Mersi pentru indrumari. O sa merg numai pe benzina o perioada - am de facut un drum de vreo 400 km dus-intors. Dupa aceea, trebuie sa sterg mapa de benzina ce s-a creat in acest timp si sa colectez mapele B/G exact cum scrie in manual, in aceleasi conditii.... Multumesc inca o data!
Cum Ne Reglam Instalatia GPL?Cu Ce Softuri?
Collapse
X
-
Mergi dus pe benzina, iar la intoarcere stergi hartile si dupa 20-30km poti trece la o autocalibrare pe GPL si incepe reglajul...
Mergi citiva km pina incepe sa se contureze curba...modifici, iar mai mergi putin pina incepe sa se modifice curba...etc...
Eventual daca dureaza prea mult (20-30-40km pe GPL) mai treci pe benzina 10-15km...
Nu mergi ca disperatul 100km si dupa aia faci modificarile
Ideea e ca in cei 100km ECU benzina iar se tine de prostii si se adapteaza la mersul pe GPL...
Incearca sa mergi cit mai variat, cu accelerari linistite dar ferme, ca motorul sa stea pe un anumit timp de injectie ceva timp...si sa varieze pe toata gama de timpi...
Eventual dupa modificari aduse, sa mergi mai ales prin zona modificata...si cea adiacenta...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Buna seara. Dupa multe, multe teste mi-a iesit ceva. Nu stiu sigur daca-i bine sau nu. Cert e ca masina trage si se comporta cam la fel indiferent de combustibil, benzina sau GPL. Pe de alta parte a cam luat-o in balarii senzorul ce afiseaza cantitatea de GPL din butelie, am facut plinul si se aprinse doar ledul rosu, apoi incet, incet s-au mai aprins inca 3, ultimul a ramas stins - senzorul este setat WPG4 asa cum era si inainte. Mai este o problema legata de momentul in care se face trecerea de la benzina la GPL - pret de 1 secunda se tureaza un pic motorul, inainte nu facea asa. Presiunea la gaz am setat-o 1.20, daca o mai scad imi creste MAP-ul. Am urcat multiplicatorul pana la 1.4 pentru ca altfel nu puteam alinia mapele, nu stiu daca valoarea din partea dreapta "collector pressure" - aprox 47 Kpa e in regula sau nu. Rog frumos cunoscatorii sa-si dea cu parerea, e de bine, e de rau, cam ce ar mai trebui facut. Si am mai observat ceva, relantiul nu e chiar stabil, variaza intre 940 - 1020 RPM, inainte statea undeva intre 940 - 960 RPM.
c.jpg d.jpg e.jpg g.jpg h.jpg
Comment
-
La relanti ce timp ai? ~3ms
Daca o lasi 1-2min la relanti pe benzina ce timp ai ?
Daca o treci pe GPL , dupa citeva secunde ce timp ai ?
Sint aceiasi ?
Ai amestec prea bogat pe GPL de asta curba s-a dus pe timpi mai mici decit pe benzina.
Curba GPL vezi ca e mai lungita fata de cea de benzina...in partea de jos...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Da, e mai lungita pentru ca am turat mai puternic motorul stand pe loc si atunci a aparut coada aia in jos. Ralantiul are fluctuatii pe GPL intre 940 (cat e normal la mine) si 1020 RPM, pe benzina fluctueaza intre 940 - 980 RPM
Ok! Multumesc mult! Ramane sa vad pe maine ce mai pot face. Ca fapt divers: stau foarte prost la capitolul "limbi straine", a fost un chin sa traduc manualul STAG, si asa nu am reusit in totalitate, dar se poate cat de cat si cu o exactitate mai buna astfel:
- se ia manualul in limba rusa
- se decripteaza fisierul pdf
- se traduce cu google din rusa in romana (traducerea este mai exacta "mot a mot")
Comment
-
Salutare, dupa ceva timp am ajuns la concluzia ca presiunea GPL-ului livrata de regulator ( in cazul meu LI02) se calculeaza astfel:
Pgas = x-(y-MAP)
unde x este presiunea maxima debitata de regulator ( la mine 1.95)
y presiunea atmosferica ( 1 )
MAP
deci la relanti Pgas= 1.95-(1-0.38) => Pgas= 1.33 si de aici incepe reglajul, desigur presiunea mai este influentata si de temperatura gazului.
Sa ma corectati daca gresesc.
Comment
-
Nicule daca cele 2 curbe sint facute in aceleasi conditii de mers, atunci incearca sa dai multiplicatorul cu totul mai jos spre 1.3...
Ai timpi prea mici pe gaz...fata de cei de benzina...vezi ca e decalata jos ai in plus iar pe timpi mari ai in minus...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Multumesc Moog. Da, curbele sunt colectate cam in aceleasi conditii. Mi-e frica sa cobor multiplicatorul pentru simplu motiv ca s-ar putea sa-mi creasca valorile la MAP si timpi injectie GPL, ceea ce ar da erori senzorului de presiune si sondei lambda si implicit o sa se aprinda iar check-ul. Dar o sa incerc maine.
Comment
-
Coboara cite putin si mergi dupa citeva zile...vezi ce obtii ...ideal ar fi sa mergi cam in aceleasi conditii in care ai cules curba pe benzina...ca sa compari...
Normal ca pt moment se vor schimba valorile...Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Comment
-
Buna seara,
Am si eu niste probleme cu instalatia gpl ,(nu am logan am o skoda felicia 1.3 mpi) imi fluctueaza relanti-ul (dar nu tot timpul , cateodata merge perfect , cateodata variaza de zici ca mai are putin si isi da duhu, plus ca uneori se opreste motorul) dar asta nu e problema cea mai suparatoare. Problema majora este ca daca subturez motorul pe gaz , chiar daca schimb intro treapta inferioara motorul nu mai accelereaza si parca merge in 3 pistoane. Pe benzina merge exemplar , fara pic de variatie sau probleme cu acceleratia. Bujiile le-am schimbat recent cu niste bujii bosch speciale cica pentru lpg/cng . As fii postat harti cu parametrii si setarile dar nu am primit licenta pentru Plus Max inca , poate ma ajuta cineva cu vreo masina virtuala cu programul. Daca are cineva vreun sfat o sa fie foarte apreciat , ca eu mai am putin ma arunc in Trotus cu tot cu masina ). Multumesc.
Am uitat sa precizez ca instalatia este Landi Renzo lsi-10.Last edited by vladutz33; 9 November 2012, 20:54.
Comment
Comment