Buton "impuls" geam electric: alternativa ieftina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumim pentru fisierele postate insa as avea citeva observatii:
    Nu am reusit sa vad schema electrica pentru care este facut cablajul
    Nu cred ca este absolut necesara o dioda in serie cu bobina releului, cea antiparalel da!
    Pentru intrarea de ridicare la incuierea masinii eu as prefera sa citesc tensiunea de alimentare si in functie de nivelul ei sa validez sau nu functia. Astfel la 13,2V sau mai mult aceasta sa nu fie activa comanda de inchidere a usilor se da din UCH sau alte sisteme si cu masina in mers in functie de cum a fost dotata de posesor.
    La schema domnului Mythica (pe care o am de ceva ani pe masina) nu cred ca mai sunt pini disponibili eu am sa incerc cu un releu suplimentar .
    Sper ca observatiile mele sa nu deranjeze si sa contribuie la o realizare mai buna.

    Comment


    • Sa incerc sa respect ordinea:
      Dioda inseriata cu bobina releului are rol de a proteja tranzistorul prin a inchide eventualii tranzienti negativi.
      Acea dioda a fost pusa si eu am pastrat-o ca atare, ulterior intelegandu-i functionarea.

      Cu privire la cititul tensiunii de alimentare, si luarea in considerare a functiei de incuiere doar daca motorul este oprit, a fost "pe masa de teste" aceasta idee si am abandonat-o prin adaugarea unei intrari separate cu un +12v de dupa contact.
      Chiar m-as bucura sa ma ajuti sa readuc ideea in prim plan, cel putin, cum ai face partea hardware?

      Schema Domnului Mythyca, intr-adevar nu mai are pini disponibili dar pentru a ignora impulsul cand contactul se afla in pozitia M sau Acc, se inseriaza contactul normal inchis al unui releu, pe firul dintre UCH B2 si fir auxiliar modul, rolul releului este acela de a deschide circuitul cand contactul este in Acc sau M...

      PS observatiile sunt bune, e bine ca cineva inca mai este interesat pentru ca ceea ce facem noi aici sunt idei vechi, pionierii de atunci posibil sa fi renuntat la logan poate si la marca, dar pe atunci nu eram loganist sau chiar nici conducator auto...
      Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

      Comment


      • Nu stiu daca am inteles bine dar cred ca te referi la partea de conectare a unei intrari a microcontrolerului pentru masurarea tensiunii de alimentare. Cred ca este suficient un divizor de tensiune si o dioda zener de5,1V pe intrarea respectiva. Folosirea diodei zener acolo poate da oarecare durere de cap cu ADC-ul in zona de 5V de aceea divizorul se va construi astfel incit la 15V pe intrare sa avem 3,5V ( nu ajungem sa citim 5V deoarece valoarea nu va fi corecta din cauza curbei de functionare a stabilizatorului).
        Sper ca am inteles la ce ai facut referire cu partea hardware.

        Comment


        • da, asa am facut(am facut un montaj de proba) si ca intrare am facut-o cu un divizor rezistiv, 10k si 1k si caderea de tensiune, era undeva la 1.14V la 12,5V si cu motorul pornit era undeva la 1.16-1.17...cam mica diferenta...
          apoi am schimbat divizorul cu 4k7 si 1k, in felul acesta am 2.13-2.14 la 12.5V si 2.22-2.23 cand motorul este pornit...
          din diferite citiri ale ADC-ului am constatat ca se poate face un fel de autocalibrare, citirea ADC-ului cu motorul oprit, dar cu sarcina(cu farurile aprinse am facut eu), valoarea citita, la care adaugam 8, aflam exact valoarea de prag motor oprit/motor pornit...

          in urma imboldului tau, mcxc, dar si a rezultatelor obtinute, urmatoarele module vor veni cu aceasta modificare...
          Daca vrea Dumnezeu sa castigi la loto, iti da "noroc" si fara sa joci..

          Comment


          • Originally posted by Mythica View Post
            Aceasta este schema (modul2.Zip), este in eagle si nu are valorile trecute pe ea, dar valorile sunt: R1-R6 0,1Ohmi/1W, R7-R9 3K6, R10-R13 8K2, R14 este sarma (apare in schema doar pt desenarea cablajului), D1,D2 - 1n4007 sau 1n4148, D3-zener de 3V6, T1,T2 - BC 337 sau alt NPN, IC1-7805.
            Atasez si hexul pt pic 12F675. Daca vrei sa folosesti alt microcontroller, spune-mi ca sa recompilez programul.
            Succes!
            Cum vad schema?

            Comment


            • Schema:
              modul2.jpg
              I HAVE A !sigpic
              fara linkuri externe in semnatura

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google