Ieri am schimbat turbosuflanta (operatiune care am facut-o singur). dupa lungi parlamentari si telefoane date,mi-am schimbat singur turbosuflanta.
sa moara mecanicii(smenarii) de foame. unii cereau 350ron ; altii 300; pana la urma l-am gasit pe unu care imi lua 200ron da n-avea timp). si asa dupa o saptamana de plimbat turbosuflanta in portbagaj, am studiat problema(traiasca netu si ala care la inventat), m-am uitat in manualul de reparatie si apucat de treaba; pai ce nu stau bine banii la mine in buzunar?
chei folosite: inelare; fixe; tubulare(crichet mic ca sa aiba loc) de 13 si 10.
-am dat jos filtru de aer.
-am dat jos egr(electrovalva gazelor recirculate) am folosit tubulara de 10. sunt 3 suruburi de desfacut.
-am desfacut furtunele de plastic(admisie+evacuare) de pe turbosuflanta.
-am desfacut 4 suruburi de 13 de pe catalizator(aici m-am cam chinuit ca au tendinta sa se rotunjeasca asa de bun e materialul din care sunt facute). le dati cu spray degripant sau lichid de frana. eu am folosit lichid de frana. le-am slabit cu inelara si apoi cu crichetu putin cate putin.
-am desfacut cele 3 suruburi de pe turbosuflanta(unde este fixata in galerie).crichet cu tubulara de 13 fara prelungitor.
-am desfacut teava prin care intra uleiul in turbosuflanta(este fixata pe turbosuflanta printr-un surub gol prin interior). tubulara de 13 cu crichet si prelungitor.
GATA. asta a fost tot. sii la montare viceversa numai ca am strans)
ATENTIE. dupa ce am fixat turbosuflanta noua, ultimul surub pe care l-am strans a fost cel care fixa conducta de ungere de turbosuflanta.de ce?
pai turbosuflanta trebuie amorsata cu ulei(am bagat ulei cu siringa in locasul in care vine fixata conducta de ungere), altfel riscati ca atunci cand porniti motorul cu turbo nou pe el, axul turbinei sa nu aiba ungere si cine stie.
Dupa ce ati pus si filtru de aer porniti motorul (fara sa accelerati) timp de 15 secunde, dupa care il opriti. repetati operatiunea de 2;3 ori asta ca sa se amorseze turbina.GATA si asa ati scutit intre 200-350 ron sau cine stie ca mecanicii astia cand demonteaza ceva de la motor distrug si alte componente
Tin sa precizez ca de meserie sunt electronist.
Mecanica e foarte usoara(banala) numai prostia e mare si bine ca nu doare.
Va zic eu nu trebuie sa ai facultate sa umbli la un motor; cati dintre mecanici au studii superioare?
Multa bafta si chibzuiti inainte sa dati cu banii in stanga si in dreapta la asa zisii mecanici de la noi din tara.
MARE ATENTIE!! inainte de a te apuca sa schimbi turbosuflanta, faci schimbul de ulei si de filtru de aer)asta am uitat sa va scriu. da nu-i nimic; mai bine mai tarziu decat niciodata)
Acum dupa ce am rezolvat cu turbo ma bate gandu sa montez un HHO(instalatie de produs hidrogen). Cu instalatia asta motoru ajunge la un consum de 2.5litri/100km!!
) Va vine sa credeti?? Ia studiati problema; sa vedeti ce interesanta e. Dati un search pe youtube(scrieti:HHO pe logan). Sa vedeti americanii pe ce masini monteaza astfel de instalatii. Sa nu va grabiti sa dati o caruta de bani pe asa ceva ca e un lucru banal(atentie la tepari). Sunt niste electrozi de inox(asta sa nu se consume repede) intr-un recipient cu apa+sare sau bicarbonat; atentie cata sare puneti ca in functie de ea creste amperaju.
Parca am pune ceva la murat asa suna).De fapt pentru cunoscatori se numeste electroliza apei. Gazul rezultat din electroliza este hidrogenu.
