If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tocmai vroiam să te întreb dacă aveai în rezervor motorină mai puţin de o treime.
Aşa că sincer să fiu, nu ştiu ce ar fi putut cauza întreruperea procesului de regenerare după numai 3 minute.
Eventual iti poti face un test (clip) sa vezi daca are eroare.....tare sunt curios !
Eu am patit ceva asemanator,am facut cca 350km in Bucuresti aproape bara la bara, dupa care am facut un drum Bucuresti-Comana-Giurgiu si retur.
La intoarcere in Bucuresti,mai exact prin Jilava a intrat "bestia in regenerare" am vazut la un semafor era turata la 1000rot/min ( ) deci tot in Buc.am racut regenerarea )
Niciodata nu te certa cu un idiotu.Te aduce la nivelul lui si te bate prin experienta!!!
Va faceti de treaba.
La E5, dCi-ul dispune de un management al motorului, care nu lasa nesemnalata nicio anomalie, in ceea ce priveste emisia de noxe; lasati sistemul sa-si faca treaba.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Atita timp cit anomaliile sunt puse in evidenta de senzori(presiune diferentiala),orice devalorizare a unei componente,inseamna eroare finala,care in cazul regenerarii inseamna intirziere sau lipsa de declansare,cu toate efectele specifice...Din pacate,mai cad si avioane,neputind spune ca in acest caz,nu sunt sisteme de management performante...
Informaţii interesante despre DPF de la colegii de pe forumul Duster.
"Am mai aflat niste informatii mai tehnice despre regenerarea DPF-ului la Duster. (Pentru pasionatii de DPF, daca exista asa ceva )
Regenerarea DPF-ului are 2 faze. 1. Faza pregatitoare In aceasta faza, dupa ce senzorul din DPF sesizeaza o incarcare a filtrului peste X%, calculatorul de injectie comanda inca o injectie de motorina, pe miscarea de detenta a pistonului. (deci, din 4 timpi, el in 2 injecteaza!) Astfel, acesta cand revine in capatul cu supape, impinge pe evacuare, pe langa gazele nearse si o cantitate de motorina.
Aceasta imbiba incet incet particulele depuse in DPF, si incepe sa arda mocnit, ridicand temperatura evacuarii undeva intre 300-400 grade celsius.
Cand temperatura de regenerare pe evacuare este optima incepe 2. Regenerarea propriu-zisa
In aceasta faza, calculatorul de injectie isi schimba parametrii din nou, astfel: Limiteaza injectia in rampa principala (de acolo si sesizarea scaderii de putere), incepe sa injecteze motorina puternic in evacuare prin al 5-lea injector, si cel mai interesant,
EGR se inchide, iar aerul suflat de turbina ajunge cam 50% in motor si 50% direct pe evacuare! (orice ardere, inclusiv cea a particulelor din DPF) are nevoie de oxigen, nu? In mod normal nu ajunge oxigen deloc pe evacuare.
In acest moment incepe arderea particulelor, evacuarea ajunge la temp de 600-700 grade celsius, iar gazele pe care motorul le mai sufla cu greu imping afara particulele arse.
De aceea se recomanda mersul constant si in ture in timpul regenerarii. Pentru ca in ture joase, nu reuseste motorul sa impinga destul oxigen ca sa arda complet particulele, si presiunea din exacuare nu reuseste sa le elimine din DPF complet.
Dupa ce sesizati ca regenerarea s-a terminat, nu inchideti imediat motorul. Chiar daca temperatura la bord arata 4 pavele (pentru ca motorul nu a livrat cine stie ce sarcina..nici nu a avut cum), turbina si evacuarea sunt incinse mult peste limitele de functionare normale ( 90-100 grade celsius - pentru ca ele au facut toata treaba) si este recomandat sa lasati ansamblul sa ajunga cumva natural la un echilibru termic.
DPF este considerat consumabil de catre producator si permite un numar LIMITAT de regenerari. Acesta difera de stitlul de mers, si daca regenerarile s-au facut corect.
Cand se aprinde acel bec in bord, el a atins acea limta si teoretic trebuie schimbat.
Ce se face la service cu regenerarea fortata, este wax-albina. Mai tine 2-3 si apoi iar se colmateaza. Acel fagure ceramic este deja ars, si si-a perdut proprietatile.
Ce se poate face in aceasta ultima instanta? 1. Se schimba - aprox 1200euro. 2. Se elimina complet de pe masina, si se reprogrameaza ECU sa uite de el - aprox 300 euro."
De aceea se recomanda mersul constant si in ture in timpul regenerarii. Pentru ca in ture joase, nu reuseste motorul sa impinga destul oxigen ca sa arda complet particulele, si presiunea din exacuare nu reuseste sa le elimine din DPF complet.
Cine recomanda? Pe tabloul de bord nimic nu iti indica faptul ca acest proces se afla in derulare; daca erau astfel de cerinte, probabil ar fi trebuit un martor in bord. Daca esti la drum intins, iti garantez eu ca nu ai cum sa observi ca filtrul se regenereaza. Din cate am inteles, regenerarea poate continua, daca motorul se afla la relanti; si atunci cum e cu presiunea?
