Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Gil26 View Post
    Si eu pot fi subiectiv dar voi incerca sa prezint experientele.
    La toate nu am avut probleme cu exceptia carbunilor de la Easytronic.
    Pe departe Honda Accord 2500 cm- hidramata, convertizor de cuplu are nota 10 (fara lag, super etajata), Jeep Cherokee (4 200 cm, hidramata. 4x4) un 8 (cam puturoasa cutia), Nissan Maxima ( 3 500 cm, hidramata) un 9, Chrysler Grand Voyager (3 000 cm, hidramata) un 7, Cielo (1 500 hidramata) un 5 (am avut ceva probleme si la motor dar si cutia parca avea doar 4 trepte), Corsa (1 200 cm, Easytronic) nota 6.
    Dar astea ar fi mai putin relevante.
    Pentru Stepway pana acum in 10K as da un 8 si voi incerca sa explic. Are un mic lag. De 4-5 ori s-a supraturat la schimbarea vitezelor 2-3. De cateva ori intarzia din 5 in 6. E adevarat si eu am facut doua greseli. Am mers vreo 5 luni cu ECO activat (era activat cand cu supraturarea si am fost nevoit sa calc brusc acceleratia). De 7-8 ori am depasit punctul dur (de doua ori pentru test si restul datorita traficului). Pe viitor voi incerca sa evit asta.
    Kick-downul este de nota 8 spre 9.
    Ce este ciudat la Easy-R (fata de alte modele) este ca permite pornirea motorului fara a calca frana. Apropo, procedura mea la pornire este: frana de mana trasa, transmisia in N, contact, asteptat martori stinsi. pornit motor, asteptat 2-3 minute, eliberat frana de mana, calcat frana picior, cuplat in D sau R, plecat de pe loc si in primele sute de metrii evitat turatiile ridicate. Poate voi fi contrazis de alti useri, dar eu asa procedez.
    Find primul Diesel am inceput sa ma obisnuiesc cu motorul + transmisia iar acum am ajuns sa evit lagul.
    La pornirea la rece nu am notat oscilatii ale turatiei (chiar si la -18 grade).
    Prin noiembrie parca am remarcat ceva trepidatii dar eram in ECO, pornisem si dezaburirea rapida (ma grabeam sa plec) si am pus-o pe seama dieselului.
    Nu stiu cum se manifesta trepidatiile cutiei la 0.9 Tce Easy-R. Gabriel nu s-a plans pana acum. Si la un coleg cu Sandero Steway 0.9 Tce cutie manuala am vazut ca motorul la relanti trepida (fiind in 3 cilindrii nu poate fi perfect echilibrat). Dar turat nu mai trepida.
    Voi tine sub observatie Easy-rul.
    Asa fac si eu, dar nu astept 2-3 minute doar daca e minus afara. Daca nu e minus, stau cam 1 minut maxim si plec. Mie asa mi-a aratat la dealership ca se porneste masina, sincer nu stiu daca in manual scrie diferit.

    De curiozitate ce consum ai cu eco activat? Eu am 6.3 in media vara, si iarna 6.4 si nu merg deloc cu eco activat. (ies cam o data pe luna cu masina la drum "lung" ±200 km, in rest numai in oras: Timisoara)

    Nu mi-a placut cum s-a comportat la inceput, si pur si simplu nu l-am folosit deloc de atunci.

    Comment


    • Mai apare aici o problema..."de etica" ca sa zicem.
      Ok, am inteles pot aparea probleme de proiectare,montare,etc,neprevazute,desi daca ar fi testate mai riguros inainte de a se apuca sa scoata pe piata modelul, sansele de a aparea ar fi mult mai mici, dar ce nu inteleg este DE CE VAND IN CONTINUARE masini cu aceleasi probleme. Eu cand am luat masina stiam despre problema cu easy-r, se stia deja despre trepidatii de o perioada buna de timp(am fost avertizat), mi-am asumat riscul, recunosc am avut si speranta ca pana vine randul meu se rezolva problema pe linia de montaj(vise frumoase si spulberate) .
      Deci este normal sa vinzi in continuare produsul cu probleme din fabrica?
      O sa avem in continuare victime care habar nu au de problema cu easy-r sau PORNIRE MOTOR 0.9 TCE.

      Comment


      • Din pacate pentru tine, ai riscat si ai pierdut. Cateodata e bine sa mai ti cont si de parerile celorlalti si sa nu te increzi cu speranta, ca producatorul chiar va remedia problema.

        Comment


        • Lumea zice: las' ca am garantie.
          Cu ce ajuta garantia in momentul asta?

          Mai ales pe cine a schimbat deja de 2 ori ambreiajul.
          Garantia nu iti schimba masina, daca te-ai saturat de probleme.
          Garantia pastreaza vie speranta rezolvarii problemei si cam atat.

