If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Laguna 1.6 16v. La mine s a montat un flopper ptr benzina. Adica...pompa de benzina se opreste si la fiecare contat revine acul la benzina unde era initial. La mine acul de benzina coboara cand merg pe GPL.
Unde am montat eu GPL, baiatul de acolo a zis ca monteaza flopper pe toate meganele si lagunele.
Piroman, diagnoza pe benzina si vezi ce ai stocat...am scapat globul de cristal si s-a spart...Mama Omida e in vacanta
Ovi aia cu firele lipite e discutabila...daca nu stii sa o faci...
Check aprins permanent in 90% din cazuri este din lambda. Poate chiar mufa, o fi heater-ul , o fi amestecul, eficienta catalizator etc. Trebuie neaparat o diagnoza. Fara cod de eroare nu te putem ajuta. Nu este chiar ceva grav dar in cateza sute de km ar trebui sa treci pe la un tester. Cauta pe cineva pe net cu tester in zona ta, chiar daca nu iti interpreteaza codurile sau i-i da de cap posteazale si te ajutam. Un 20-30 de lei la un tester merita. Sau daca ai drum prin jud OLT (concediu etc) te ajut cu cea mai mare placere (gratis!)
Am pus-o cu un prieten pe tester pt ecu benzina si nu a dat nicio eroare... Tocmai de aceea nu stiu de ce sta aprins... I-am intrebat si pe mecanicii din service daca nu cumva e din sonda lambda si au zis ca ar aparea pe test. Oricum o sa mai merg in service la reprez unde s-a montat si instalatia si voi sta pe capul lor sa o puna pe tester si pt ecu benzina si inca odata pt gpl. Daca nu imi voi face rost de o interfata si ma voi conecta singurel si voi incerca sa o reglez de unul singur, pt ca presimt ca si daca voi merge la altii imi vor lua banii si voi ramane cu problema...
Am verificat vizual firele la sonda lamda si sunt intregi, nu se vede niciun fir rupt sau legatura aiurea. Doar a mers ~45k fara sa aprinda vre-un bec. Pe benzina se stinge becul, si am avut consum mediu de benzina pe mai bine de 1000 de km exclusiv pe benzina de 5,9% cred ca daca era ceva pe la vre-o sonda lambda sigur consuma mai mult... Pe gaz in schimb ia cam cu ~ 2 litri mai mult in conditii cam similare de mers, probabil e din amestec. Imi voi face timp zilele astea sa inspectez bujiile(NGK Iridium)care ar trebui sa imi arate daca e amestecul sarac... Va multumesc deocamdata pt suport!
Salut!
Citesc de cateva zile topicul si am incercat sa calibrez instalatia (duzele...presiunea...) dupa sfaturile care le-am gasit. Totusi, desi calibrarea pare sa fi iesit bine, masina da in nas cand o accelerez pe gpl si ma depaseste problema. Acum, dupa ultima calibrare (am marit duzele de la 1.5 la 2.0) a mai aparut o problema: da sa moara motorul cand trece de pe benzina pe gpl si invers. Masina e renault laguna, motor k4m (1.6 16v - acceleratie pe cablu ca la logan), instalatie tomasetto cu reductor alaska 09 si injectoare magic jet - acum cu duze de 2.0. Presiunea in vaporizator e la 1.24-1.30 in functie de incarcarea buteliei.
Ma puteti ajuta in rezolvarea problemei? (banuiesc ca daca scap de eroarea de injectoare full open scap si de datul in nas)
Pe benzina merge bine? Injectors open insemna duze prea mici sau presiune prea mica. Filtrele sunt curate, poate gatuie alea debitul de gaz?
Oricum, pragul de trecere pe gaz ar trebui sa fie la un 1800 rpm si nu 600rpm.
Tipul de bobina e ok "double coil" la motorul ala? citeste corect turatia asa, ca stiu ca are bobine individuale? Asta colegii cu experienta mai multa cred ca trebuie sa stie.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Pe benzina functioneaza perfect. E ok "duble coil". Pragul de trecere il am asa de 5 ani (trece pe gpl si la relanti daca temperatura este peste 37 grade - e setata la 27 dar real trece la 37) Filtrele sunt puse in luna mai, odata cu injectoarele magic jet. Membranele au anul cred de cand le-am schimbat. Duzele numai ce le-am marit de la 1.5 (nu stiam ca sunt asa mici, eu am crezut ca sunt de 2.0 - asa scria pe kit) la 2.0
Am marit presiunea la 1.43 si am recalibrat (totusi m-am chinuit, dadea sa moara motorul, a trebuit sa o tin turata din pedala) Acum multiplicatorul e un pic mai jos, aproape de 1.1 si pentru moment eroarea nu a mai aparut. Am setat si timpul de trecere pe gpl la 100ms si acum trece pe gpl fara sa simt ( la 200 ms tot scadea binisor turatia...600rpm sau chiar mai jos si cam facea urat motorul) In schimb daca o dau inapoi pe benzina inca mai scade turatia aproape de 600rpm dar pentru un timp scurt - asta nu stiu cum s-o rezolv. Sa inteleg ca trebuie sa maresc duzele, la cat sa ma duc cu ele? 2.2 sau 2.4?
Last edited by cri8sti; 19 August 2014, 19:57.
