Revizii/reparatii 1.0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bună ziua,
    Poate ma puteți ajuta cu următoarea problemă. De curând am înlocuit acumulatorul mașinii, rombatul original după 7 ani a cedat. Problema este că de două zile am remarcat faptul că după ce opresc motorul și scot contactul se aude un tiuit de releu foarte ușor ( tiuitul vine din zonă blocului de semnalizare) și dispare doar dupa ce le acționez pe poziția de funcționare deși motorul este oprit și contactul scos. Pe același bloc este și butonul pt cb, ștergătoarele merg normal, cb funcționează. Ce sa fie cu tiuitul respectiv?
    Last edited by Bogbil; 5 August 2024, 10:39.

    Comment


    • Postarea poate fi ștearsă, mulțumesc.

      Comment


      • Fraților, ieri am pățit prima data in viața mea, așa ceva. Am mers la benzinărie, am făcut plinul, și la plecare nu a mai pornit mașina. Bordul s-a aprins că un pom de Crăciun, și până nu am scos borna , a rămas blocată pe închidere/ deschidere ( adică se auzeau sunete ciudate de peste tot). Ce mm ar putea să fie????

        „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

        Comment


        • A fost verificata \testata bateria masinii, circuitul de incarcare \alimentare, .... ?

          Comment


          • Am înlocuit bateria ( prima oară în 6 an)
            Dar la un test sumar, văd că există fluctuații la încărcare.
            13.3 constant , și câteodată 14.5.
            Bănuiesc că ar putea fi cărbunii de la alternator?!? Sper sa nu vb prostii.

            „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

            Comment


            • Bateria ai inlocuit-o după întâmplarea din benzinărie? Legat de fluctuațiile de încărcare, in ce privește autoturismele dacia/ renault, am înțeles ca sunt normale. Și eu am înlocuit bateria fix după 7 ani, am luat un voltmetru montat la priza iar încărcarea fluctuează de la 13,3 la 14,5. Alternatorul incarca cât și când e nevoie. Am înțeles ca s-a mai discutat acest aspect.

              Comment


              • Bateria am inlocuit-o dupa faza din benzinarie. ideea e ca el foarte rar ajunge la 14.5. in rest sta constant 13.4, si are momente cand coboara catre 12.1 si mai jos ( penrru 10-15 secunde ( in mers)). dupa care revine la 13.4 fix

                „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                Comment


                • da asa se manifesta și la mine...am activat din casetofon acel meniu și am ținut sub observație lanun drum și cam asa e cum zici
                  sandero 1.4 owner

                  Comment


                  • Păi, meșterii spun toți că trebuie să fie peste 14 constant. O să caut releu ( m-ar ajuta un code de Pe) și vedem după..... Nu as vrea sa nenorocesc și bateria noua

                    „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                    Comment


                    • De un an folosesc voltmetru respectiv, atât cu bateria originala cât și cu cea recent schimbata îmi afișează exact valorile descrise de tine. Am găsit câteva discuții despre acest aspect și concluzia era ca este un lucru normal(incarcare pilotata sau ceva de genul). In fine, am vrut să văd și la un logan II 2018 1.5 diesel, fluctuațiile erau identice.
                      Eu doar ce mi-am inlocuit bateria la un amic cu service autorizat, deci nu imi fac griji in privinta garantiei, cat priveste garantia oferita de alte service-uri, alte persoane s-au plans ca au avut probleme ptivind acordarea garantie din cauza incarcarii ciudate.

                      Comment


                      • … am luat un voltmetru montat la priza iar încărcarea fluctuează de la 13,3 la 14,5. Alternatorul incarca cât și când e nevoie. Am înțeles ca s-a mai discutat acest aspect .
                        … In fine, am vrut să văd și la un logan II 2018 1.5 diesel, fluctuațiile erau identice. …
                        Tensiunea masurata cu un voltmetru legat la priza (ex de la bricheta) poate sa difere de cea de la borne si\sau din calculatoarele \softul masinii, mai ales injectie.
                        Apoi fluctuatiile reale sunt destul de greu “de vazut \sesizat” cu un voltmetru (chiar digital de genul celor care se alimenteaza de la bricheta), variatiile de tensiune putand sa fie chiar la milisecunde.