          Comment


          • Modul ECO este de folos in zona montana , mai ales atunci cand ai serpentine in "ac de par".

            Comment


            • Originally posted by aris86 View Post
              Din pacate pentru tine, ai riscat si ai pierdut. Cateodata e bine sa mai ti cont si de parerile celorlalti si sa nu te increzi cu speranta, ca producatorul chiar va remedia problema.
              Speranta moare ultima. POATE se va rezolva. Nu se stie cine rade ultimul,cei cu sau cei fara.Un pic de suspans mai condimenteaza viata. Dacat sa iti para rau ca nu ai facut un lucru, mai bine sa iti para rau ca l-ai facut. )). (mai glumim).

              A mai avut cineva senzatia ca efectele negative ala modului eco persista si dupa dezactivarea acestuia?
              Azi am patit din nou fenomenul cu zapaceala easy-r(eco dezactivat) : ma apropiam incet de un semafor care se facuse rosu, eram in viteza 3a am luat piciorul de pe acceleratie, masima a incetinit, a intrat in viteza 2a, dupa care a debreiat si a ambreiat brusc asta de vreo 3 ori, producand socuri destul de incomode.???
              Last edited by C.Mike; 21 March 2018, 13:15. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Sincer n-am patit sa se intample asta, cel mai mult am patit cand era relativ rece masina, si eram de exemplu in a 3-a, tinea foarte mult a 3-a, si nu ma refer la turatie mare, ci la turatie extrem de joasa pentru treapta aia, moment in care turatia incepea sa oscileze, ambreiajul ramanea cuplat si era o miscare de du-te / vino pana cand apasam eu pe frana ca sa debreieze sau schimbam eu in treapta inferioara inainte sa apuce ea.

                Comment


                • Originally posted by C.Mike View Post
                  A mai avut cineva senzatia ca efectele negative ala modului eco persista si dupa dezactivarea acestuia?
                  Eu am certitudinea ca modul ECO nu "face bine". Da , efectele negative se resimt pe parcursul mai multor saptamani dupa ce renunti la modul ECO. Am incercat de cateva ori ca sa-mi confirm banuielile . Dureaza mai mult pentru ca "ferodourile" discului trebuie sa se curete de stratul superficial cu coeficient de frecare crescut. Dupa aceea merge . Se mai poate curata tragand frana de mana si acelerand progresiv fortand astfel patinarea (timp de cateva secunde , a nu se exagera).

                  Comment


                  • Mie îmi trepideaza si in modul normal.A mers bine o perioadă după ce n-am mai folosit modul eco ,dupa care au revenit trepidatiile.Mai trag o perioada de el dupa care cred ca o sa schimb iar ambreiajul pe garantie

                    Comment


                    • Originally posted by mr.K View Post
                      Lumea zice: las' ca am garantie.
                      Cu ce ajuta garantia in momentul asta?

                      Mai ales pe cine a schimbat deja de 2 ori ambreiajul.
                      Garantia nu iti schimba masina, daca te-ai saturat de probleme.
                      Garantia pastreaza vie speranta rezolvarii problemei si cam atat.
                      Corect si pertinent ca intotdeauna mr.K. De acord cu tine.
                      Dar mai poate fi si o alta fata a monedei. Si eu ca si Mike am ales aceasta cutie cunoscand problema. Am rasfoit acest forum (mi-a fost de ajutor si de aceea m-am hotarat sa postez si eu) inainte de lansarea comenzii. Dupa lansarea comenzii am facut si un test-drive cu exact aceeasi masina (caravana Dacia la acea vreme). Pentru mine a fost limpede ca nu este o hidramata, EDC sau CVT. Dar si costul mediu al acestora e undeva pe la 2 500 euro. La alte marci secventialele astea se invart pe la 1 500 euro (si am fost in teste si cu ele). Diferenta la Dacia e de 500 euro.
                      La banii astia daca sunt probleme si se pot repara in garantie Ok,dar altele vor aparea pe parcurs. Aici de punctat fustrarea dar si bunul simt al lui Mike. Avem masini noi si nu prea ne dorim sa fim cu ele prin service. Dar un prieten cu DSG-ul a ajuns sa-si vanda masina noua din cauza problemelor. din garantie.
                      Eu am luat Stepwayul sa-l tin cat mai mult posibil. Daca am probleme in garantie si cei de la Dacia nu le pot solutiona voi gasi alte variante (voi detalia poate in alte posturi). Costurile reparatiilor vor fi mai mici ca la alte marci. Problemele nu cred (si iara sunt de acord cu tine - stii bine ceea ce afirmi) ca vor fi la Easy-rul in sine ci la cutie-ambreiaj-ECU. Desigur ca pot fi influentate de Easy-R.

