If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ampt, tu mereu vad ca ii acorzi o mare atentie filtrului de particule...
Când ştii cât costă acest filtru de particule, adică undeva în jurul valorii de 1.000 de Euro, parcă îţi doreşti să exploatezi motorul, cât mai eficient cu putinţă.
Mai ales că şi anularea lui, atât din punct de vedere fizic, dar şi din soft, tot te "uşureză" de vreo 3-400 de Euro. După care se trebuie să mai adaugi ulterior şi "costurile" obţinerii ITP-ului, fără a mai avea DPF-ul pe maşină.
Aşa că mai bine încerc să previn, decât să am ce să remediez după aceea.
În concluzie, degeaba montezi un filtru de particule pe un motor Diesel şi te lauzi astfel că acesta nu mai poluează atmosfera, când de fapt atunci când filtrul se curăţă, tot în biata atmosferă sunt degajate toate mizeriile acumulate în el.
Nu prea e asa.
Ai vazut ce e la esapamentul masinilor cu motoare diesel fara DPF, atunci cand le forjeaza? Acel fum negru contine foarte multa funingine (asa arde motorina).
La motoarele cu DPF n-ai sa vezi asa ceva; ceea ce elimina ele la regenerare, sunt gazele (cenusa), rezultate in urma arderii funinginii la temperaturi de peste 600*C., temperatura pe care, gazele emise de catre un diesel fara echipament postinjectie, nu o poate atinge.
Emisiile unui diesel E5 sunt de 5 ori mai scazute fata de un E4; sunt norme pe care trebuie sa le indeplinesti, iar acest lucru nu suna nicicum a marketing.
Morala: atunci când observaţi o maşină în trafic, care tocmai îşi efectuează procedura de regenerare a filtrului de particule, închideţi complet ventilaţia şi staţi cât mai departe posibil de acea maşină.
Ce preferi, un miros urat sau niste gaze ce contin foarte multa funingine?
...
Din punctul meu de vedere, nu cred ca trebuie sa devii sclavul filtrului de particule. Din cate m-am informat, DPF-ul de pe motoarele de la Renault, e destul de fiabil; problemele reale apar atunci cand exploatarea este una...rudimentara.
1. Ce preferi, un miros urat sau niste gaze ce contin foarte multa funingine?
2. Din punctul meu de vedere, nu cred ca trebuie sa devii sclavul filtrului de particule, problemele reale apar atunci cand exploatarea este una...rudimentara..
1. Nu ştiu de ce, dar mirosul acesta urât mirositor mi-a înecat respiraţia mult mai rău, decât o făcea pe vremuri fumul de la RABA (am fost 6 luni şofer pe canal, aşa că nu îmi este tocmai necunoscut acel fum plin de funingine emis de motorul Diesel clasic).
2. Tocmai de o exploatare rudimentară a motorului caut şi eu să mă feresc, aplicând celebra deviză: "Este mai uşor să previi, decât să remediezi".
Când ştii cât costă acest filtru de particule, adică undeva în jurul valorii de 1.000 de Euro, parcă îţi doreşti să exploatezi motorul, cât mai eficient cu putinţă.
Mai ales că şi anularea lui, atât din punct de vedere fizic, dar şi din soft, tot te "uşureză" de vreo 3-400 de Euro. După care se trebuie să mai adaugi ulterior şi "costurile" obţinerii ITP-ului, fără a mai avea DPF-ul pe maşină.
Aşa că mai bine încerc să previn, decât să am ce să remediez după aceea.
nu i nici cea mai mica problema ca acorzi mai multa atentie DPF-ului, uneori si eu fac la fel, doar ca ma gandeam cum este treaba la motoarele cu dpf, dar cele ce au start and stop.
O nouă cifră rotundă atinsă în dimineaţa aceasta..., 61.000 Km.
Un lucru este cert, atunci când mă voi decide să vând Logan-ul, Jurnalul acesta va reprezenta în mod sigur cea mai bună descriere a istoricului maşinii (kilometri parcurşi, consum carburant urban/mediu/extraurban/iarnă/vară, revizii, respectiv alte operaţiuni de întreţinere efectuate, impresii generale şi alte constatări surprinse în timpul utilizării acestei motorizări).
P.S Profit de ocazie şi îi mulţumesc pe această cale "Naşului" acestui Jurnal (el este cel care a mutat impresiile mele despre noua motorizare Euro5 în acest topic şi tot el este cel care i-a dat titlul pe care îl vedeţi cu toţii astăzi), adică colegului @77sky.
Maşina am spălat-o în această dimineaţă, ultimele cumpărături de pe listă au fost şi ele bifate, bradul este împodobit ca o vedetă încă de aseară, cu alte cuvinte totul este pregătit pentru Sfânta Sărbătoare a Crăciunului.
Acum suntem nerăbdători să vină cât mai repede Moş Crăciun...
Transmit pe această cale tuturor membrilor forumului Logan Club, Sărbători Fericite alături de cei dragi, cu multă sănătate, voie bună şi belşug.
P.S Profit de ocazie şi îi mulţumesc pe această cale "Naşului" acestui Jurnal (el este cel care a mutat impresiile mele despre noua motorizare Euro5 în acest topic şi tot el este cel care i-a dat titlul pe care îl vedeţi cu toţii astăzi), adică colegului @77sky.
Pentru foarte putin
Un Craciun cu Sanatate, Luminos si Tihnit alaturi de cei dragi!
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Imi place ca ai grija de masina .
Ai putea sa colantezi in alb ornamentele acelea cromate si sa ii pui butoanele la climatizare de Logan 2, arata foarte bine(vezi la threadul meu cu cioara), in rest cat mai multi km fara probleme .
Întrucât acum 3 zile becul de poziţie de pe partea dreaptă şi-a dat obştescul sfârşit, ieri mi-am cumpărat un set de 2 becuri OSRAM W5W la un preţ de 3 lei/set.
Având experienţa anterioară cu becurile de fază scurtă/lungă (la cca 1 lună distanţă după ce l-am schimbat pe primul, a sucombat şi al doilea), intenţionez acum să le schimb pe amândouă.
Aştept să se îndrepte un pic vremea sau să fac vreun drum la Mall, ca să pot beneficia de avantajele parcării subterane.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment