de auto... asa ca nu ma pricep si cred ca cea mai buna solutie e sa intreb.

                Am un Logan din 2005 si am ceva probleme cu cutia de viteze: cand schimb in marsarier fie aud un zgomot similar cu un huruit, fie nu intra in marsarier.

                In service mi-au schimbat uleiul de la cutie de viteze, dar dupa 1-2 saptamani am aceeasi problema, poate putin diminuata.

                Multumesc in avans!
                Originally posted by Catalin_bz View Post
                Salut.Am un Logan 1.4 an 2009 si imi face probleme cutia de viteze.In treptele 1,2,3 si 4 intra greu in viteze si la treapta 2 caraie,agata.Am schimbat si chitul de ambreiaj si tot la fel face,am ajuns la concluzia ca este de vina cutia de viteze.Intrebarea mea este daca se potriveste cutia de pe un Logan 1.4 din 2005 pe Loganul meu 1.4 din 2009.Alta intrebare ar fi ce ulei sa pun la cutie,ma gandesc daca tot o dau jos sa pun si uleiul nou.
                Originally posted by Fanez View Post
                La mine s-au rezolvat problemele asemanatoare dupa ce "am reglat ambreiajul". Adica acea cursa a pedalei, sa cupleze mai sus sau mai jos.
                La fel si cu intratul in R din a doua incercare sau cu caraituri. In cazul meu l-am reglat sa cupleze cam la ridicarea a 1/4 din cursa.
                Bineinteles ca probleme pot fi si de la ambreiaj sau de la cutie dar merita incercata si varianta acestui reglaj, nu neaparat la 1/4 din cursa.
                (...).
                Prin urmare ma simt vinovat de cearta voastra. O exprimare nefericita a dus la un razboi in toata regula.
                Ideea era ca am mai strans piulitele de pe cablu si s-a rezolvat problema cu intrarea in viteze mai dificil.

                Comment


                • #98
                  Nu e nicio cearta, e doar o polemica, asa cum se intampla pe orice forum. Atata timp cat se argumenteaza in mod civilizat o parere sau alta, nu vad nimic rau.
                  ...
                  Si ca sa fiu ON, prin reglajul garzii cablului de ambreiaj, nu ai facut decat sa asiguri o debraiere completa; probabil cursa furcii se apropie de cei 33mm recomandati la K7J. Si la 28mm, cat e minim recomandat, iti debraia, dar nu complet; discul de ambreiaj se departa prea putin de partea conducatoare a placii de presiune.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • #99
                    OFF: In discutiile anterioare se "vede" starea de nervi mai ales din partea lui alessandro. Totusi e bine ca se discuta si acest subiect. Mai invatam cate ceva si noi astia care ne pricepem mai deloc.

                    Comment


                    • Haideti sa ne linistim si va fi mai usor. Ce trebuie sa intelegem, cu niste cuvinte simple: avem cursa parghiei de debraiere, care "nu se modifica" dar este diferita la un ambreiaj nou (disc gros) fata de un ambreiaj uzat (disc subtire) adica rulmentul de presiune va trebui sa "mearga" mai mult pe priza cutiei de la pozitia neapasat la pozitia apasat optim in functie de uzura discului. Pana aici sper ca ne-am lamurit. Prin rotirea celor doua piulite in sensul acelor de ceasornic facem in asa fel ca pedala sa nu se poata apasa mai mult decat este necesar, adica in momentul cand pedala este la podea rulmentul si-a terminat cursa si ambreiajul este in pozitia maxim debraiat sau, daca vreti, sa nu putem depasi cei 30 mm sau cati or fi ei pentru ca nu mai avem unde apasa pedala. In momentul in care rotim invers cele doua piulite pedala coboara spre podea si in momentul cand va fi apasata nu va mai putea asigura cursa necesara pentru debraierea completa, avand o distanta mai mica de parcurs de la pozitia neapasat la pozitia maxim la podea.

                      Comment


                      • Poza 1.
                        Acest reglaj al garzii cablului de ambreiaj, corespunde unei deplasari de 30mm a furcii.
                        Poza 2.
                        Acest reglaj al garzii cablului de ambreiaj, corespunde unei deplasari de 25mm a furcii.
                        Poza 3.
                        Acest reglaj al garzii cablului de ambreiaj, corespunde unei deplasari de 20mm a furcii. La acest reglaj, debraierea este incompleta; introducerea in viteza cu motor pornit, se face cu socuri.
                        Attached Files
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Bun, si pentru cazurile prezentate de dumneavoastra:
                          1. La eliberarea pedalei din pozitia apasat pana in momentul cand incepe ""sa traga" aveti o distanta mai maricica (tine mai sus cum sa mai spune).
                          2. La eliberarea pedalei din pozitia apasat pana in momentul cand incepe ""sa traga" aveti o distanta mai mica, tine mai jos.
                          3. Nu se poate utiliza pentru ca distruge si ambreiajul si cutia, necesite reglare.
                          Se poate face un reglaj intre cele doua valori (minim si maxim prezentate in manual) in cazul in care consideram ca nu ne place cursa pedalei, dar numai intre valorile date ca minim si maxim.

                          Comment


                          • De acord cu toate cele 3 puncte

                            In 2004, cand am luat primul Logan, lumea se plangea de faptul ca ambreierea se face prea sus, timp in care ambalai inutil motorul. Nu se punea problema sa umbli la reglajul garzii cablului; erau marcate cu vopsea galbena din fabrica cele doua piulite.
                            De abia dupa vreo 2 ani, la insistentele mele au acceptat sa faca acel reglaj de 2 lei.
                            La 16v, reglajul a fost cel bun, in sensul ca ambreierea/debraierea se facea dupa ce pedala se ridica la ~6-7cm de la apasarea maxima la podea.
                            Cand mi-au schimbat cablul de ambreiaj (pe garantie), pedala era mai sus decat cea de frana; evident foarte incomod. Le-am spus ca e prea sus pedala, s-au uitat la pedala, au mai desurubat ceva, dar tot sus a ramas; mi-au spus ca mai mult nu se poate ca n-am sa mai pot baga in viteza; acasa am adus-o cum era inainte de inlocuire.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • reglare ambreiaj
                              Attached Files

                              Comment


                              • 6 pag inutile ... intra cineva isi pierde 10 min din viata sa citeasca toate prostiile voastre .
                                Daca ambreiajul tine jos sau sus desfaci cele 2 suruburi le muti mai in stanga sau mai in drapta cum ai chef ... apoi le strangi.


                                Dsign a zis exact cum se face ...propun sa se stearga tot si sa raman numai postul lui !
                                sigpic
                                Sa nu ai incredere in femei si in franele de Dacie!
                                http://www.loganclub.ro/forum/loganu...da-t31364.html

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google