                      Originally posted by Orednas View Post
                      Asa fac si eu, dar nu astept 2-3 minute doar daca e minus afara. Daca nu e minus, stau cam 1 minut maxim si plec. Mie asa mi-a aratat la dealership ca se porneste masina, sincer nu stiu daca in manual scrie diferit.

                      De curiozitate ce consum ai cu eco activat? Eu am 6.3 in media vara, si iarna 6.4 si nu merg deloc cu eco activat. (ies cam o data pe luna cu masina la drum "lung" ±200 km, in rest numai in oras: Timisoara)

                      Nu mi-a placut cum s-a comportat la inceput, si pur si simplu nu l-am folosit deloc de atunci.
                      Cu pornirea nici eu nu respect, din graba, tot timpul procedura. Dar indiferent de temperatura exteriora este bine sa lasi motorul sa se incalzeasca (iarna mai dai zapada la oparte).
                      Cu ECO ar fi o intreaga poveste. Torque a explicat mai stiintific ce face. Eu voi incerca "mai babeste" si poate gresesc. In rodaj si pana pe la 6 k a fost activat. Consum mediu 6.5 (60% extraurban, 40% urban). Acum regret.
                      Cam ce am remarcat ca face: reduce consumatorii si turatia. Cum a spus si georgstelsib o turatie redusa ajuta in pantele abrupte. Eu pe Dealul Negru am mers cu el si activat si dezactivat. Masina s-a comportat OK, chiar foarte bine, in ambele cazuri. Cand va veni si vremea buna o sa vad si pe Transalpina. Nu am remarcat o economie la consumul de carburant. Si cred ca este logic: ECO activat, turatie mai joasa OK, dar in trafic ai nevoie sa pisti mai tare acceleratia si consumul va fi mai mare - tragand line nu vad diferenta (poate voi mai experimenta in anumite conditii).
                      Eu nu-l mai folosesc datorita influentelor negative.
                      Acum doua luni am resetat CB, consumul mediu este 5.5% viteza medie undeva pe la 50 km/h, dar nu pun mare accent pe asta (sunt topicuri dedicate).

                      Originally posted by georgstelsib View Post
                      Eu am certitudinea ca modul ECO nu "face bine". Da , efectele negative se resimt pe parcursul mai multor saptamani dupa ce renunti la modul ECO. Am incercat de cateva ori ca sa-mi confirm banuielile . Dureaza mai mult pentru ca "ferodourile" discului trebuie sa se curete de stratul superficial cu coeficient de frecare crescut. Dupa aceea merge . Se mai poate curata tragand frana de mana si acelerand progresiv fortand astfel patinarea (timp de cateva secunde , a nu se exagera).
                      Confirm si eu banuielile tale. Doar ca patinarea am scos-o din frana de picior si acceleratie. Si nu cred ca ar fi bine sa se foloseasca prea des.

                      Originally posted by Onixer View Post
                      Sincer n-am patit sa se intample asta, cel mai mult am patit cand era relativ rece masina, si eram de exemplu in a 3-a, tinea foarte mult a 3-a, si nu ma refer la turatie mare, ci la turatie extrem de joasa pentru treapta aia, moment in care turatia incepea sa oscileze, ambreiajul ramanea cuplat si era o miscare de du-te / vino pana cand apasam eu pe frana ca sa debreieze sau schimbam eu in treapta inferioara inainte sa apuce ea.
                      Masina relativ rece, anotomimp rece, oscilatie turatie: se pare ca inginerii de la Dacia chiar vor avea batai de cap cu asta (si colegii de forum cu benzinare manuale se plang). Oscilatii de turatie nu am avut pana acum la diesel. Dar asta cu subturarea pare a fi tendinta lor la toate motorizarile. Or avea ei ceva calcule in spate, mie nu mi se pare OK pe termen lung ca in treapta 5 sau 6 sa am chiar si 1 500 rpm. O fi el diesel dar subturarea ca si supraturarea nu sunt benefice. Si in zona asta am remarcat si eu ceva trepidatii. Aici softul minune poate rezolva parametrii acutuatorului de turatie. Dar si tu ai experimentat bucla in care intra actuatorul de ambreiaj, Lucrurile sunt putin mai complicate. Si asta tinde spre uzura amberiajului.
                      Last edited by Gil26; 21 March 2018, 21:10. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • A apărut softul de recalibrare a calculatorului de cutie.
                        Am fost sunat şi programat pentru intervenţie într-o reprezentanţă Dacia.
                        Durează 2 ore această operaţiune.

                        Comment


                        • Pentru ce data ai fost programat ? Oare de ce dureaza tocmai doua ore operatiunea ? Cred ca vei avea bunavointa sa ne dai detaliile imediat dupa operatiune . Norocosule , esti primul pe lista .

