Pe Vremea Lu Tata Trebuia Sa Incalzesti Motoru !!!azi Una Din Metodele De A Face Economie La Benzina Si De Timp E Sa Pleci Direct !!!!!
Cum E Mai Sanatos Iarna Pentru Mpi ?
Collapse
X
-
Pe vremea aia mai toate masinile avea carburator si simptomul motorului rece (adica dadea in nas daca nu accelerai mai tare) era ceva normal plus ca si uleiurile de motor din vremea aia nu erau altceva decat tuica de dinozaur
PS: Eu nu-i intelegeam pe cei care stateau pe loc si turau motorul ca sa se incalzeasca mai repede...D-aia le segmentau din 30 in 30 de mii de km plus consum mare de combustibilIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Pe timp de iarna, incalzirea motorului la relanti nu e singura chestiune in a trece cu bine peste temperaturile scazute. Mai trebuie tinut seama si de alti factori, cum ar fi: starea bateriei, calitatea combustibilului, daca se poate chiar un schimb de ulei si ce mai trebuie (la mine s-a nimerit revizia acum doua saptamani), bujiile sa fie in stare buna, etc.
referitor la incalzitul motorului la relanti, acest lucru il fac doar dimineata cand bruma de pe parbriz e de un deget si indrept fluxul de aer direct spre acesta dar doar cateva minute pana scap de bruma, si apoi =la drum= dar moderat, macar pana apar doua linii la indicatorul de temperatura.a good plan today is better than a perfect plan tomorrow
Comment
-
La mine asta a fost unul din motivele sa trec inapoi la 5W30 in loc de 5W40, am remarcat la temp scazute ca becu de presiune facea ''figuri'' adica : dadeam cheie se stingea aproape instantaneu dupa care se aprindea pt o clipa ca sa se stinga apoi definitiv. Toate astea sa spunem ca durau ~1 secunda, deci departe de a fi ceva nasol (daca ne gandim la dizal ca sta si 2 sec aprins), dar nu mi-a placut mie.
5W30 la rece afara, dau cheie si becu se stinge inainte sa intre motorul in turatia de ~1200-1400 rpm sau cat o avea la rece.
Deci pe viitor la bajatu tot 5W30 si pe la 60k un 0W40 ''pur sange'' (cam la fel de vascos la rece, dar ceva mai vascos la cald)
Comment
-
Trebuie sa acceptam cu totii ca la rece, orice am face, uzura este sensibil mai mare decat la cald (temperatura optima de functionare a motorului).
Intrebare este in care din cele trei variante cu putinta este mai bine:
1. cum recomanda producatorul: se porneste motorul si apoi se pleaca la drum fara a tura excesiv motorul; pentru 1.4 MPI turatiile considerate normale sunt cele standard din perioada rodajului, care mi se pare ca sunt de cel mult 3500 rot./min.;
2. se porneste motorul si se lasa sa mearga la relanti pana se incalzeste, macar cat de cat, motorul (aceasta a doua varianta vad ca este practicata de multi din cei ce au postat mai sus);
3. se porneste motorul si se incearca incalzirea cat mai rapida a acestuia, turandu-l, pe loc ori cu masina deplasandu-se.
Daca toti vom cadea, probabil, de acord ca uzura este mai mare in ultimul caz, nu la fel stau lucrurile cu primele doua cazuri. Caci vad ca majoritatea inclina sa sustina varianta a doua, cand cea corecta este prima.
Motivatia este dubla, primul motiv fiind de departe mult mai important:
1. cand motorul este rece acesta este mai "strans" decat atunci cand este cald si frecarile intre componentele motorului sunt cu mult mai mari decat cele la cald. De aceea uleiul (nici un ulei!) nu reuseste sa lubrifieze la fel de bine ori macar comparabil componentele motorului ca atunci cand motorul este cald. Si daca tinem seama de faptul ca un motor se incalzeste la relanti MULT mai greu decat turat (dar nu mai mult de 3000-3500 rot./min.!) si in sarcina, inseamna ca in sarcina suma uzurilor este evident mai mica decat la relanti.
2. cand motorul este rece uleiul (chiar daca este si el rece si aparent mai vascos si, deci, pompat cu o presiune mai mare decat atunci cand este cald) are in mod evident o presiune mai mica la turatia de relanti decat la turatii mai mari; cat priveste diferenta de vascozitate intre uleiul rece si acelasi ulei cald, ea nu mai este nici pe departe la fel de mare ca in cazul uleiurilor cu care mergea Dacia 1300. Sa nu uitam ca uleiurile de la Logan sunt (semi)sintetice si au indicele de vascozitate la rece 5 sau cateodata chiar 0, si nu minerale cu indicele de vascozitate la rece 15.
