Originally posted by eugenmanea
View Post
GPL Pe Logan 1.6 16v
Collapse
X
-
NORMATIV
DE SECURITATE LA INCENDIU A
PARCAJELOR SUBTERANE PENTRU
AUTOTURISME
Art. 49.
In parcajele sau zonele unde se parchează autoturisme care funcţionează
şi cu GPL este obligatorie prevederea instalaţiilor fixe automate de detectare a scurgerilor de GPL,
proiectate, executate şi întreţinute potrivit prevederilor SR EN 50073 sau ale
reglementărilor echivalente în statele membre U.E.
şi adoptate deţara noastră, instalaţii care trebuie să asigure îndeplinirea
următoarelor cerinţe:
a) detectarea scurgerilor de GPL de către o instalaţie fixă, automată,
echipată cu detectoare de GPL;
b) amplasarea detectoarelor de GPL la maximum 0,15 m de pardoseală,
în zone care sunt ferite de curenţi de aer şi de lovituri;
c) detectoarele se dispun în funcţie de performanţ ele lor specifice,
în tot parcajul sau în zona stabilită pentru parcarea
autoturismelor alimentateşi cu GPL.
Art. 50.
(1)
Instalaţia de detectare a scurgerilor de GPL trebuie să fie conectată
cu centrala de detecţie a monoxidului de carbon şi cu centrala de
detecţie şi semnalizare a incendiilor.
(2)
În timpul detectării simultane a prezenţei gazelor petroliere lichefiate,
monoxidului de carbon şi ai parametrilor incendiului, instalaţia
de ventilare trebuie să asigure debitul cel mai mare
prevăzut pentru spaţiul respectiv.
Art. 51.
(1)
La detectarea scurgerilor de GPL ste obligatorie prevederea sistemelor
optice şi sonore de alarmare a utilizatorilor.
(2)
Semnalele de alarmă trebuie să
fie percepute din orice loc din parcaj şi să
nu fie confundate cu alte semnale.
(3)
Semnalele sonore trebuie să poată
fi auzite din afara autoturismului în condiţii normale de ventilare.
Art. 52.
(1)
Este obligatorie prevederea instalaţiei de ventilare mecanică,
care să asigure debitul de 0,003 m³/sec.
şi m² al suprafeţelor utilizate pentru parcarea şi circulaţia
autoturismelor alimentate şi cu GPL.
(2)
Ventilarea trebuie să pornească
în maximum 15 sec. de la detectarea
scurgerilor de GPL şi să
acopere zona respectivă de parcare.
(3)
Instalaţia de ventilare trebuie prevăzută
cu cel puţin două unităţi de ventilare identice, care să
asigure debitul prevăzut la alin. (1), iar în caz de defect al unei
unităţi să pornească automat cealaltă.
Art. 53.
(1)
La atingerea valorii de 10% din limita inferioară de explozie a
amestecului de GPL cu aerul, sistemul de detecţie trebuie să
activeze automat pornirea sistemului de ventilare şi al
sistemului de alarmare a utilizatorilor.
(2)
În caz de semnal de defect al instalaţiei de detectare
a scurgerilor de GPL, sistemul de ventilare trebuie să
pornească în regimul prevăzut la art. 53 din
normativ, iar reparaţiile trebuie realizate imediat şi corespunzător.
Art. 54.
(1)
Se asigură obligatoriu alimentarea din două surse electrice,
de bază şi de rezervă, a instalaţiei de detecţie a scurgerilor
de GPL, a instalaţiei de ventilare mecanică şi a instalaţiei
de alarmare a utilizatorilor.
(2)
Sursa electrică de rezervă a instalaţiei de ventilare mecanică
trebuie să asigure o durată de funcţionare a instalaţiilor
de minimum 60 de minute şi o durată de comutare
de cel mult 60 de secunde.
Art. 55.