                          Comment


                          • După resoftare veţi primi amănunte. Probabil că listele cu incidenţe vor fi analizate automat de server şi toţi cei care aţi reclamat probleme la VC veţi fi sunaţi pentru o programare. Chiar nu ştiu de ce durează atât de mult resoftarea.
                            Fie toate atelierele de service Dacia au primit programul, fie anumite echipe de teren ale Uzinei Dacia se vor deplasa în teren pentru remedierea problemelor. Mă aştept să fie treabă foarte bine făcută şi de durată.

                            Comment


                            • Originally posted by Gil26 View Post
                              Masina relativ rece, anotomimp rece, oscilatie turatie: se pare ca inginerii de la Dacia chiar vor avea batai de cap cu asta (si colegii de forum cu benzinare manuale se plang). Oscilatii de turatie nu am avut pana acum la diesel.
                              Poti detalia?

                              La prima pornire, la rece, are o oscilatie usoara (+/-50-100rpm), face cam de doua trei ori si apoi se stabilizeaza. Asta am observat de mai multe ori, doar la rece dar e ceva normal.

                              Dar asta cu subturarea pare a fi tendinta lor la toate motorizarile. Or avea ei ceva calcule in spate, mie nu mi se pare OK pe termen lung ca in treapta 5 sau 6 sa am chiar si 1 500 rpm.
                              Poti sa controlezi la ce turatie sa schimbe din pedala de acceleratie. La 1500rpm intr-adevar pare subturat dar de la 1700rpm deja este ok. Eu prefer zona 1900-2000rpm.

                              O fi el diesel dar subturarea ca si supraturarea nu sunt benefice. Si in zona asta am remarcat si eu ceva trepidatii. Aici softul minune poate rezolva parametrii acutuatorului de turatie. Dar si tu ai experimentat bucla in care intra actuatorul de ambreiaj, Lucrurile sunt putin mai complicate. Si asta tinde spre uzura amberiajului.
                              La 1500rpm sunt trepidatiile normale de motor subturat. Singurul lucru ce-l pot rezolva aici este sa schimbe limita (sa o creasca putin) turatiei minime de schimbare pe fiecare treapta.

                              Pe tema asta compun un email catre ei, si mai am ceva de reclamat: la turatii mari, daca schimb pe la 4000+rpm, in treapta superioara simt cu patineaza sacadat (nu foarte tare dar suficient cat sa-l simt) pana ambreiaza 100%. Asta a inceput sa se manifeste frecvent si se poate reproduce usor cand discul de ambreiaj este cald.

                              Ori a obosit discul ori cutia nu calibreaza bine pozitia ambreiajului (si implicit cursa) in functie de uzura.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Silviu, de oscilatii mai mari s-au plans unii colegi cu benzinare. Sincer nu m-am uitat atent la valori, era foarte mica (cel mai probabil in valorile date de tine) si o consider ceva normal.
                                Si eu tot pe la 1900-2100 schimb (din ce am experimentat astea sunt valorile care ii plac - merg pe principiul ca masina te ajuta daca o ajuti si tu pe ea.), dar daca o lasi poate schimba mai jos.
                                Exact la cresterea limitei m-am referit cu subturarea.
                                Cum am mai spus incerc sa evit condusul indelungat la turatii foarte joase sau foarte inalte. Prin zona de 4 000 am patit si eu acelasi lucru. Nu cred ca e uzura discului. Dar asta ma ingrijoreaza cel mai tare: actuatorul ambreiaj (nu cutia) si asta include cum spui tu si calibrarea. Este procedura de invatare (teaching) a parametriilor plus adaptare (kiss point) actuatator-ambreiaj-cutie. Torque a explicat asta (merita lada de bere) plus cele trei pozitii ale ambreiajului (open-close-intermediate position).
                                Valderama a anuntat noul soft. Sunt curios daca le va rezolva pe toate.
                                Eu sunt doar un simplu utilizator si nu doctor in aceste cutii. Am deschis capota de cateva ori (verificat antigel si ulei motor) dar nici macar nu m-am uitat pe unde sunt actuatoarele astea. Ma bucur in fiecare clipa de masina si daca ar fi sa aleg, tot cu Easy-Rul as alege (pentru comfort). Si sunt foarte constient de problemele ce pot si probabil vor aparea. Trepidatiile de care s-au plans colegii nu sunt asa critice. Dar nici sa nu cadem in extrema cealalta. La orice problema sunt solutii.
                                Am invatat si eu ceva din experienta cu Easytronicul, dar daca detaliez as putea fi offtopic.
                                Last edited by Gil26; 22 March 2018, 19:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google