Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am avut ocazia sa merg cu Loganul Stepway al tatalui, 0,9 TCe, cutie manuala (nici nu exista Easy-r). Surpriza, am incercat sa ambreiez repede, fara acceleratie si turatia motorului creste brusc la 1250 de rpm, asta de la 800 de rpm. Stiu ca s-a povestit mai demult ca asta ar fi o asistenta la plecarea de pe loc.

    De ce la noi nu e la fel?

    Comment


    • Despre turatia mai ridicata la pornirea cu motorul rece am dat exemplu de la alta "robotizata" pe care am avut-o dar un "cunoscator" coleg ma tot contazicea cu proverbe si zicatori fara sa inteleaga abdolut nimic, iar pe topic s-a tot "discutat" despre asta si la JS3....

      Comment


      • Dacă reiterez ideea: calculatoare identice, soft identic, calibrări diferite pentru manuală/robotizată iar se vor activa bisericuțele/trolii.

        În plus asistența aia, prezentă pe unele 1,2 16v euro6 și 0,9TCe euro6 era altfel, ambreiaj apăsat iar la iesirea din neutru deja aveai turația pe la 1200rpm fără ca măcar să începi ambreierea
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Spun cei care nu conduc zilnic robotizate js3

          Bogdane, fii atent la "fake news" devin deja minciuni grosolane.

          Comment


          • Nu stiu, intreb doar din curiozitate: tu conduci "​zilnic robotizate js3" ? (sau macar o "robotizata" de orice fel). Daca da atunci poate ne "spui" ceva si din experienta ta cu acest tip de transmisie (si evident ca nu "fake news" ).​​​​​​

            Comment


            • De ce se baga tot timpul in seama un posesor de 1.00 SCe cu manuala pe un topic dedicat robotizatelor de la 0,9 TCe ramane un mister a carui rezolvare o sa cada in sarcina generatiilor viitoare.
              Daca totusi acest personaj are informatii reale, pertinente si mai ales la prima mana de la prieteni, neamuri sau colegi taximetristi despre modul cum se comporta aceasta robotizata si binevoieste sa le comunice onest aici ajutand astfel mica comunitate de "robotizati" ar merita sa-i fie ridicata chiar si o statuie.
              Daca plictiseala individului este chiar atat de suparatoare pentru psihicul lui si simte o nevoie acuta de a interveni fara nicio noima asa cum unii sunt dependenti de unele substante si lichide ar fi bine macar ca aceste interventii (fie ele oricat de critice considera necesar) sa fie cat de cat inteligibile. Spun asta pentru ca, din ceea ce posteaza, nu poate fi nicidecum vorba de o inlantuire logica si argumentata a cuvintelor macar intr-o propozitie ca de fraze nici macar nu poate fi vorba. Din punctul meu de vedere seamana mai mult cu primele incercari timide ale unui copil de a scrie propozitii. Macar copilul scrie corect "Ana are mere" si e inteles de toata lumea. Din fericire copilul are toate sansele sa evolueze pe cand cazul de fata pare sa fie fara speranta.
              Oricum ii urez un " La Multi Ani!" calduros si sa aiba incasari record de Revelion pentru ca banii sunt convins ca stie sa-i numere. Sau poate ca nu, dar daca-s "fara numar" nici nu mai conteaza, e suficient doar sa-i produca.

              Comment


              • Conducand in continuare cutia manuala am mai observat un lucru. Mergand in treapta 3 si franand aproape de oprire, apasand doar ambreiajul, acceleratia a tasnit pana la 1500 de RPM cand am ajuns cu apasarea la podea. Asta ar rezolva problema trepidatiilor si la noi pe franare.
                Pana acum nimic nou, aceleratie usoara si la plecare si la franare inainte de oprire cred eu ca ar rezolva problema noastra. La multi ani!

