Viteza Maxima 1,6 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    iti trebuie si cuplu ca sa invingi frecarea cu aerul. de obicei la turatiile astea un DOHC cu distributie fixa face caii din turatia mare nu din cuplu.

    de ex un motor de F1 are 900 cai la 17.000 rpm. deci are cam 500 Nm la 17.000 rpm. cat un diesel de strada mai suparat un pic.

    dar aia 500 Nm imping prin 17.000 rpm printr un pinion scurt in 600 kg. ceva gen logan cu a 3 a la 18.000 rpm ar avea 400 kmh

    parerea mea ca pentru topspeed iti trebuie cuplu ca la balamuc si rapoarte bune. nu neaparat turatie

    Comment


    • #77
      ba turatie, nu musai cuplu. iti trebuie putere, adica forta ori viteza. la dizal forta e mare, viteza e mica, la benzinar invers, desi la puteri egale merg ambele la fel de tare.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #78
        citind cu mare atentie incep sa regret amarnic ca nu am ales acest motor minune!si eu care ma gandeam sa schimb loganul meu(ce-i drept 1.4) cu o straineza,dar se pare ca am leopardul in curte ..viteza maxima depinde de multi factori,vant,calitatea benzinei,aerodinamica etc.....eu unul nu as insista sa aflu care este viteza maxima la logan,fie el si 1.6 16v

        Comment


        • #79
          dieselul are puterea maxima la peste 3500 desi acolo cred ca eu cu bicicleta din dotare trag si accelerez mai bine. pentru ca obtine puterea aia din turatie nu din cuplu.

          parerea mea este ca poti sa ai si 9000 rpm, daca ai 100 Nm la rotatia aia degeaba. cuplul este singura caracteristica a motorului care invinge inertiile si fortele de frecare ce se opun topspeedului.
          iti trebuie rpm in functie si de raportul final (inclusiv roata) care pune miscarea pe asfalt.
          deci pentru topspeed trebuie ca masina sa aibe o relatie perfecta si gandita intre : Nm/rpm/raport final/cx

          Comment


          • #80
            S-a discutat foarte mult subiectul cai putere/ cuplu.
            Seba a explicat cel mai simplu cum sta treaba si e foarte logic. Masina se deplaseaza cu rotile. Cu cat rotile se invart mai repede, cu atat masina se deplaseaza mai repede. Numarul de rotatii il dau caii putere. Daca conta cuplu, insemna ca BMW 3.5 diesel sa se deplaseze cu V Max mai mare decat un Ferarri F430, asta din urma avand cuplu chiar ceva mai mic., ceea ce in practica si nici teoretic nu e posibil.
            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

            Comment


            • #81
              Numarul de rotatii la roata il da raportul final de transmisie, tehnic vorbind . . .
              sigpic

              Comment


              • #82
                Corect, dar transmisia e actionata de motor.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #83
                  Originally posted by darksid3 View Post
                  ......... Cu cat rotile se invart mai repede, cu atat masina se deplaseaza mai repede. Numarul de rotatii il dau caii putere..........
                  Nu rotile mai, arborele cotit.
                  Rotile le invart cat vreau eu de repede.

                  Originally posted by marx View Post
                  dieselul are puterea maxima la peste 3500 desi acolo cred ca eu cu bicicleta din dotare trag si accelerez mai bine. pentru ca obtine puterea aia din turatie nu din cuplu.
                  ......................
                  Crezi gresit.
                  Studiaza un grafic de cuplu la dizal, sa vezi ce valoare are la 3500 rpm pana la 4000 rpm. Da, nu mai este acel bum ca la 2000+ rpm, dar valoarea e mai mare ca la un benzinar de aceeasi putere.
                  Asta coroborat cu transmisia la roti, ii da valori de timpi comparabile cu un benzinar similar la putere (intre 5000-6000 rpm sa zicem).
                  Last edited by Octavian; 2 August 2010, 18:01. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #84
                    Ma refeream la transformarea miscarii de rotatie in miscare rectilinie.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • #85
                      cand spui cai putere nu poti sa nu vorbesti de cuplu. in proportie de 50% caii sunt facuti din cuplu.

                      puterea P (cai putere) = C (cuplu in LbFt) x rpm / 5252.3

                      Comment


                      • #86
                        mai omule, benzinarul are 100Nm da pe o palja de la 2000 la 7000rpm, dizalu are 200Nm, dar de la 2000 la 3500rpm. la dizal, raportul final in tr5 e de 5:1, sa zicem, la benzinar e de 10:1. care merge mai repede? care are mai mult cuplu la roata? ambele motoare au aceeasi putere, ambele amsini au aceeasi viteza. ce dracu e asa de greu de inteles? o honda de 160 de cai are 140Nm cuplu si matura pe jos cu tractoarele cu 350Nm. pt ca are cai mai multi, adica face din turatie ce nu poate sa faca dizalu, sa inmulteasca acel cuplu astfel ca la roata viteza si forta sa fie mai mari decat la biaxul ala cu 10000rpm.
                        apropo, tavi arborele cotit il invarti tu cat de repede vrei, rotile le invarti cat are motorul smaga si iti permite raportul de transmisie...
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #87
                          @ seba dar am zis eu altceva ? ca nu inteleg stiam toata polologhia cu cuplul pe toata plaja si rotatiile. si cred ca esti optimist cu aia 3500 rpm la diesel. poate 2800 3000 e mai real. dupa rpm asta ii pica Newton

                          dar asta nu inseamna ca pentru cai putere nu iti trebuie si cuplu. si da intradevar o turatie mare iti compenseaza lipsa de cuplu
                          turatie suplimentara ii permite iar lipsa de cuplu obliga benzinarul la rapoaret scurte.
                          ce nu este corect in ce am zis ?

                          Comment


                          • #88
                            ai un mod tare ciudat de a explica, asa ca si dicnolo cu intercooleru, unde mie nici acu' nu mi-i limpede ca tu n-ai zis ca nu-i un fel de depozit de aer acu e clar...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #89
                              Eu am prins 170km/h pe ceas mai mult nu am putut de ai mei care imi urlau in ureche...dar acum cu noile radare e nasoala treaba sunt pline strazine de ele asta asteapta sa ne prinda...loganul prinde 200 cu rabdare. Vad ca tot se vorbeste de cai Nm dar niste masini cu modificari seriose cum ar fi cele 2 din Cluj cat prind?

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Seba View Post
                                ai un mod tare ciudat de a explica, asa ca si dicnolo cu intercooleru, unde mie nici acu' nu mi-i limpede ca tu n-ai zis ca nu-i un fel de depozit de aer acu e clar...
                                da stiu gandesc prea mult si incerc sa exprim prea multe idei prea repede

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google