Cum conducem un dCi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E bine cum schimbi tu vitezele, dupa ce schimbi treapta cade in zona de cuplu maxim si nu e subturata.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • Hmm... obositor sa citesti 10 pagini odata

      Masinuta la ora asta are vreo 17400 km in 8 luni. Cat a fost in rodaj am respectat limita de 2500 turatii.
      Dupa rodaj, am inceput sa schimb cam asa:
      2-a undeva intre 2000-2500 rpm
      3-a 2500 rpm
      4-a 2500 rpm
      5-a undeva intre 2500-3000 rpm

      Consumul pot sa zic ca era undeva pe la 5,0-5,2 inainte de iarna. Acum e undeva pe la 5,5-5,7(adevarul e ca in ultimul timp o si cam forjez un pic).Nu prea am stat sa resetez computerul sa merg in regim economic(80-90 km/h) cu ea sa vad la cat ajunge consumul, dar din cate imi amintesc eu din perioada rodajului, consumul era pe undeva pe la 4,4-4,6.

      Problema mea e urmatoarea. In afara localitatii(inclusiv pe autostrada) cam am tendinta sa merg undeva intre 120-140(asta inseamna cam 3000, respectiv 3500 rpm intr-a 5-a). Ar putea reprezenta asta o problema?

      in ultimul timp am mai inceput sa sar cu schimbatul treptelor si pana aproape sau chiar la 3000. Din cate stiu eu e ok. Daca stiu eu prost chiar va rog sa ma corectati.

      Comment


      • Nu e nici o problema, numai ca se cunoaste putin la consum. ;)
        In tara momentan.

        Comment


        • Asta am observat-o si eu da nu-mi fac prea mari probleme... oricum la ce planuri am eu pentru ea... consumul o sa fie ultimul pe lista mea de griji. Multumesc mult pentru raspuns, m-am mai linistit. Ma cam speriase topicul asta. Ajunsesem sa cred ca imi omor singur masina

          Comment


          • Nu stiu cum va conduceti voi dci-ul, dar ce poate avea cand conduci mai turat parca va temeti de moarte, stati linistiti doar nu-s facute la peste 3000 sa sara pistoanele sau etc.
            Renault Scenic II
            Dacia Logan 1.4 MPI

            Comment


            • Areon_x ai consum foarte mic...si eu schimb pe la 2400 uneori chiar si la 3000 iar consumul este 6.5....uneori vede si jar serios (4600-5000rpm)pt a mai curata injectoarele...eu cred ca daca il inveti puturos de la inceput puturos va fi mereu ...chiar asa sa fie?

              Comment


              • Daca ati avea un pic de cunostinte in fizica, respectiv mecanica, v-ati da seama toti ca sintagma:"daca o invat puturoasa, asa va ramane" e total falsa. Alta falsitate:"ii dau forja sa-i curat injectoarele" ..afla mai intai ce presiune are in capul pistonului motorul diesel, si vezi cu cat se modifica presiunea aceea atunci cand motorul e in sarcina...si ai sa vezi ca nu are nici o relevanta faptu ca tu "ii dai in goarna", nu se curata nimic
                Last edited by Cezar; 4 April 2008, 10:40.

                Comment


                • Atunci de ce toata lumea zice asta? Asta nu inteleg..ca daca mergi la 2000 se infunda injectoarele si daca ii dai jar se desfunda? Cum de s`a ajuns la concluzia asta?

                  Comment


                  • Daca mergi cu ea subturat...nu neaparat 2000 rpm.Mers subturat inseamna putine rpm pt sarcina mare.mai pe romanesti bagi picioru in ea cand are putine rpm.atunci se pot infunda injectoarele..dar la asta mai contribuie si minunatia noastra de motorina..cel mai bine e sa mergi cu ea peste 2000 rpm tot timpul, si fara excese
                    Si de ce zic toti ca daca ii dai jar se desfunda: pt ca la noi la romani inca mai persista spiritul de turma.
                    Daca tot nu ma crezi , vorbeste cu un inginer de motoare (proiectant) si iti va raspunde el la intrebarile pe care le ai. Nu mai crede tot ce se aude prin popor. Pe mine unu ma cam deranjeaza cand vine cineva spune niste lucruri ca "asa a auzit el, pe la x, y" si dupa toata lumea il crede... Asa ca documentati-va inainte de a-l crede pe x si y(inclusiv pe mine)
                    Last edited by Cezar; 4 April 2008, 11:03.