Reason: Automerged Doublepost
Injectoarele le-am schimbat pentru ca unul din rampa valtek m-a lasat. Fara el functiona impecabil (1 benzina si 3 gaz) dar cum il puneam in functiune tremura motorul. Ii schimbasem si kit-ul ala de reparatie( la toate am schimbat), am incercat sa-l reglez dar nu s-a putut si facea si zgomot puternic. In nas a mai dat de-a lungul timpului (si aparea si eroarea de acum) chiar si cand a fost in garantie si solutia montatorilor a fost marirea presiunii in vaporizator (duze de 1.75 aveam pe valtek) au ajuns la 1.56-1.59 cu presiunea. Am schimbat injectoarele si s-a rezolvat cu mersul motorului, acum e rotund. Nu am stiut ca am duze de 1.5 pe astea noi, am aflat luni cand m-am hotarat sa le maresc la 2.0 De luni m-am ales cu noua problema la trecerea pe gpl si inapoi pe benzina (si chiar si cu timpul ala de 100ms la trecere daca sunt in mers o simt ca da in nas binisor). Dupa ce am ridicat presiunea in vaporizator aseara, nu a mai aparut eroarea de injectoare full open. Azi dim am facut un drum si parca la un moment dat a dat in nas. Nu sunt sigur, oricum e mai bine ca-mi dadea in nas in orice treapta inainte. Sunt curios sa vad daca a mai aparut eroarea.
Am incercat cu trecerea la 1500rpm aseara. Da in nas. Daca-i dau o pedala face trecerea pana sa revina in turatia de relanti si trece frumos, dar nu e cu nimic diferit fata de acum. Daca nu sunt in mers trecerea se face foarte lin si acum. Ceva e ciudat, ca-mi face probleme si invers, la trecerea inapoi pe benzina iar aici face si in mers ( indiferent de turatie da in nas) si scade si turatia mult daca e la relanti.
Update: Azi am plecat cu ea la pranz, motor rece, temperatura mare afara si am pornit si aerul. Cand a dat sa intre pe gpl (asa la relanti cum faceam aseara si trecea frumos) a murit motoru. Am repornit, a intrat pe gpl si mergea foarte urat motorul, am tinut-o din pedala sa nu moara. In mers iar a dat in nas ceva mai tare pana s-a incalzit motorul (la 90 grade) si mai incet/aproape insesizabil dupa.
Inca un update: Am venit acum cu ea acasa. Nu am mai pornit aerul (e racoare afara) si a trecut singura pe gpl la semafor. Nu a tremurat deloc, a trecut perfect. De dat in nas tot da.
Last edited by cri8sti; 20 August 2014, 20:41.
Reason: Automerged Doublepost
Coane s-a scris intr-o veselie de cum se regleaza un Tomasetto...
Ai citit ce s-a scris pina acum ? ...aveti masini care suporta multe si simple...
Am scris de vreo citeva ori...vrei detalii suna...click pe link-ul de jos...
Salut. am un ecu stag 300-4 isa4 care are o problema pe injectorul 2. Cand se incalzeste taie masa la inj 2 benzina si implicit si inj 2 in gaz.
Deci are o problema pe unul din relee sau rezistena.
Imi zice cineva care este valoarea celor 4 rezistente ? 0.5ohm sau 1 k?
Daca e ISA4 deja tu vii din viitor...in 2014 s-a ajuns la ISA2...
Masoara-le pe toate 4 si vezi care e treaba...una ar trebui sa fie diferita...dupa cum zici...
Eu parca nu vazui relee prin ECU...
Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
Contact pe site-ul din Profil- infotehnic
Scuze stag 300 isa2 -4 ( 4 injectoare). Am atasat si poza. valoarea ar trebui sa fie 0.5ohm . Toate cele 4 au aceiasi valoare. Am masurat si regulatoarele - Sunt tip diode cap in cap - se pare ca toate au acelasi comportament.
Beleaua este ca masina imi da eroare ( Mercedes a180) ca am problema la masa injectorului 2.
simptoma apare doar cand se incalzeste motorul. Am verificat instalatia originala a masinii - este ok , la testul de continuitate. am verificat inclusiv integritatea cablurilor. Gpl-ul cand l-am montat am folosit cablajul adaptor fara s aintervin la instalatia masinii.
Daca demontez ecu gpl si las doar inst masinii totul este ok. Am verificat si cablajul adaptor - totul este ok - mufe, continuitate, analizat firele , curatat contactele din mufele superseal.
Pinii 2 si respectiv 30 din ecu cpl au continuitate deoarece se presupune ca atunci cand gpl este decuplat se inchide bypass-ul din ecu GPL.
Am desfacut ecu gpl , l-am incalzit la 60grade cu suflanta si a disparut continuitatea.
Update. Am recositorit mufa ecu , releele 12v , rezistentele si regulatoarele de tensiune , reflow la procesorl Atmel si la integratul 7HC050. Defapt am facut un reflow in proportie de 80%.Toti electolitii demontati si verificati pe capacimetru ( nu cei smd )
Atentie - placa are un cablaj sensibil - gen china , piese slab calitative + este scaldata in lac. Dupa reflow am scaldat-o bine in alcool izopropilic + o curatare in detaliu.
L-am alimentat pe masa - totul pare ok , continuitatea nu dispare atunci cand incalzesc - am dus placa din nou la 115 grade si totul este ok. L-am montat pe un logan taxi aseara - 2 ore de teste si totul este ok.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment