Frana De Motor 1,6 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    In tr 2 la mine masina are ~30km/h @ 2500 rpm, raportul fiind acelasi la orice turatie rezulta ca la 5500 rpm viteza masinii in tr2 ar fi de ~ 68km/h.

    De ce as baga 2 la 100km/h ???? Supun motorul si ambreiajul la niste forte foarte mari. Sincer prefer sa disip energia masinii la 100km/h pe discurile de frana si nu pe ambreiaj si motor.

    Daca producatorul spune ca la 5500 rpm motorul atinge maximul de putere, de ce as invarti eu arborele cu 7000 rpm ,for fun?

    Comment


    • #32
      Originally posted by Chip View Post
      Daca producatorul spune ca la 5500 rpm motorul atinge maximul de putere, de ce as invarti eu arborele cu 7000 rpm ,for fun?
      In cazul meu ca sa fiu mai rapid... calculatorul masinii mele de exemplu nu mai are setarile de fabrica...
      Aici chiar toti sunteti experti? sau mai bine spus va da-ti experti...

      Nu am vrut sa fiu rautacios, dar vorbiti mult si stiti prea putin... in loc sa te intrebi de ce o duce ala pana in 7000 sau de ce spune asta ca treapta inferioara este de ajutor... voi va dati atotcunoscatori,dar de fapt... si nu va dati seama ce aberatii spuneti...
      Cred ca a fost o greseala ca am inceput sa postez pe aici... chiar am vrut sa fiu de ajutor,ca am vazut greseli teoretice aici... dar se pare ca nu ma fac inteles, pentru ca va credeti experti, in loc sa progresati cu noi cunostinte. Pentru ca la ce spuneti aici e clar ca aveti un stil de condus care trebuie imbunatatit, cel putin pe topicul asta, majoritatea...
      Numai bine!
      Last edited by SEJ; 24 November 2009, 19:24. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #33
        Cred ca a fost o greseala ca am inceput sa postez pe aici... chiar am vrut sa fiu de ajutor,ca am vazut greseli teoretice aici... dar se pare ca nu ma fac inteles, pentru ca va credeti experti, in loc sa progresati cu noi cunostinte. Pentru ca la ce spuneti aici e clar ca aveti un stil de condus care trebuie imbunatatit, cel putin pe topicul asta, majoritatea...



        prima parte a postului tau chiar mia placut.sej si chiar faci asemenea retrogradari?eu am facut odata la un papuc chestia asta si am ...poc cutia de viteze.au gasit pinioanele dar erau in alta ordine.
        Welcome to the Club, We Have Jackets !

        Comment


        • #34
          @sej vad ca aici indrugi povesti de adormit copii mici!!!
          Zi-ne si noua te rog cati ani ai si cati ani ai de permis ca sa mai vorbim de lectii de condus,pilotaj,formula 1,Dakar,etccc....???
          Macar scrie si tu ceva in avatar ca sa vedem cu cine stam de vorba,ca asa poate ai 18 ani si bineinteles ca la varsta ta tot ce zboara sa mananca...
          Si astept si eu sa vad la ""ProTv"" filmul tau cu 130 la ora cand ii dai treapta a doua sau cand mergi tu cu 135 in a treia!!! Sau sare ""iepurele""in fata si tu dai a doua in loc sa calci frana!!!

          PS...Mai uitate si tu la Top Gear sau la Fifth Gear la emisiuni de gen si o sa vezi ca si aia nu merg cu a treia pana la 135 a ora si testeaza totusi masini de masini acolo.
          Asa ca lasa-ne pe noi cu vitezele tale ca noi le avem pe ale noastre........NU SUNTEM PILOTI DE TOP CA TINE!!!!
          Last edited by Ivan Marian; 24 November 2009, 20:55.

          Comment


          • #35
            @SEJ

            Nu noi ne credem experti, tu te simti complexat si nu imi dau seama de ce... doar n-am folosit cuvinte prea sofisticate...