                    Comment


                    • Mers subturat inseamna si mersul o perioada indelungata sub 2000 rpm sa zicem. Ca mai sunt si cazuri din astea si se depune calamina dupa si se mai mira ca de ce se strica injectoarele sau pompa de injectie.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • Daca poate sa-mi spuna cineva care se pricepe la motorul diesel de pe logan, la cate turatii trebuie schimbata viteza atat in perioada de rodaj cat si dupa ce termini rodajul. Din tot ce am citit eu pana acum intelesem ca la diesel 70cp (ce am eu) trebuie schimbata viteza la o turatie astfel incat atunci cand dai drumu la ambreiaj turatia sa fie minim 1700rpm si de asemenea in mers sa ai tot minim 1700rpm. Eu unul circul in Bucuresti si incerc sa tin cat mai mult cu a treia intre 2000 si 2500, caci cu viteza I nu prea depasesc 2000rpm si cu a doua maxim 2250.
                        Ce mai vroiam sa intreb in perioada de rodaj se specifica sa nu depasesti 2500rpm. Daca mergi frecvent cu o turatie apropiata de 2500(fara depasirea ei) ce se intampla?

                        Comment


                        • @ nr4 incearca putin aici poate te lamuresti in legatura cu dilema ta http://www.loganclub.ro/forum/ce_ins...dci-t1899.html
                          I don't drive fast...I fly low !!!

                          Comment


                          • Am citit topicul ala de multe ori...
                            Cred ca pana la urma ma intereseaza mai mult vitezele I si II, pentru ca in Bucuresti sunt foarte utilizate, iar pentru celalalte viteze nu e greu sa mentii peste 2000rpm.
                            1. Deci ma intereseaza cand merg usor prin spatele blocului cu viteza mica: viteza I 1000-1500rpm(mai incerci sa eviti cratere), evident nu poti baga a doua ca o sa ai mai mica turatia. E vreo problema?
                            2. Cand plec de la semafor, ori sunt eu mai lent si nu vreau sa bruschez schimbatorul, ori mi-e putin frica sa nu il turez ca sunt in perioada de rodaj, dar cu viteza I ajung pana langa 2000rpm si pana apas ambreiaj pana schimb deja ajunge la relanti motorul, iar apoi cand cuplez la loc ajung undeva intre 1000 si 1500rpm viteza II. De la a treia in sus nu mai am probleme, dupa ce schimb raman undeva intre 1500 si 2000.
                            Din ce am tot citit ajung la concluzia ca merg subturat in aceste 2 viteze. Ce ma sfatuiti? Cum sa schimb vitezele optim la plecarea de la semafor?

                            Comment


                            • Originally posted by andrrei_ro View Post
                              Atunci de ce toata lumea zice asta? Asta nu inteleg..ca daca mergi la 2000 se infunda injectoarele si daca ii dai jar se desfunda? Cum de s`a ajuns la concluzia asta?
                              Cred ca se refera la turbina,ca ea se cam infunda,de asta e bine sa o mai forjezi asa uneori ca se curata turbina(turbina adora cat mai multe rpm,deci calcati fara frica acceleratia ca ii face bine).

                              Comment


                              • @nr4: In rodaj e recomandat sa nu depasesti 2500 rpm, dar poti merge cu 2200-2400 rpm constant, fara nici o problema.
                                Daca la plecare, pana sa schimbi treapta 2 turatia scade mult nu e prea bine, trebuie sa apesi ambreiajul mai repede si sa schimbi viteza la fel de repede.
                                Cel mai nou proiect auto din România!
                                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google