mr.K
Nu, n-am forjat motorul, din contra, cred ca merg chiar bine cu el. Cam 1100 km pe luna, impartiti aproximativ in mod egal intre mers in oras si mers in afara orasului. la mersul in oras incerc pe cat posibil sa aleg treptele de viteza in asa fel incat sa-l tin in majoritatea timpului in intervalul de turatii 2000-2800. Este intervalul in care mi se pare mie ca 'toarce" cel mai bine. Normal ca la mers extra-urban, cu 110 la ora pe drum european sau 130 pe autostrada, turatiile sunt cu totul altele, dar cred ca in niciun caz nu poate fi vorba de "forjare" excesiva. Totodata, folosesc cat pot de mult frana de motor.
Regimul asta de mers (inclusiv raportul dintre km parcursi in oras si cei parcursi in afara orasului) il am cam de cand am cumparat masina. De atunci am avut 4 schimburi de ulei, dintre care 3 cu Elf 5W-40 inlocuit la 7500 km si asta ultimul cu Ravenol, dar este prima oara cand a aparut acest consum de ulei. Pana acum nivelul pe joja se pastra acelasi pana la schimbul de ulei.
Nu, n-am forjat motorul, din contra, cred ca merg chiar bine cu el. Cam 1100 km pe luna, impartiti aproximativ in mod egal intre mers in oras si mers in afara orasului. la mersul in oras incerc pe cat posibil sa aleg treptele de viteza in asa fel incat sa-l tin in majoritatea timpului in intervalul de turatii 2000-2800. Este intervalul in care mi se pare mie ca 'toarce" cel mai bine. Normal ca la mers extra-urban, cu 110 la ora pe drum european sau 130 pe autostrada, turatiile sunt cu totul altele, dar cred ca in niciun caz nu poate fi vorba de "forjare" excesiva. Totodata, folosesc cat pot de mult frana de motor.
Regimul asta de mers (inclusiv raportul dintre km parcursi in oras si cei parcursi in afara orasului) il am cam de cand am cumparat masina. De atunci am avut 4 schimburi de ulei, dintre care 3 cu Elf 5W-40 inlocuit la 7500 km si asta ultimul cu Ravenol, dar este prima oara cand a aparut acest consum de ulei. Pana acum nivelul pe joja se pastra acelasi pana la schimbul de ulei.
Comment