seiko - voi trimite modulul gata facut prin posta (cu manual de punere in functiune, cu manual de utilizare, cu tot felul de indicatii). va fi ceva mai profi sa zicem asa, va fi protejat din toate punctele de vedere, adica, nu ai cum sa-l strici decat cu ciocanul. schema de aici am luat-o ca si pornire, si am ajuns sa fac ceva putin diferit.
teck_ids - da, am observat si eu asta si de aceea am decis sa rezolv problema asta. parerea mea este ca baiul cu butoanele originale sta in felul urmator. nu exista protectie pentru motorul de la macara, adica cei care au facut butonul si-au propus ceva de genul: durata de ridicare sau coborare a geamului este de 5 sec. indiferen daca geamul este la mijloc sau mai are doar 5 mm pana la cursa maxima. atunci butonul va baga curent in motorul tau timp de 5 sec fortand macaraua. deci cred ca pana la urma tot un modul ar fi mai indicat, oricum se stie ca Logan-ul a fost facut sa iasa ieftin.
Sa va mai spun o chestie, butonul care nu are impuls este facut in baza faptului ca cel care actioneaza geamul observa ca s-a terminat cursa si nu mai apasa butonul, deci iar o dovada de "cat mai ieftin", in plus ca sa fie totul ok, o sa vedeti ca rezistenta din bordul masinii pentru macaraua actionata electric este de 30A, ceea ce duce la concluzia ca motorul nu e protejat absolut deloc, eventual totusi inainte de a crepa motorul se arde si acea siguranta. am masurat si la un moment dat am ajuns la 16-20 amperi pe motor.
dupa cum ziceam am facut o gramada de teste. am ceva care functioneaza super, nu se va arde nici daca il alimentezi invers, va avea un led care sa va arate ca functioneaza si ca circuitul va fi ok, si multe altele... aveti putina rabdare si va fi o chestie frumoasa.
as vrea sa o adaptez si la alte masini mai incolo, o sa vedem. cei care vor dori sa le monteze la butoanele de actionare a geamurilor spate trebuie sa specifice asta pentru a monta 4 fire pentru flexibilitate. mai multe va voi spune cand va fi gata.
o zi buna in continuare
teck_ids - da, am observat si eu asta si de aceea am decis sa rezolv problema asta. parerea mea este ca baiul cu butoanele originale sta in felul urmator. nu exista protectie pentru motorul de la macara, adica cei care au facut butonul si-au propus ceva de genul: durata de ridicare sau coborare a geamului este de 5 sec. indiferen daca geamul este la mijloc sau mai are doar 5 mm pana la cursa maxima. atunci butonul va baga curent in motorul tau timp de 5 sec fortand macaraua. deci cred ca pana la urma tot un modul ar fi mai indicat, oricum se stie ca Logan-ul a fost facut sa iasa ieftin.
Sa va mai spun o chestie, butonul care nu are impuls este facut in baza faptului ca cel care actioneaza geamul observa ca s-a terminat cursa si nu mai apasa butonul, deci iar o dovada de "cat mai ieftin", in plus ca sa fie totul ok, o sa vedeti ca rezistenta din bordul masinii pentru macaraua actionata electric este de 30A, ceea ce duce la concluzia ca motorul nu e protejat absolut deloc, eventual totusi inainte de a crepa motorul se arde si acea siguranta. am masurat si la un moment dat am ajuns la 16-20 amperi pe motor.
dupa cum ziceam am facut o gramada de teste. am ceva care functioneaza super, nu se va arde nici daca il alimentezi invers, va avea un led care sa va arate ca functioneaza si ca circuitul va fi ok, si multe altele... aveti putina rabdare si va fi o chestie frumoasa.
as vrea sa o adaptez si la alte masini mai incolo, o sa vedem. cei care vor dori sa le monteze la butoanele de actionare a geamurilor spate trebuie sa specifice asta pentru a monta 4 fire pentru flexibilitate. mai multe va voi spune cand va fi gata.
o zi buna in continuare
Comment