Radar - Bine De Stiut

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radar - Bine De Stiut

    Multi dintre noi nu stiu ce drepturi au atunci cand sunt opriti de politie sub pretextul depasirii vitezei legale.Va prezint sapte reguli, pe care trebuie sa le respectam atunci cand suntem opriti din aceste motiv.

    1. In momentul in care politistul va opreste pentru depasirea vitezei, la cererea dvs. el TREBUIE sa aiba asupra lui si sa va prezinte:certificatul de omologare a aparatului radar de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, bultetinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuarii verificarii si autorizatia de operator radar pentru cel care va incheie procesul-verbal.Lipsa oricaruia din aceste documente trebuie prevazuta de dvs. la rubrica "alte mentiuni" si este caz de nulitate absoluta a procesului-verbal.

    2. Politistii nu au voie sa mearga cu radarul mobil oprit si sa-l porneasca atunci cand dvs. sunteti foarte aproape de el.Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului.Cat timp in partea stanga jos a fotografiei apare litera "T" aparatul radar nu si-a terminat autotestarea si conform normelor masuratorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislatiei rutiere (mai apare o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevazuta pe mijlocol fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, politistii nu au voie sa foloseasca un paravan pe care sa-l ridice la apropierea autovehiculului.
    3. Aparatul radar de tip stationar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiatii electromagnetice, adica un stalp radio,televiziune,telefonie mobila sau, cel mai des, o instalatie electrica de inalta tensiune.Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinte prevad evitarea poluarii electromagnetice amplasarea locuintei la cel putin 200m de o retea electrica de inalta tensiune.Deci aparatul radar trebuie sa fie cel putine la 200m de instalatia electrica de inalta tensiune, in afara campului electromagnetic.Aparatul radar stionar are lungimea fasciculului de 400-500m.Daca acest fascicul este indreptat spre instalatia electrica de inalta tensiune in timpul masurarii ceea ce se poate determina foarte usor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar stationar creste pana la 400-500m functie de unghi.

    4. Daca in fotografiile depuse in instanta drept probe de catre Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificati in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule.Daca acestea variaza de la prima fotografiere la a doua, atunci nu dvs. aveti neaparat viteza cea mai mare din toate si este clar ca se incalca normele metrologice care prevad ca masuratorule nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

    [B]5.B] Ordonant 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul care constanta contraventia se numeste agent constaator.Agentul constatator este si cel care aplica sanctiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta.Deci,daca un agent constata contraventia,dar procesul-verbal este intocmit de un alt agen ( situatie in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestatiei dvs. instanta il va anula, va anula si amenda si punctele.

    6. Ordonanta 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor prevede ca agentul constatator are obligatia sa aduca la cunostinta contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiectiuni pe care sa la inscrie la rubrica "alte mentiuni" sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.Deci daca la rubrica "alte mentiuni" nu este complectat nimic atunci procesul-verbal este nu de drept instanta il va anul si va anula si amenda si punctele.

    7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala ( BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depasiri neregulamentare, trecera pe rosu la semafor si altele de acest gen.Sistemul omologat BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasati doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalat.La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculeaza viteza si dace este mai mare decat cea legala , trimite comanda prin camera digitala care face fotografie din spate.Camerele care sunt prevazute cu bucla inductiva sunt doar 6 din 49 amplasae pana in prezent si ele se afla pe DN1 la Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari,Barcanesti,Comarnic,Sinaia.Camerele digitale din orase niciuna nu are bucla inductiva.Se observa foarte usor care camere au si bucle inductive prin faptul ca, pe fiecare sens, in dreptul camerelor respective lipite de asfalt, in exteriorul asfaltuilui, sunt doua portinui de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5 cm una de cealalta in care sunt incadrati senzorii.
    Bart: I am through with working. Working is for chumps.
    Homer: Son, I'm proud of you! I was twice your age when I figured that out.

  • #2
    Referitor la punctul 7...pe ce baza trimit amenzile prin posta atunci? Toti primim asa ceva.

    Comment


    • #3
      de unde ai luat regulile astea?
      Am pierdut multe in viata,dar niciodata nu mi-am pierdut respectul fata de cei care-l merita!!

      Comment


      • #4
        Se continua aici.
        sigpic

        Comment

        Working...
        X
        Anulare DPF
        Politica de Securitate Google