            Daca vrei sa fii tratat cu respect ar fi bine sa te abtii de la comentarii de genul: "bravo ma inca unu de la scoala de pilotaj"

            Comment


            • #36
              sej... pilotul din tine in loc de o franare la blana de la 145(in caz extrem)...da tr 2... felicitari....si ma inclin in fata cunostiintelor tale de pilotaj.
              ce mai conteaza ca nu esti singurul cu remapare....ce mai conteaza ca si masina ta are putere maxima tot pe la 5500-6000...important e ca tu ti-ai dat limitarea la 7000 si asa vei pica un pic mai sus in ture pe tr urmatoare...si asa ai timp sa faci frana de motor mai tare ca noi ceilalti... esti mare omule...felicitari .
              Chiar sunt curios daca Titi Aur de la tine a invatat sa conduca ..si mai ales...sa faca frana de motor de la 145 in tr2...in loc sa franeze.
              normal ca la o franare in anumite cazuri dai tr inferioara.....dar tu incurci borcanele...
              soferul incepator din mine te venereaza deja.
              Last edited by crististreulea; 24 November 2009, 22:42.
              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

              Comment


              • #37
                pana filmati voi, am eu filmat, la aprox 100km/h am dat in treapta 2. masina fiind 1.5dci, se vede ca acul la turometru a trecut bine de 5000rpm, unde la dci taie alimentarea la 4900rpm, deci am sarit peste turatia data de fabrica a acelui motor.
                risti sa spargi cutia daca bruschezi in acel hal, rupi suportii motor si cine mai stie ce mai rupi pe la ambreiaj sau pe la motor. daca dai la 130km/h treapta 2, macar dai dumul usor la ambreiaj, nu bruschezi ca animalul.
                eu am reusit sa dau drumul la masina la vale cu fata inainte, am bagat in marcharier si am ridicat brusc piciorul de pe ambreiaj, moment in care motorul a pornit. nu vrei sa sti ce urat a facut masina si ce fum negru a iesit de sub masina. desi mi-a pornit motorul, nici macar mecanicii nu m-au crezut ca e posibil asa ceva, cum sa porneasca motorul pe invers!!?! e, uite ca la mine a pornit si era acelasi mercedes D220 care il am si acum.

                ca sa revin ontopic, daca ai tractiune pe spate, iarna frana de motor este sfanta! la logan e utila cand cobori in panta, daca vrei sa ai un consum scazut sau daca vrei sa nu folosesti frana de picior. utilizarea franei de motor abuziv, duce la uzura prematura a ambreiajului, dar asta doar daca schimbi in trepte inferioare. eu unul intelg prin frana de motor si daca rulez cu 100km/h si ridic piciorul de pe acceleratie, dar nu calc ambreiajul pana nu ajung pe la 50km/h, in acest fel nu uzezi ambreiajul. la fel si la coborarea in panta, atata timp cat nu calci ambreiajul, nu prea ai cum sa-l uzezi. de preferat sa o folositi cand este nevoie.
                si filmul promis la secunda 00:36
                Last edited by crististreulea; 24 November 2009, 22:57.
                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                Comment


                • #38
                  Asa si eu am ajuns in treapta a doua la 90/95 la ora,iar pe urma i-am dat direct a cincea..
                  Dar sa dai de la 100/130 la ora direct treapta a doua????
                  Mai degraba calc frana apoi imediat ambreiajul si o scot pe liber iar daca ajung de la 130 la 20-30 la ora abia atunci bag a doua si imi continuii deplasarea....Dar direct a doua nu cred ca o sa fac asa ceva nici BEAT MANGA la volan!!!
                  Daca merg in treapta a cincea sa zicem cu o suta la ora si iau piciorul de pe acceleratie ,ajung pe la 50 la ora si daca treapta nu mai imi permite ca bataie masina dau a patra,si tot asa daca cobor vreo panta,,,sau daca merg pe zapada si nu am ABS merg cam tot asa fara a calca frana prea des,,,adica iau piciorul de pe acceleratie din timp si bineinteles ca schimb imediat cum nu imi mai permite motorul intr-o treapta inferioara.
                  Deci motorul nu are nimic ,,la fel si cutia,,daca le folosesti cum trebuie.
                  Dar daca faci ca @sej atunci o iei pe aratura complet si daca nu sari de pe carosabil,,,atunci dai cu capul de volan mai mult ca sigur datorita decelerarii bruste+++bonus, ca faci masina praf.

                  Comment


                  • #39
                    @sej: dom'le campion mondial la dat sfaturi, hai sambata la sibiu la o sesiune de macadam, unde ai ocazia sa ne impartasesti din vasta ta experienta de rally: intamplator suntem unii acolo care ne dam in campionate judetene. e drept ca nu-s wrc si nici s2000, deci am avea ceva de invatat de la tine...daca te tine, scrie-te pe lista...
                    cat despre limitarea ta la 7000rpm, atoatestutorule, tin sa-mi exprim umila parere ac degeaba ai facut-o. pierzi din cuplu dupa 6000rpm cum nici nu gandesti, deci te ajuta NU acea marire a limitei de turatii. daca vrtei s astii de ce, studiaza legatura dintre unghiul camelor, diametrul si lungimea tevilor principale ale evacuarii, masele inertiale ale ansamblului biela-piston si greuatii de echilibrare a arborelui cotit. cu putin noroc, vei intelege ca desi teoretic poti pune limitarea la 150000rpm, motorul tau nu suporta mecanic acea turatie. nu poate s-o atinga nici dupa 500000 de remapari. cat despre frana de motor gen tr2 la 120, tragi rotile dupa tine mai ceva ca la o frana fara abs, deci controlul ala mult pomenit de tine e egal cu un mare zero. pe incercate, daca te tine cutia...
                    nu te obosi sa-mi raspunzi, astept sa ne arati la "groapa" maestria ta.
                    @mike26ro: sej are dreptate cel putin la chestia asta, 140km/h e o viteza de atins in tr3.
                    Last edited by Seba; 25 November 2009, 02:11.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #40
                      Se vede clar ca ca nu cititi exact si ca nu vreti sa intelegeti ce spun... n-am zis sa nu folositi frana... dar frana in situatii de urgenta e ajutata de cea de motor... conduc cu decelerari si trepte inferioare folosesc rar frana asta e stilul meu de condus cand merg lejer cand ma grabesc folosesc frana doar inainte de a intra intr-o localitate inainte de o curba o data cu inferioara daca am viteza prea mare,la aparitia obstacolelor diverse si cand trec de finish.

                      Ambreiajul nu se uzeaza la trepte inferioare!!! Cum ai spus tu cristi... daca faci resoftari asta nu inseamna ca esti un as in domeniul auto...
                      Un ambreiaj care deja patineaza la trepte inferioare el va cupla foarte bine!!!
                      Ambreiajul se uzeaza cel mai mult la plecarile de pe loc mai ales plecari in rampa daca e tinut mult pe la jumate, atunci el se incinge si se toceste...

                      Pentru cel sau cei care li se pareau ciudat unele viteze in anumite trepte pentru logan... am atasat un filmulet

                      Comment


                      • #41
                        Scuza-ma Seba... citeste postul lui Ivan Marian... in legatura cu apasarea franei si scosul pe liber... sa zicem ca ar fi si o situatie extrema... ce parere ai despre un conducator auto care procedeaza in felul asta?

                        Oricum se pare ca nu m-am facut inteles... in legatura cu treptele inferioare... vorbeam de situatii extreme si da Seba e posibil sa alunece la o treapta inferioara gen a2-a la 120... dar e exact ca la o masina fara abs... prima data apesi frana tare iei piciorul apoi apesi iar mai incet...
                        Eu nu am avut niciodata ocazia sa dau o astfel de inferioara... dar poate sa te salveze in unele situatii in care daca ai apasa brusc frana e foarte posibil sa faci altele...
                        Last edited by SEJ; 25 November 2009, 02:26. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • #42
                          Si totusi nu vrei sa ne spui cati ani ai de condus???Sau cati ani ai de fapt???
                          Nu de alta dar daca aia era masina ta si ai cumparat-o cu banii tai nu cred ca ti-ai fi batut joc de ea in asa hal.
                          Dar daca sunt banii parintilor si ai de cateva luni carnetul,,cred si eu ca esti un teribilist pe sosea.
                          Dupa cum am zis si eu am dat o singura data cu a 2,,,pana la 95 la ora,,,,si poate mai ducea,,,,dar repet mia fost mila de banii mei...si poate merge si cu a 3 pana la 135,,,dar repet...MILA DE BANI si de masina.
                          Dar sa merg cu 135 si sa dau a 2....NICIODATA ...si asteptam si noi acel film cu masina ta cand bagi a 2 de la 135,asta daca mai scapi intreg.


