If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu am laguna 1.6 16v break si la 100 in tr5 pe ceas am putin peste 100kmh. Tot cam asa era si la solenza pe care am avut-o inainte, totusi sunt diferente intre celelate trepte de viteza (si rotile sunt de alte dimensiuni...). Cutia este etajata in asa fel incat masina sa prinda viteza maxima in tr5- adica la turatia de putere maxima se obtine si top speed (la berlina 195 kmh).
@razvanamza, intelege ca aici a fost vorba de costuri si de timp, asta ca tot pui intrebari de genul "de ce nu un grup de la masina x, de ce nu unul scurt de la y"
Alex a fost suficient de nebun incat sa treaca pe ambreiaj hidraulic, folosind o cutie ieftina. Oricum facea pasul asta cu ambreiajul chiar daca nu i se strica cutia.
Cat despre grupuri, nu vinde NIMENI (mai ales oameni in care sa ai incredere) grupuri SH. Se vinde intotdeauna cutia cu totul, pentru ca la Renault/Dacia nu-i chiar usor sa demontezi o cutie... Iar un grup nou iese din calcul foarte rapid, datorita pretului. Asadar, nu mai intreba de ce n-a pus nustiuce grup, ca intrebi degeaba
Oricum facea pasul asta cu ambreiajul chiar daca nu i se strica cutia.
Cum nu exista remediu pentru scartaitul ambreiajului...cu siguranta asta ar fi fost urmatorul pas.
Azi am cumparat o prajitura. Am fost in targ de unde mi am luat o pompa de ambreiaj nou nouta si originala la pretul de...63 lei
Pompa veche o banuiam de pierderi de presiune si am avut dreptate.
Am montat-o pe cea noua si ambreiajul se comporta total diferit. Pedala a devenit foarte tare, se simte cum apasa rulmentul pe placa si nu mai agata treptele 1 si 2
Pai tocmai d-aia ca vreau Sachs-ul original, cel pentru 1,4 mpi e doar un refurbished...
Schimbarea volantei si kit-ului de ambreiaj de la 1,6 mpi va avea reprcusiuni asupra dinamicii masinii(in sens negativ)?
Da ...volanta echilibreaza motorul este o contra greutate ,se poate ca volanta de 1.6 sa afecteze motorul in timp ,motorul v-a raspune mai greu la acceleratie ,datorita masei suplimentare .
Ambreajul de original este tot ce trebuie motorului de 1.4 ,atata timp cat este utilizar corespunzaror .
iata ca situatia o impune, si cred ca intru si eu in "clubul cutie snova". Dupa cum a constatat si Alessandro azi, cutia mea sufera de "mofturi".
Cu ceva noroc am gasit piesele pentru transplant, si cu ceva finante voi avea toate piesele pana pe 15.
Singurul lucru la care ma pot gandi este ca ansamblul ambreiaj/volanta de 1.4 nu a facut fata cuplului de 1.6, si s-a decalit "soarele". Conversia va fi completa, de la volanta pana la pedala de ambreiaj. urati-mi noroc!
Pentru cine intreaba, am facut trecere de la ambreiaj de 1.4 la cel de 1.6 la masina tatalui meu. Am recurs la aceasta solutie datorita modului in care se utilizeaza masina : se tracteaza ocazional o remorca, merge destul de des cu 4 pers si bagaje, etc.
Piese necesare :
- volanta 1.6
- kit ambreiaj 1.6
Dupa conversie, masina s-a schimbat total in bine. Pleaca brutal de pe loc (in limitele unui 1.4), schimbarile bruste de treapta nu mai duc la patinaje nedorite ale ambreiajului, se simte ca puterea motorului e transmisa cutiei in mod corespunzator.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment