temperatura lichid racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • temperatura lichid racire

    Va salut!
    Deoarece pe al meu Sandero 1.5 dci/2015,achizitionat recent second hand am observat ca nu are posibilitatea indicarii temperaturii lichidului de racire am gasit solutia unui indicator conectat la obd.Dupa conectarea acestuia am constatat ca temperatura lichidului nu trece de max 80 grd C.Am conectat testerul si pe un logan 1.4 benzina si acolo temp apei ,uneori sare de 90.Cineva de la Dacia mi- a confirmat faptul ca la aceste modele mai recente,cred ca numai la diesel, temp. apei sare de 80 numai in zilele foarte calduroase.Dvs. ce credeti de aceasta situatie?

  • #2

    colgeii cu diesel asa merge 80 -81, e corect ce ai masurat acolo.

    82 grade maxim vara pe canicula si stai mult la semafoare asa arata chestia aia pe obd, aia e temperatura

    diesel asa merge rece dar nici caldura nu face iarna inauntru te cam clantane dintii pe ger.

    benzinaru merge mult mai cald corect spre 90 - 95 grade

    Comment


    • #3
      Știți cumva care a fost motivul pt.care se utilizează temperatura mai scăzută a lichidului de răcire in comparație cu,de ex. Skoda cu motor 1,6 și 2 litri,la care temperatura este de 90*C?



      Comment


      • #4
        Termostatul de pe masina mea este cel de 83C, atasez si doua grafice cu evolutia temperaturii lichidului de racire (pornire cu motor rece, AC pe incalzire 24C, toti consumatorii on, etc.), se poate observa cand deschide termostatul, este OK (iar caldura ”baga” cu mult inainte).
        Toate cele bune!

        Attached Files

        Comment


        • #5
          Baga caldura bine din cauza caloriferului electric din aeroterma, la pornire când e ger afara iarna, comandat de Ecu.

          Comment


          • #6
            Tocmai pentru ca este ”comandat de Ecunu Baga caldura bine din cauza caloriferului electric din aeroterma, la pornire când e ger afara iarna”, softul masinii ”gestioneaza” altfel ”prioritatile” decat se presupune sau crede (desigur insa ca dupa aceea climatizarea ”isi face treaba”).

            Comment


            • #7
              Decât că nu e comadat de injecție iar ECO activ are influentă asupra necomandării lui, oricum comportamentul e asemănător cu al unui uscător de păr, ori cu ăla nu încălzești o cameră.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Nu s-a scris nicaieri ca e comandat de injectie, iar cu ala poate nu incalzesti o camera dar incalzesti destul de bine masina (eu sunt multumit cum incalzeste).
                Toate cele bune!
                Last edited by Gil26; 24 January 2021, 12:49.

                Comment


                • #9
                  Si pentru a sustine cele afirmate atasez doua grafice extrase dinr-o monitorizare a ECU care ”comanda”: Aer Conditionat (desigur insa ca sunt si unele interconditionari, inclusiv injectie). Se poate observa foarte usor cum functioneaza cel de pe masina mea, mai ales cele trei ”paliere” de putere: 300, 700, 1000 W, plus evolutia temperaturii interne. Desi cand am facut monitorizarea temperatura exterioara nu era asa scazuta in cam 6-9 minute de la pornirea cu motorul rece climatizarea creaza o temperatura in habitaclu pe care o consider OK (chiar si la -15C afara). Si asa cum am scris sunt multumit de climatizarea lui Sanderica, atat pe incalzire cat si racire. Desigur insa (desi am condus tot felul de masini, marci si motorizari,de la 1.2 la 4.5 cu tot felul de climatizari) ca toate acestea sunt relative si subiective , fiecare poate avea propriile perceptii si preferinte.

                  Revenind la subiectul topicului atasez un grafic mult mai clar extras dintr-o alta monitorizare (am pus si temperatura carburantului, atunci am urmarit alti parametri care depindeau si de acestea). Se poate vedea evolutia temperaturii lichidului de racire si cand deschide termostatul.
                  Toate cele bune!
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Mi-a spus un mecanic de la Dacia, ca modelul meu Stepway II 1,5 dci, 90 CP, 2016 nu ar avea rezistenta electrica pentru incalzirea parbrizului.
                    Nu cred ca are legatura cu faptul ca nu am clima ci doar AC.
                    Last edited by 77sky; 15 August 2021, 19:06.

                    Comment


                    • #11
                      Schimbă mecanicul.
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #12
                        si totusi iarna nu se simte aer cald cand este motorul rece

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google