(1)
În tabloul electric general de distribuţie se asigură circuite
independente de alimentare a instalaţiilor de ventilare
mecanică, de detectare a scurgerilor de GPL şi de alarmare a utilizatorilor.
Parcajele subterane care nu îndeplinesc cerinţele prezentului normativ
privind parcarea autoturismelor alimentate cu GPL, se marchează
la intrări cu panouri şi indicatoare vizibile de interzicere a accesului acestor autovehicule.
(2)
La intrări şi în interiorul parcajelor care îndeplinesc cerinţele prezentului
normativ şi este admisă staţionarea autoturismelor alimentate cu GPL,
se prevăd indicatoare corespunzătoare.
----------------------------------------
nu vor sa doteze parcarile cum trebuie si e mai simplu sa spuna "nu e voie".Last edited by zeegermans; 27 June 2012, 00:06.internal combustionizer
Comment
-
Eu care am fost contra mereu GPL-ului si imi cer scuze fata de colegi ca m-am mai contrazis sau ce naiba oi mai fi scris dar daca o ajuta Dumnezeu la anu ma bate si pe mine gandul la o astfel de instalatie. Cu pretul asta al benzinei ajungem la balamuc. Daca nu faci multi km asa sa zicem ca nu s-ar merita (cu toate ca o economie nu strica cat de putini km s-ar face) dar daca faci km mai multi se merita ce sa mai tura vura.
Sfatuiti-ma si pe mine care este cea mai buna instalatie. Din cate am inteles BRC este cea mai buna. Daca voi da un ban vreau sa i dau pe o instalatie tare buna.
Cu instalatiile noi se mai pierde ceva din puterea motorului? Alea vechi din cate stiu se pierdea cam 5-10 % din putere acum sper sa nu scriu tampenii.
Ce poate strica pe la motor o astfel de instalatie? In timp din cate stiu se duc supapele, uzora la motor etc. Totusi sunt adevarate aceste situatii?
Va multumesc!
__________________Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage
Comment
-
Eu am 7000 pe gaz si sunt multumit. Poate prea multumit...am cazut in extrema cealalta...nu ma pot opri din facut kilometri.
Diferente de putere eu nu simt, motorul merge mai rotund si mai silentios.
La 16v o sa ai consum undeva intre 7 si 8 extraurban. In oras 10 12
Sent from my GT-B5330 using Forum Runner
Comment
-
Eu am o instalatie Landi Renzo...din punctul meu de vedere ..foarte buna...in Brasov 99 din taxiuri au aceasta instalatie pe masini...si in 6 ani de cand sunt pe masini nu sa plans nimeni de le sau de altceva....
Eu sunt foarte multumit...de consum de performante de tot ce vreti....
SUTIN TOT CEEA CE A SCRIS SI alessandro ...TOTAL MULTUMIT...la fel motorul e mai silentios..1.6 16v remapat ..ulei doar Liqui MollY..(cel racing facut expre ptr. masini rally-fiind un motor turat cu acest ulei se simte super motorul).. de noua (2007)...km facuti cu gaz 40.000 pana acum gaz pus la 140.000...ce mai se merita.. .indiferent de cati km faci .
...Un elogiu de trei minute şi o lacrimă de-o clipă nu scuză o neglijare care se măsoară în ani sau decenii.
Comment
-
Si-acum 3 ani cand veneam la intalniri in club de eram singurul cu GPL imi spuneau "da-l jos, nu e bun, strici motorul, ai bomba cu ceas dupa tine...". I-am blestemat sa se faca benzina 10 lei/litru si sa vedem atunci daca tot au vointa de fier. Imi pare bine ca tot mai multi constientizeaza ca la un mers normal de zi cu zi, n-are rost sa te "lafai" stand bara la bara cu 6.?? RON/Litru cand poti sta cu 3...
Comment
-
Si eu am fost unu dintre aia cu stricatu motorului si alte cele)) Acum constientizez si euFacebook: https://www.facebook.com/CrisGarage
Comment
Comment