Ce Roti Sunt Mai Bune:185 /65 R15 Sau 165/ 80 R14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce Roti Sunt Mai Bune:185 /65 R15 Sau 165/ 80 R14

    Am un Logan 1.4 MPI
    In cartea masini scrie chiar la inceput ca masina poate fi echipata cu 2 tipuri de roti:
    185/65 R15, sau
    165/80 R16.

    Eu am roti 185/65 R15. Am inteles de la un vanzator de anvelope ca acest tip de roti este rar intilnit, majoritatea fiind la Logan de 165/80.
    Am citit despre notatiile anvelopelor si am vazut ca numarul al doilea reprezinta latimea anvelopei. Asta inseamna ca eu am anvelope mai inguste decit majoritatea detinatorilor de logan

    Intrebarea mea ar fi:
    Sunt mai bune rotile de 165/80 decit cele de 185/65? Ar trebui sa ma echipez si eu cu roti de 165/80?

  • #2
    Majoritatea loganelor stoc au 185/65/R15 ... asa ca nu ai de ce sa iti faci probleme.

    Ce nu inteleg eu este ca in titlul topicului apare 165/80/R14, si in primul tau post apare 165/80 R16....pana la urma la care dintre cele 2 dimensiuni te referi? Presupunerea mea e ca te referi la R14.
    Oricum, avand in vedere ca majoritatea au 185/65/R15, clar acest model de anvelopa nu este rar intalnit!!

    sigpic

    Comment


    • #3
      Este bine cum am scris in titlu: R14 si R15.

      Intrebarea este: merita sa-mi cumpar geante si cauciucuri 185/65/R15 sau sa ma multumesc cu ce am?

      Comment


      • #4
        Din fabrica masina vine echipata cu roti pe 15. Deci prin urmare tu deja ai pe masina 185/65 R15.
        sigpic
        Play ManagerLeague

        Comment


        • #5
          Eu am roti de 185/65, asa scrie pe ele.
          Am cumparat masina de la un tip care a cumparat-o din Ungaria. Cred ca e vorba de loganurile ce se vindeau acum 3 ani in Ungaria cu vreo 6000 de euro. Nu cred ca tipu i-a schimbat rotile, cred ca asa se vindeau in Ungaria, cu roti 185/65.
          Intrebarea mea ramine deci.

          Comment


          • #6
            Banuiesc ca vrei sa spui 165/80R14, asa cum scrie in titlu, si nu 165/80R16, cum scrie in mesaj. Adica tu intrebi de fapt daca sunt mai bune pe 15"sau pe 14". Evident ca e mai bine pe 15". 185/65R15 sunt de baza la Logan, uita-te la Dacia pe site ca toate au jante de 15" - or fi avut mai demult si de 14", dar acum toate au 185/65R15. Care nu sunt nicidecum "rar intalnite" - vanzatorul ala care voia sa te fraiereasca pe fata ar fi bine sa ne spui si noua de la ce magazin e, ca sa-l stim (mie imi sunt foarte simpatice javrele astea care cand te vad ca nu te pricepi, isi bat joc de tine din greu).
            In notatie, prima cifra este latimea in mm, adica 185/65R15 are 18.5 cm latime, iar 165/80R14 are 16.5 mm latime, adica e invers fata de cum spui tu. Numarul al doilea reprezinta raportul dintre latime si inaltimea talonului, adica 65% din 185 inseamna 120.25 mm inaltimea talonului.
            Cu alte cuvinte, anvelopele pe 14 (pentru care iti trebuie si jante de 14) sunt mai inguste si au un talon mai inalt decat cele pe 15, adica sunt mai proaste pe toate planurile.
            Vezi si aici http://www.carbibles.com/tyre_bible.html#sizes
            si aici http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html cauta Tyre size calculator

            Comment


            • #7
              Multumesc pentru raspuns.
              scuze ca v-am indus in eroare cu cifrele, dar nu am la mine datele si vad ca nu le-am tinut bine minte.
              Ideea e ca rotile mele, desi sunt mentionate in manualul loganului, (sa-l scuzam si pe vanzator, care doar atat a zis ca el a vandut pentru logan doar cauciucuri de R15), sunt mai putin late, mai inalte si asa cum ziceti, mai proaste, si nu ar fi o miscare gresita sa trec si eu pe roti cum aveti majoritatea detinatorilor de logan.

              Comment


              • #8
                deci...alea pe 185 sunt foarte ok vara...
                daca pui delea pe 14 mai inguste...si pui si o guma de iarna...o sa fie super iarna...ptr ca intotdeauna in zapada inaintarea cea mia buna o vei avea cu gume mai inalte si mai inguste. eu cred ca asta e si motivul ptr care sunt scrise in talon.
                acum..alea pe 14 sunt de pe loganurile de ungaria..si iti zic sigur ca cu ele masina consuma mai putin...ptr ca e frecarea cu solul mai mica.
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • #9
                  Multumesc, mumus, m-ai pus pe ginduri cu postarea ta, este important si consumul de combustibil.
                  Dupa cit am umblat cu masina nu pot sa spun ca sunt nemultumit de modul in care franeaza, chiar daca are cauciucuri mai inguste, si azi vara am fost in Germania cu loganul meu.

                  Comment


                  • #10
                    eu pe talon nu am decat 185/65R15. Cum o sa fie frecarea mai mica?? F frecare = coef.frecare x N, unde N=componeta normala a greutatii si e aceeasi si cu roti inguste, si cu roti late, iar coef de frecare e acelasi pentru aceeasi compozitie de cauciuc si de asfalt.
                    Cauciucurile mai late si cu talon mai scund au aceeasi arie de contact cu solul, doar ca e altfel distribuita, iar peretii se deformeaza mai putin => incalzire mai mica => se pot face din cauciuc mai moale => coeficient de frecare mai bun.
                    Consumul este influentat de presiunea din cauciucuri - daca sunt umflate corect, asa incat sa aiba o amprenta de contact optima, atunci consumul e acelasi.
                    Rotile mai inguste sunt preferate pe zapada pentru ca se zice ca se infig in zapada mai usor, fiind mai inguste, si ajung la asfalt mai usor. Nu stiu daca e asa.
                    Last edited by ParuLuScorilo; 27 November 2009, 21:42.

                    Comment


                    • #11
                      ParuLuScorilo, multumesc pentru raspuns, dar am o mica nelamurire legata de talon:
                      M-am uitat ieri pe talonul meu si nu am vazut niciunde sa fie specificat tipul de roti/anvelope a masinii. Nu de alta, dar atunci cind ma duc la revizia de 2 ani, stiu ca se uita la acest lucru. Pe talonul vechii dacii, care era diferit fata de talonul loganului, era scris tipul dar pe acest talon nou (eliberat in decembrie 2008) nu este specificat tipul rotii. Asta inseamna ca daca in talon nu se specificatipul rotii, pot sa-mi pun orice roti care sunt trecute in cartea tehnica?

                      Comment


                      • #12
                        asa este, in noile taloane numai sunt trecute dimensiunile anvelopelor! poti sa iti pui oricare din dimensiunile trecute in cartea de identitate, ba chiar mai mult iti poti pune si roti mai mari (pt. aspect) dar...tre' sa ai grija cu nenea politist.
                        If it ain't broke, don't fix it!

                        Comment


                        • #13
                          la fel si la mine, nu scrie in talon, dar scrie in CIV - poti pune orice dimensiune de acolo (daca ai mai multe, la mine e doar una), pentru alte dimensiuni trebuie omologare la RAR si nu prea merita, decat daca tii foarte tare la fite.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google