Am experimentat fenomenu(cu bricheta) si intradevar functioneaza(arde).
sa moara mecanicii(smenarii) de foame. unii cereau 350ron ; altii 300; pana la urma l-am gasit pe unu care imi lua 200ron da n-avea timp). si asa dupa o saptamana de plimbat turbosuflanta in portbagaj, am studiat problema(traiasca netu si ala care la inventat), m-am uitat in manualul de reparatie si apucat de treaba; pai ce nu stau bine banii la mine in buzunar?
chei folosite: inelare; fixe; tubulare(crichet mic ca sa aiba loc) de 13 si 10.
-am dat jos filtru de aer.
-am dat jos egr(electrovalva gazelor recirculate) am folosit tubulara de 10. sunt 3 suruburi de desfacut.
-am desfacut furtunele de plastic(admisie+evacuare) de pe turbosuflanta.
-am desfacut 4 suruburi de 13 de pe catalizator(aici m-am cam chinuit ca au tendinta sa se rotunjeasca asa de bun e materialul din care sunt facute). le dati cu spray degripant sau lichid de frana. eu am folosit lichid de frana. le-am slabit cu inelara si apoi cu crichetu putin cate putin.
-am desfacut cele 3 suruburi de pe turbosuflanta(unde este fixata in galerie).crichet cu tubulara de 13 fara prelungitor.
-am desfacut teava prin care intra uleiul in turbosuflanta(este fixata pe turbosuflanta printr-un surub gol prin interior). tubulara de 13 cu crichet si prelungitor.
GATA. asta a fost tot. sii la montare viceversa numai ca am strans)
ATENTIE. dupa ce am fixat turbosuflanta noua, ultimul surub pe care l-am strans a fost cel care fixa conducta de ungere de turbosuflanta.de ce?
pai turbosuflanta trebuie amorsata cu ulei(am bagat ulei cu siringa in locasul in care vine fixata conducta de ungere), altfel riscati ca atunci cand porniti motorul cu turbo nou pe el, axul turbinei sa nu aiba ungere si cine stie.
Dupa ce ati pus si filtru de aer porniti motorul (fara sa accelerati) timp de 15 secunde, dupa care il opriti. repetati operatiunea de 2;3 ori asta ca sa se amorseze turbina.GATA si asa ati scutit intre 200-350 ron sau cine stie ca mecanicii astia cand demonteaza ceva de la motor distrug si alte componente
Tin sa precizez ca de meserie sunt electronist.
Mecanica e foarte usoara(banala) numai prostia e mare si bine ca nu doare.
Va zic eu nu trebuie sa ai facultate sa umbli la un motor; cati dintre mecanici au studii superioare?
Multa bafta si chibzuiti inainte sa dati cu banii in stanga si in dreapta la asa zisii mecanici de la noi din tara.
MARE ATENTIE!! inainte de a te apuca sa schimbi turbosuflanta, faci schimbul de ulei si de filtru de aer)asta am uitat sa va scriu. da nu-i nimic; mai bine mai tarziu decat niciodata)
Acum dupa ce am rezolvat cu turbo ma bate gandu sa montez un HHO(instalatie de produs hidrogen). Cu instalatia asta motoru ajunge la un consum de 2.5litri/100km!!
) Va vine sa credeti?? Ia studiati problema; sa vedeti ce interesanta e. Dati un search pe youtube(scrieti:HHO pe logan). Sa vedeti americanii pe ce masini monteaza astfel de instalatii. Sa nu va grabiti sa dati o caruta de bani pe asa ceva ca e un lucru banal(atentie la tepari). Sunt niste electrozi de inox(asta sa nu se consume repede) intr-un recipient cu apa+sare sau bicarbonat; atentie cata sare puneti ca in functie de ea creste amperaju.
Parca am pune ceva la murat asa suna).De fapt pentru cunoscatori se numeste electroliza apei. Gazul rezultat din electroliza este hidrogenu.
Am experimentat fenomenu(cu bricheta) si intradevar functioneaza(arde).
Comment