De aceea concluzia care trebuie trasa este aceea ca, daca tinta noastra este sa avem cea mai mica uzura a motorului, sa plecam de pe loc de indata ce am pornit motorul. Eu unul, ca si Octavian___30, STIU ca lasand motorul 2-3-4 minute la relanti ii fac MAI RAU decat plecand de indata de pe loc, dar astea sunt prioritatile mele: sa vad pe unde merg si sa nu inghet la volan.
Comment
-
Daca dupa ce pornesti motorul il lasi la ralanti pentru un minut asa are ceva?(eu nu cred)?
Am fost sa il iau pe tata de la servici si cand am scos masina din garaj si am lasat-o la ralanti pana am mi-am aranjat eu alte chesti pe acolo si am inchis garajul.Nu are nimic daca fac asa cand plec nu?
Cam asa fac de obicei ca in minutul/minutele alea apar 2 linii la temperatura si am si eu caldurasigpic
!
Comment
-
ideea e sa nu-l tii in sprituri, ca pe dacia 1100 pana se incalzeste. normal ca 1-2 minute n-are nimic, doar n-ai vrea sa pleci cu poarta deschisa ca sa nu se uzeze motorulDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Pana in 2-3 minute nu sunt probleme, sa nu se stea 10-15 minute asa.
Comment
-
este indicat oricum sa se lase cel putin 1min-2 inainte de a demara atunci cand sunt temperaturi scazute si masina nu a mai mers in ziua respectiva, nana turatia scade sub 1000 de ture, in tot acest timp se creaza presiunile corespunzatoare in instalatiile de franare, servo-directie si ungere.
Comment
-
a tine motorul la relanti pentru 1-2 minute, cand afara e foarte frig, cat sa se mai dezghete parbrizul si sa se 'amorseze' si celelalte sisteme, si sa inchidem garajul sau poarta de la curte, cred ca este cel mai bun compromis pe care il putem face.a good plan today is better than a perfect plan tomorrow
Comment
-
Eu ma intreb asa: Ce e mai sanatos pentru mine,sa plec cu geamul inghetat,cu geaca pe mine ,manusi,gluga,imediat ce pornesc motorul,sau sa astept 5 minute sa fie cat de cat cald si sa plec in siguranta cu masina?Mai da-l dracului de motor,e mai importanta sanatatea mea decat sanatatea motorului!!!
Comment
-
Dodo daca ai alarma VIPER (nu vreau sa fac reclama dar e chiar tare) si iti pornesti masina inainte cu 5 minute sa ajung la ea sa se incalzeasca e OK , dar ca sa pornesti motorul si sa stai ca orbetele langa ea pana se incalzeste mi se pare patetic . Prefer sa inghet in masina si la 3 intersectii mai incolo in 2 min sigur am caldura . Dar daca ai ovare atunci treaba se schimba bla bla e scaunu rece si alte nebuneli , dar repet . Sa cobor in frig si sa astept 5 min sa urce apa cu motorul pornit la relanti pe loc pare nebunie curata , ca sa nu zis prostie (REPET - DUPA PAREREA MEA - nu vreau sa ofensez pe nimeni)1.6 MPi Icy White
Comment
-
Originally posted by Dodo View PostEu ma intreb asa: Ce e mai sanatos pentru mine,sa plec cu geamul inghetat,cu geaca pe mine ,manusi,gluga,imediat ce pornesc motorul,sau sa astept 5 minute sa fie cat de cat cald si sa plec in siguranta cu masina?Mai da-l dracului de motor,e mai importanta sanatatea mea decat sanatatea motorului!!!
Daca n-am timp (cand ma trezesc tarziu...), dau cheie si am plecat directia servici.
Mai nou am si o husa electrica, alta treaba ))) in 30 sec am curu si spatele cald.
Comment
-
E scris undeva la inceput de @andrei ca in timp daca o lasam sa se incalzeasca omoram injectia! De ce nu argumentezi sa stim si noi sa nu murim prosti adica tdi-ul lu tata il lasa in fiecare dimineata 5-10 min sa se incalzeasca iar un amarat de mpi i se strica injectia ! Fii serios! Asculta ce spui . Fara nici un fel de jignire! Respect.
Comment
Comment