                        Iar fluctuatiile cu valorile precizate anterior NU neaparat sunt identice “la un diesel”.

                        Atasez doar ca exemplu un grafic cu variatia tensiunii baterie de pe masina mea (pe forum am mai exemplificat alte cateva in diferite conditii si regimuri de exploatare, chiar unele suprapuse pentru comparatie), se poate observa usor fluctuatia acesteia, iar pentru a detalia mai bine intervalele de variatie in acest grafic doar ca ex la 16:24:01 au fost patru valori 12.94; 12.96; 12.88; 12.86 V iar la 16:24:02 alte patru valori 13.20; 13.66; 14.08; 14.46 V, deci doar in acest foarte scurt interval a fost o diferenta chiar de 1.6 V, in alte foarte scurte momente diferente chiar mai mari.

                        In rest de acord, alternatorul incarca cat si cand trebuie iar despre incarcarea pilotata si gestionarea energiei masinii s-a discutat de nenumarate ori, informatii detalii experiente etc. se gasesc destule.
                        Tot ca exemplu mai atasez cateva grafice din aceasta monitorizare cu alti parametri aferenti, se poate vedea si variatia acestora, desigur insa ca toate acestea pot sa depinda de mai multi factori.

                        PS: bateria este de prim montaj, dupa mai bine de sapte ani acum are tensiune 12.2 V, incarcare 89%, totul functioneaza conform inclusiv S&S, SoH si Ri nu am mai masurat de ceva timp (cu testerul de baterie) pentru a oricum la inceputul iernii intentionez sa o schimb (chiar daca poate ar mai “duce” nu risc).
                        Attached Files

                        Comment


                        • Originally posted by CostiC View Post
                          O să caut releu
                          Meșterii aceia știu ei ceva, de la Logan1, dar au ramas in urma cu informatiile... Nu are rost sa cauti releu, cheltui banii degeaba.
                          Asa cum au spus și colegii mai sus, alternatorul are incarcare pilotata de cand cu Euro 6 si Stop-Start, adica din 2016. Și la mine tensiunea la bornele bateriei variaza in mers.

                          Comment


                          • Corect . Si nu doar in mers, chiar si la ralanti tensiunea bateriei variaza, atasez doar ca exemplu un alt grafic cu tensiunea bateriei dupa pornirea motorului apoi la ralanti si cu doua accelerari usoare, plus variatia altor cativa parametri aferenti din CLiP, si cred ca se poate observa foarte bine\usor variatia tensiunii si incarcarea pilotata.

                            PS: plus ca se vede clar si fluctuatia in jurul valorii de 14.7 V, asta si ca argument pentru unii “schimbatori” de baterii si “… probleme privind acordarea garantie din cauza incarcarii ciudate” sau “Păi, meșterii spun toți că trebuie să fie peste 14 constant. …” , incarcarea bateriei este conforma (subliniez asta, evident daca nu sunt probleme tehnice legate de aceasta) si chiar daca tensiunea bateriei variaza softul masinii si componentele (ex alternatorul) gestioneaza in mod corespunzator acest lucru, iar “mesterii” respectivi trebuie sa se documenteze si sa inteleaga mai bine ce inseamna incarcarea pilotata la aceste masini.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Salutare! Stie cineva codul de bujie la Logan II 2018 - 1.0 SCe 73 hp ? Multumesc.

                              „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                              Comment


                              • Punând între paranteze toată faza cu încărcare pilotată, da uneori trebuie releu, mai precis perii, că inevitabil se mai consumă/uzează colectorul.
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google