                Comment


                • La fel face și pe L3/S3/S3S cu 1.0 TCe 90 sau ECO-G 100 MT6 - e un mecanism "anti-stall", intervine pe cursa ambreiajului să te ajute să nu-ți moară motorul când schimbi treptele.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Sunt cu totul de acord. Problema e ca la Easy-R nu face la fel si cred ca de aici apar trepidatiile.

                    Comment


                    • Aceasta este o potentiala cauza dar nu singura tinand cont ca si la masinile cu transmisie manuala (exemplu JH3) din pacate au fost semnalate destule probleme cu trepidatiile, raman la parerea ca aceste “zdruncinaturi” sunt generate de un cumul de factori (chiar cu unele interdependente) si au diferite cauze de aceea cred ca trebuie tratat unitar si apoi independent (referitor la “de aici apar trepidatiile”).

                      PS: iar pentru ca s-a mentionat acel “counter” si clasa de protectie am mai scris ca depinde cum si cand se inregistreaza Gear X (mai ales treapta1) motor reinitialisation counter insa neavand aceasta problema nu stiu numarul (nu cel maxim) de la care de la care softul transmisiei nu mai permite recalibrarea, eu doar am incercat sa ajut si am atras atentia si asupra acestui aspect cand era “moda recalibrarilor” facute des si mai ales neconform ca acest counter nu se poate reseta simplu\usor ca celelalte si trebuie avut grija cu asta (chiar daca alti colegi ma contraziceau fara argumente), atata tot.

                      Comment


                      • Bine, bine, dar acest lant sau cumul de factori trebuie rezolvat din aproape in aproape. N-ai sa le rezolvi pe toate deodata. Poate aceasta accelerare automata la plecare si la franare, ar rezolva partial problema si ar duce trepidatiile la un nivel acceptabil. Nu stiu la manuala cat de rau trepideaza, dar cu siguranta accelerand mai tare si patinand ambreiajul mai mult poti controla mai bine aceste trepdiatii. Noi la EasyR nu avem absolut niciun control asupra ambreiajului.
                        Daca imi amintesc bine si la Loganul 1,5 dCI din 2005 pe care l-am avut trepida usor dupa mers bara la bara, dar aveam control aproape total daca eram atent la ambreiere.

                        Oricum, noi suntem un caz pierdut, nu mai are cine sa ne modifice softul.

                        Comment


                        • Nu stiu la JS3 cum este (nu detin) dar pentru ca ai mentionat 1.5 dCi la TS4 se poate controla destul de binisor plus ca se si poate modifica un lucru in soft (dar clar ca nu voi intra in “discutia” asta).
                          Apoi anterior ai facut referire la turatie (despre care s-a mai discutat de nenumarate ori) si ai scris ca “asta ar rezolva problema trepidatiilor si la noi pe franare”, raman la parerea ca pentru a “rezolva din aproape in aproape” trebuie analizat prima data in ansamblu si apoi particular. Iar referitor la trepidatiile de la “manuale” acestea sunt destul de “urate”, acum ceva vreme am oferit cateva citate cand s-a discutat despre asta (dar atunci erau alte “preocupari” pe aici), intre timp s-au adunat din pacate mai multe astfel de (ne)cazuri cu trepidatiile, timpul a confirmat ceea ce am scris.
                          Dar asa este (de aceea am dat like), Dacia nu va mai face nimic pentru rezolvarea acestei probleme insa nu este vorba doar de soft (as mai adauga si ca producatorul a trebuit sa tina cont de noile norme impuse si a facut o serie de compromisuri legate de proiectare, implementare, reduceri de costuri etc… dar despre toate acestea s-a mai discutat pe acest topic).

                          Comment


                          • Un video cu o calibrare turceasca, incorect facuta la punctul de atingere al ambreiajului: https://www.youtube.com/watch?v=RMPm5QvBhwE

                            Comment


                            • Ford introduce un fel de Easy-R: https://www.***********/stiri-auto/f...reiaj-18995487

                              Comment


                              • Vad ca forumult cenzureaza p-r-o-m-o-t-o-r.ro

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google