Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ai senzori pe janta sau prin ABS și esp?

    Comment


    • Masina colegului Gaby20045 , la fel ca si a ta, are TPMS INdirect (nu are senzori de presiune roti) si gabrieln1960 a detaliat foarte bine anterior (vezi punctele 1-3), iar despre resetarea intervalului de revizie, reinitializarea presiunii in roti si martorii ABS \ESP s-a discutat foarte mult pe forum, informatii si experiente se gasesc destule daca se cauta, atat in topicuri generale de probleme tehnice sau intrebari cat si in unele dedicate, doar ca ex:
      https://www.loganclub.ro/forum/forum...es#post3634894
      https://www.loganclub.ro/forum/forum...inse#post59288
      https://www.loganclub.ro/forum/forum...52#post3661652
      https://www.loganclub.ro/forum/forum...81#post2425081
      etc., etc…

      Insa fara alte detalii cred ca este greu de precizat cauza exacta, poate sa fie una banala (si poate avea sau nu legatura cu schimbul de anvelope, modul de condus, roata neconforma, etc.) sau una mai serioasa (ex rulment, sensor ABS, cablaj, chiar si bloc ABS, etc.), iar faptul ca “… Am căutat cu un OBD sa vad ce eroare apare insa surpriza... Niciuna” nu cred ca are vreo relevanta daca nu se ofera si alte informatii (ex daca s-a folosit un program generic multimarca acesta nu “citeste” totul si mai ales corect) pentru ca ABS \ESP este un calculator destul de “sensibil” (avand si o viteza mare de comunicare) in care se pot sa se “adune” tot felul de erori \probleme, repet unele minore alte mai importante, si ii doresc colegului sa fie una simpla si\sau sa o rezolve luni in acel service.

      Oricum nu cred ca toate acestea au vreo legatura “directa” cu Easy-R TS4, inclusiv cu schimbarea acelui actuator.

      Comment


      • Cred ca un senzor ABS este vinovat, cu OBD nu faci diagnoza la ABS , ptr service merge ca ai aplicatia de reset

        Comment


        • Cred ca este offtopic, dar "cu un OBD" poti sa faci diagnoza la ABS chiar OK (valabil si pentru calculatorul transmisie automata) daca interfata, programul de diagnoza, baza de date (fisierele aferente), comunicarea cu softul masinii, etc. se fac in mod conform, preferabil este sa se foloseasca programe dedicate sau macar derivate, chiar daca si cele generice multimarca se pot modifica si adauga ceea ce este necesar cred ca nu are rost\sens sa se piarda timpul cu asa ceva.

          PS: doar ca info eu in torpedou am o clona ieftina ELM327 ca care imi pot diagnostica oricand masina in mod conform folosind programe modificate exact pentru masina mea, imi este mai comod asa, desigur ca pentru lucruri mai "serioase" folosesc atat interfetele cat si programele corespunzatoare..

          Comment


          • Back on topic, tik ma bucur ca ai revenit si ai scris pe forum , iar daca mai ai masina din semnatura 1.5 dCi Easy-R cred ca este bine daca poti sa oferi si alte cateva detalii, ex cum se comporta masina si mai ales transmisia, cati km are, impresii, observatii, daca ai avut sau nu ceva probleme pana acum, etc. ..., , cred ca aceste informatii ar putea sa fie utile si altor colegi cu aceasta motorizare si\sau interesante oricui citeste acest topic, cu multumirile anticipate de rigoare.

            Comment


            • Bună seara, intradevar nu a avut nicio treaba cu cutia cu doar cu meseriașii de la vulcanizare cred. Revin pentru ca dacă mai are cineva situația asta sa știe de la ce poate fi. S-a stricat un senzor de la ABS, cost aproximativ cu manopera de 300 RON. Înlocuit, testat, merge bine acum.

              Comment


              • Pentru ca pe celalalt topic s-a oferit un link in care s-a citat un (ne)caz la Easy-R TS4 cu erorile DTC078072 si DTC081171 atasez metoda de confirmare si procedura de diagnosticare a acestora ca sa fie mai clar\detaliat, cu mentiunea ca atunci cand apare mesajul “E” si aceste erori aferente doar se confirma (stergerea lor nu rezolva problema) si se trece la diagnosticarea si verificarile aferente (se poate vedea ce anume implica si cum se fac) iar apoi destul de probabil la inlocuirea componentei, uzura actuatoarelor fiind una normala (ca orice alta piesa) dupa un timp utilizare, nr, de km si actionari, aceasta insa depinzand de mai multi factori.

                Mai adaug ca Van Diesel al meu mai are cativa km si face 100k km de alergatura, tot fara cea mai mica problema tehnica cu transmisia care functioneaza ireprosabil, dar la cel mai mic simptom, mesaj “E”, prima eroare, etc. legata de actuatoare in secunda doi (le) voi schimba, acest lucru trebuie facut in mod conform, atata tot.
                Pentru ca sunt foarte multumit de aceasta masina, o situez pe “podiumul” masinilor automate detinute (si am avut destule, poate chiar pe locul doi), chiar imi place mult si acum dupa mai bine de sapte ani acest tractoras cu Easy-R facut de Dacia, egal ce scrie vreun absolvent \licentiat in Stiinte Politice pe nu stiu ce site auto.
                Attached Files

                Comment


                • Astazi a incetat sa mai funcționeze TS4

                  Car Scanne
                  ============================
                  OBD-IIOBD-II
                  DTCs: 3
                  ----------------------------
                  P0780 [0x0780]
                  Gear selection - shift malfunction
                  Status: Confirmed
                  ----------------------------
                  P0805 [0x0805]
                  Clutch position sensor - circuit malfunction
                  Status: Confirmed
                  ----------------------------
                  P0811 [0x0811]
                  Excessive clutch slip
                  Status: Pending
                  ============================
                  Engine control unit (11 bit)
                  No DTC found.
                  ============================
                  Transmission control unit (11 bit)Transmission control unit (11 bit)
                  DTCs: 4
                  ----------------------------
                  P0805(64) [0x080564]
                  Clutch position sensor - circuit malfunction
                  Odometer: 85729 km
                  Aging counter: 0
                  Occurrence counter: 5
                  Status: Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
                  ----------------------------
                  P0780(77) [0x078077]
                  Gear selection - shift malfunction
                  Odometer: 85727 km
                  Aging counter: 1
                  Occurrence counter: 2
                  Status: Pending, Test failed since last DTC clear
                  ----------------------------
                  P0780(72) [0x078072]
                  Gear selection - shift malfunction
                  Odometer: 85727 km
                  Aging counter: 2
                  Occurrence counter: 3
                  Status: Confirmed, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested
                  ----------------------------
                  P0811(71) [0x081171]
                  Excessive clutch slip
                  Odometer: 85727 km
                  Aging counter: 4
                  Occurrence counter: 1
                  Status: Pending, Test failed since last DTC clear
                  ============================
                  ABS control unit (11 bit)
                  No DTC found.
                  ============================
                  SRS/Airbags (11 bit)
                  No DTC found.
                  ============================
                  Power steering (11 bit)
                  No DTC found.
                  ============================
                  Dashboard/Instrument cluster (11 bit)
                  No DTC found.
                  ============================
                  BCM (11 bit)
                  No DTC found.​

                  Comment


                  • Cuplarea vitezelor 1/R functioneaza pana la pornirea motorului; dupa nu mai reuseste sa cupleze; se muta prin toate vitezele 1 pana la 6 si cand ajunge pe la 1 si 2 are un imbold sa se miste. La un moment dat s-a pus in miscare fara sa schimbe din ce treapta a reusit sa cupleze dar nu mai merge sa debraieze; oprit masina prin inecat motorul cu blocat roti prin frana de serviciu

                    Comment


                    • Salut catalin , in primul rand regret sincer sa citesc ceea ce ai scris acum.
                      Apoi te rog daca se poate sa oferi si orice alte detalii, ex daca inainte transmisia avut ceva “simptome”, functionare necorespunzatoare, etc…, pentru ca din pacate problema ta se pare ca este una destul de urata si doar la 85729 km.

                      In postul precedent am oferit metoda de confirmare si procedura de diagnosticare chiar a erorilor DTC081171 =Ansamblu mecanisme de acţionare ambreiaj si DTC078072 \73 =Senzor de poziţie cuplată (DTC078077 este asemanatoare) pentru ca acum ceva timp si un alt user le-a avut, asa cum am detaliat.
                      Iti atasez si pentru eroarea DTC080564 =Ansamblu mecanisme de acţionare ambreiaj, poti vedea ce anume implica.
                      Chiar daca erorile au fost citite cu aplicatia Car Scanner (preferabil era cu un program dedicat Dacia\Renault ex CLiP sau macar derivate) aceasta oricum este mai buna ca ex Torque, cele patru erori sunt destul de grave (interesante sunt si Aging counter si Occurrence counter) si implica mai multe componente si verificari.

                      Tangential la asta, tot din pacate se confirma ceea ce am scris cu putin timp in urma pe celalalt topic referitor la uzura componentelor si faptul ca acestea pot sa fie si dependente, se poate defecta o piesa, doua sau trei si\sau o piesa defecta poate genera uzura \defectarea altora, etc... si fiecare cred ca trebuie analizata \tratata de la caz la caz. Asta egal de ceea ce scrie \afirma vreun “cunoscator” in JS3 bazat pe "ceva logic, bazat si pe o probabilistica " gresite ai complet aiurea fara sa inteleaga aceasta transmisie Easy-R si cum functioneaza ea, pentru ca asa a citit el in nu stiu ce curs de formare gresit si aiurea, etc. …

                      Ei bine, si in acest (ne)caz se confirma ceea ce am scris acolo plus de alte cateva ori (cand la fel am fost contrazis fara argumente sau cu unele aiurea \gresite, “referire” doar la persoana, etc.), aceste patru erori indica interdependenta componentelor, in acest caz senzorul pozitie cuplata, mecanismul actionare ambreiaj si calculatorul transmisie automata, iar verificarile trebuie facute in mod conform pentru toate aceste componente, egal de ceea ce scrie vreun “specialist” cu probabilistica si logica sa “de fier forjat”.
                      De fapt si producatorul auto detaliaza in proceduri (asa bune \rele cum sunt ele) verificarile necesare in aceste cazuri, trebuie analizate actuatoarele (ambreiaj, pozitie cuplata, cutie), circuitele electrice, calculatorul, etc… de fapt am si subliniat in procedura ex pentru eroarea DTC080564 =Ansamblu mecanisme de acţionare ambreiaj, valabila pentru TS4 dar si pentru JS3 (X52 /BVR5 /BVR6) verificarea Unităţii de Control Transmisie (TCU) si faptul ca aceasta se inlocuieste daca este cazul (inclusiv in unele cazuri poate chiar sa “Transmiteţi problema la nivelul de expertiză superior”), si NU asa cum scrie vreun “cunoscator” care stie el mai bine “ce si cum”.

                      catalin deasemenea orice update sau detaliu legat de problema ta este de apreciat si cred ca poate sa fie de folos si altor colegi de forum, pentru ca asa cum am scris uzura componentelor transmisiei este una normala dar aceasta poate sa depinda de mai multi factori, din pacate in (ne)cazul tau este la 85K km si pare ca implica mai multe verificari si componente, timp, efort si chiar costuri destul de mari.
                      Sper si iti doresc sa rezolvi cat mai usor \bine problema (destul de grava, masina putand sa fie chiar imobilizata) si repet ca orice informatie despre asta o consider utila si este de apreciat.
                      Sa auzim \citim numai de bine.

                      Attached Files

                      Comment


                      • Pe langa faptul ca nu poti sa te abtii nicaieri fara sa ma contrazici, care crezi tu ca ar fi componentele defecte care trebuiesc inlocuite?

                        Comment


                        • Actuator cuplare ambreiaj defect (atenție la nivelul lichidului de frână /aerisire).

                          și sau

                          Ambreiaj varză
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • La fel zice si AI:

                            Pe baza codurilor de eroare (DTC) afișate de scannerul OBD-II, iată ce ar putea fi defect:
                            1. P0780 - Defecțiune la schimbarea treptelor de viteză
                              Acest cod indică o problemă cu mecanismul de schimbare a treptelor de viteză, ceea ce poate însemna că există o problemă cu selectorul sau cu componentele electronice asociate cu cutia de viteze. Este confirmat ca fiind activ și testele au eșuat în ciclurile de conducere anterioare.
                            2. P0805 - Defecțiune a senzorului de poziție a ambreiajului
                              Acest cod indică o problemă cu circuitul senzorului de poziție a ambreiajului, ceea ce poate duce la probleme în detectarea corectă a poziției ambreiajului. Senzorul poate fi defect, poate avea o problemă de cablaj, sau este posibil să fie o problemă electronică. A fost confirmat în mai multe cicluri de conducere și este activ în prezent.
                            3. P0811 - Alunecare excesivă a ambreiajului
                              Acest cod indică faptul că ambreiajul alunecă prea mult, ceea ce ar putea însemna că plăcuțele de ambreiaj sunt uzate sau există alte probleme mecanice în sistemul de ambreiaj. Acesta este încă un cod în stare "Pending", ceea ce înseamnă că nu a fost confirmat complet, dar testele au arătat o problemă în ciclurile anterioare.
                            Recomandare


                            Având în vedere că toate aceste erori sunt legate de ambreiaj și schimbarea treptelor de viteză, este probabil o problemă fie cu ambreiajul, fie cu cutia de viteze. Ar trebui să fie verificate:
                            • Senzorul de poziție a ambreiajului și cablajul acestuia.
                            • Ambreiajul pentru uzură excesivă sau alunecare.
                            • Mecanismul de schimbare a treptelor de viteză, în special selectorul sau unitatea de comandă a transmisiei.

                            Ar fi indicat să duci mașina la un service specializat pentru o diagnosticare mai detaliată și reparațiile necesare.

                            Comment


                            • Pe langa faptul ca NU poti si nici NU vrei sa te abtii nicaieri cu aceste aberatii mai te dai "victima" apoi.
                              Iar raspunsul la aceasta intrebare aiurea (la fel ca multe altele) il gasesti in postul anterior, am scris destul de clar:
                              "... faptul ca acestea pot sa fie si dependente, se poate defecta o piesa, doua sau trei si\sau o piesa defecta poate genera uzura \defectarea altora, etc... si fiecare cred ca trebuie analizata \tratata de la caz la caz. ...
                              ... aceste patru erori indica interdependenta componentelor, in acest caz senzorul pozitie cuplata, mecanismul actionare ambreiaj si calculatorul transmisie automata, iar verificarile trebuie facute in mod conform pentru toate aceste componente
                              , ..."
                              plus ca am oferit si detaliile despre aceste erori, ceea ce trebuie analizat, cum trebuie verificat, etc...

                              Dar stimate coleg "cunoscator" daca nici NU puteti si nici NU doriti sa intelegeti toate acestea poate ii spuneti dumneavostra colegului care componente trebuie inlocuite, doar sunteti mare "specialist" in transmisia Easy-R si puteti sa faceti asta de la distanta fara sa diagnosticati \verificati masina....

                              Comment


                              • Pentru ca posturile s-au "derulat" rapid precizez ca la acesta am facut referire:

                                Originally posted by nickey1982 View Post
                                Pe langa faptul ca nu poti sa te abtii nicaieri fara sa ma contrazici, care crezi tu ca ar fi componentele defecte care trebuiesc inlocuite?
                                Apoi tot colegul a incercat sa raspunda, citind de pe AI erorile generice Pxxxx) inclusiv

                                ...
                                Având în vedere că toate aceste erori sunt legate de ambreiaj și schimbarea treptelor de viteză, este probabil o problemă fie cu ambreiajul, fie cu cutia de viteze. Ar trebui să fie verificate:
                                • Senzorul de poziție a ambreiajului și cablajul acestuia.
                                • Ambreiajul pentru uzură excesivă sau alunecare.
                                • Mecanismul de schimbare a treptelor de viteză, în special selectorul sau unitatea de comandă a transmisiei.
                                si practic s-a contrazis singur referitor la ceea ce a scria pe celalalt topic bazat pe "logica si probabilistica".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google