                          PS..zi tu parerea ta despre mine si stilul meu si nu o cere si celorlalti.Si da te rog si argumente ca sa avem ce invata toti de la tine!!!
                          Seba o zice si singur,,,parerea,,,nu trebuie sa io ceri tu!!!
                          Last edited by Ivan Marian; 25 November 2009, 02:32.

                          Comment


                          • #43
                            Am mai spus ca am bagat a2-a din gresala de la 145km...sfarsitul lu' a3-a, trebuia a4-a... a fost o gresala... si au mai spus inca doua persoane aici pe topicul asta ca au facut aceiash greseala a2-a la peste 120 km/h
                            De murit din trepte inferioare nu am auzit,dar cu folosirea franelor de picior bruste sau in curbe, DA!

                            Comment


                            • #44
                              mai taiati fratilor din vitezele astea astronomice ...
                              2a cu limitare de 6000 mere max 90 la ora ,2a la 7000 nu ajunge la 100, si 3a la 7000 abia ajunge la 140...
                              cat despre frana de motor , nu are nici pe dracu masina , mai ales daca cunosti cat de cat si ajuti din pedala de frana .Mi se pare o ciobanie ca de la 120 la ora ,sa ii bagi a2a fara sa franezi...doar frana de motor (din greseala e altceva).
                              De franat cu frana de motor,daca trebuie urgent ... putini cred ca reactioneaza asa repede...Parerea mea e ca se foloseste la o franare anticipata ... de ex 120-130 ... se pregateste pentru franare.... apesi frumos ambreiaj ...frana ...treapta 2a ... si se lasa ambreiajul foarte usor in timp ce masina franeaza...nu brusc...doar cate un pic
                              Asa ca permiteti`mi sa ma indoiesc de talentele voastre de piloti care intr`o situatie de urgenta isi permit sa calce ambreiajul,sa scoata masina din viteza,sa o bage intr`o treapta inferioara... sa zicem din 4a... sa stea sa gandeasca...oare sa ii dau a3a sau a 2a ?Probabil ai timp sa faci o chestie de asta,cand vii cu vreo 160-170... vezi ceva de la distanta... si incepi franare 3 apoi 2 ... in nici un caz cand meri pe oras si tre sa franezi de la 60.
                              e o succesiune de actiuni ,cu care te obisnuiesti in timp... eu de ex opresc si pe tr1 la semafor de la 20-30 la ora,repet frana de motor + pedala de frana...fara pedala de frana smucesti masina de o ia dracu .
                              Last edited by Cristi_Xp; 25 November 2009, 04:20.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by SEJ View Post
                                Se vede clar ca ca nu cititi exact si ca nu vreti sa intelegeti ce spun... n-am zis sa nu folositi frana... dar frana in situatii de urgenta e ajutata de cea de motor... conduc cu decelerari si trepte inferioare folosesc rar frana asta e stilul meu de condus cand merg lejer cand ma grabesc folosesc frana doar inainte de a intra intr-o localitate inainte de o curba o data cu inferioara daca am viteza prea mare,la aparitia obstacolelor diverse si cand trec de finish.

                                Ambreiajul nu se uzeaza la trepte inferioare!!! Cum ai spus tu cristi... daca faci resoftari asta nu inseamna ca esti un as in domeniul auto...
                                Un ambreiaj care deja patineaza la trepte inferioare el va cupla foarte bine!!!
                                Ambreiajul se uzeaza cel mai mult la plecarile de pe loc mai ales plecari in rampa daca e tinut mult pe la jumate, atunci el se incinge si se toceste...

                                Pentru cel sau cei care li se pareau ciudat unele viteze in anumite trepte pentru logan... am atasat un filmulet



                                mai bine ai atasa filmuletul cu retrogradarea in tr 2.... sau te-ai prezenta duminica la Sibiu cum a zis si Seba...eu vin sa iti vad veleitatile de pilot
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google