Dupa ce sesizati ca regenerarea s-a terminat, nu inchideti imediat motorul. Chiar daca temperatura la bord arata 4 pavele (pentru ca motorul nu a livrat cine stie ce sarcina..nici nu a avut cum), turbina si evacuarea sunt incinse mult peste limitele de functionare normale ( 90-100 grade celsius - pentru ca ele au facut toata treaba) si este recomandat sa lasati ansamblul sa ajunga cumva natural la un echilibru termic.
Aceiasi confuzie; cei de la Renault au considerat ca e un motiv de stres pentru sofer sa-l informeze cand se face regenerarea.
Ca sa sesizezi ca esti in "regenerare" trebuie sa ai motorul la relanti (turatie de relanti marita si fum alb la esapament). Ce auzim noi, relee cuplate, nu constituie un mod de informare, ci doar unul de ...perceptie si intuitie.
Un motor in functionare la relanti, nu se cheama ca se raceste...natural.
DPF este considerat consumabil de catre producator si permite un numar LIMITAT de regenerari. Acesta difera de stitlul de mers, si daca regenerarile s-au facut corect.
Numar limitat de regenerari; cate? Pana se colmateaza iremediabil, nu?
La unii e "limitat" numarul de regenerarii la 150, la altii la 123.
E ca si cum ai spune ca o turbina, are un numar limitat de km; cand s-a stricat, a ajuns la limita. Stiam eu ca toate consumabilele sunt limitate.
Renault indica 160.000, ca fiind numarul de km, in care un filtru isi desfasoara activitatea in parametrii; discutam de regenerari complete si incomplete sau esuate.
O regenerare esuata nu e o tragedie; nici a doua. Cu proxima ocazie, cand sunt indeplinite conditiile, ECU va comanda alta regenerare.
Acel fagure ceramic este deja ars, si si-a perdut proprietatile.
Daca ar sti ceva despre constructia filtrului de particule, n-ar spune asemenea gogomanie.
In general filtrele de particule sunt alcatuite din material ceramic poros, in forma de fagure; nu intotdeauna in urma unei regenerari, toate sitele sunt curatate complet; procesul de acumulare, duce in final la colmatare.
In aceste conditii, regenerarile comandate (exista si regenarare naturala, in timpul mersului), sunt tot mai frecvente si in final se ajunge la imposibilitatea functionarii motorului.
...
Un articol cu destul de multe inadvertente, ca sa fiu elegant. .
Eventual iti poti face un test (clip) sa vezi daca are eroare.....tare sunt curios !
Eu am patit ceva asemanator,am facut cca 350km in Bucuresti aproape bara la bara, dupa care am facut un drum Bucuresti-Comana-Giurgiu si retur.
La intoarcere in Bucuresti,mai exact prin Jilava a intrat "bestia in regenerare" am vazut la un semafor era turata la 1000rot/min ( ) deci tot in Buc.am racut regenerarea )
am facut azi revizia, a bagat diagnoza si la regenerari esuate arata 0.
Informaţii interesante despre DPF de la colegii de pe forumul Duster.
Dupa ce sesizati ca regenerarea s-a terminat, nu inchideti imediat motorul. Chiar daca temperatura la bord arata 4 pavele (pentru ca motorul nu a livrat cine stie ce sarcina..nici nu a avut cum), turbina si evacuarea sunt incinse mult peste limitele de functionare normale ( 90-100 grade celsius - pentru ca ele au facut toata treaba) si este recomandat sa lasati ansamblul sa ajunga cumva natural la un echilibru termic.
in primul rand ce treaba are temperatura apei motorului cu regenerarea?
2. nu este nevoie sa lasati motorul pornit sau sa nu-l opriiti daca face regen. Turbosuflanta este racita cu apa printr-o pompa auxiliara de apa, astfel dupa ce oprim motorul, daca s-a facut vreo regenerare ea se raceste in continuare. Cel putin asa e la Renault-uri 1.5dci cu FAP , euro4+5 , la Dacia ar tb sa fie lafel.
corectez postul anterior: se pare ca din motive evidente (economie) au scos acea pompa la cele euro5 , plus ca se realizeaza o economie suplimentara si prin alegerea unei turbosuflante normale (cea racita cu apa e diferita). Megane-ul meu (euro4 cu fap) functioneaza dupa cum am explicat anterior.
Plus ca la cele mai noi 2012+ au renuntat si la al 5-lea injector, ramanand doar pe post-injectie.
Last edited by djcristi; 9 July 2015, 18:33.
Reason: Automerged Doublepost
poate nu chiar 2012, ca nu mai stiu prin ce an au aparut, dar k9k de ultima generatie (cu start&stop) , ECU SID307 si mai noi, ex k9k-636 nu mai au al 5-lea injector, reducere de costuri ;)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment