Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scuze pentru mesajele multiple. Netul meu merge cam prost.

    Comment


    • Originally posted by LauCalin View Post
      In primul rand ti-am zis ca intamplator am aflat acea informatie si NU a fost una 100% pe care sunt sigur (tocmai de-aia am scris "parca").
      Preferabil este să nu arunci o informație care introduce un factor total nou în discuție fără să ai o sursă a acelei informații.
      Cu "parcă" vorbim doar vorbe.



      Originally posted by LauCalin View Post
      DAR tinand cont ca Mitsubishi este in alianta cu Renault, are o istorie buna in privinta motoarelor turbo (defapt Mitsubhishi face motoare f fiabile in general - ma refer la motoare gandite de ei in totalitate) si a faptului ca au fost probleme cu 1.0 TCE, nu ar fi exclus chiar sa fie adevarat. Sa mai adaugam faptul ca sunt modele Renault si Mitsubishi care impart platforme tehnice si mai primesti inca o... asa zisa dovada ca nu ar fi imposibil.
      ​Nu cunosc nici un motor Renault la care să fi contribuit Mitsubishi cu ceva.
      Poți da un exemplu?


      Originally posted by LauCalin View Post
      Daca esti insa f curios in privinta asta si chiar vrei sa afli, poti lua legatura cu cineva mai priceput de la Dacia.
      Nu ține.
      Prezintă TU sursa - pentru că TU ai introdus-o în discuție, nu pasa răspunderea pe spatele altuia.
      I-a TU legătura cu "cineva mai priceput de la Dacia" și prezintă pe forum informația corect și clar.


      Originally posted by LauCalin View Post
      In al doilea rand incerci sa imi explici care, cum e de vina fara sa stii ce contracte sunt incheiate intre Renault si WB. Dpmdv, al clientului, atata timp cat garantia mi-o da Renault, este fix problema companiei de unde ia turbinele, cu cat le ia, ce calitate au, ce lot sunt... A fost cineva la garantie si Renault a spus ca nu e vina lor pentru turbine, ci a lui WB? I-a injurat Renault pe aia de la WB, in fata ta? Ma rog, poate au facut-o inginerii Renault intre ei, in timpul sedintelor.

      Ai afirmat ceva anterior:
      Sa inteleg ca tu crezi ca Renault stia ca turbinele sunt cu probleme, dar a zis "lasa, chiar daca nu merg, tot le punem pe masini"?
      Iar eu ți-am explicat cum ar fi putut ajunge Renault în situația de a avea un motor cu turbină defectă din fabrică.
      Cu sau fără vina lor.
      Cu răspunderea lor sau nu.


      Originally posted by LauCalin View Post
      In al treilea rand, daca vrei sa ai un motor turbo "sanatos" pe termen lung, poate ca nu e rau sa iei in calcul si niste mituri. Poate ca nu ar fi rau sa mergi mai turat. Dar na, creste consumul. Nasol. Pentru ca motoarele astea au atat avantaje, cat si dezavantaje si sunt mai complexe fata de niste simple aspirate.

      ​​Poate pentru tine aceste mituri sunt suficiente.
      Pentru mine nu.
      Trebuie să vii cu explicații MULT mai bune de atât ca să mă poți convinge să iau în seamă acele mituri.
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Nu e nevoie sa iei in seama nimic din ce scriu si nici nu simt nevoia sa te conving cu ceva. Crezi ce vrei. Simplu.
        PS: pana la urma nimeni de aici nu stie exact ce s-a intamplat cu turbinele astea si cum au ajuns pe masini... asa, proaste. Sunt chestii din interiorul companiei si asa vor ramane ever.

        "Nu cunosc nici un motor Renault la care să fi contribuit Mitsubishi cu ceva.
        Poți da un exemplu?​"
        Nu e vina mea ca integi pe dos ce scriu. Nu am scris asa ceva. Am scris ca, in urma acestei aliante, nu ar fi exclus ca turbinele Mitsubishi sa fie puse (deja) de 1.0 TCE, in loc de WB. Si am explicat de ce.

        Comment


        • Originally posted by LauCalin View Post
          Mai mult ca sigur modelul hibrid nu va avea acelasi motor. Cred ca va fi folosit acelasi 1.6 aspirat care e pus pe Jogger hibrid.
          Dar in alta ordine de idei, mie mi se pare ca cele mai multe probleme sunt la 1.0 TCE cu gaz. Despre varianta de 90 CP sau cu CVT, nu prea am vazut discutii "aprinse". Sau na, poate mi se pare mie.
          Si pe noul Duster este un 1.6 SCE 140 Hybrid HR16 dar pe langa motor mai sunt si restul componentelor \sistemelor hibridului ce pot avea probleme “aferente”.
          Nu stiu procentele de vanzari la aceste motorizari insa pe forumuri \grupuri majoritatea userilor au 1.0 TCE LPG, sunt destui de putini cu varianta de 90 CP si mai ales CVT (doar ca ex in aceasta sectiune au postat doar vreo doi-trei colegi daca tin bine minte cu CVT), de aceea cred ca nu ai vazut prea multe discutii "aprinse" despre acestea, inclusiv problemele tehnice ale acestora, iar pe langa cele referitoare la motor si componente (turbina, senzor, etc.) mai sunt si celelalte “comune” acestui model.

          Comment


          • Variantele cvt au alt regim de functionare. Ajung destul de des la turatii mari si cam stau acolo. Iar alea de 90 CP sunt doar pe benzina. Dar consuma mai mult si trag” mai prost. Numa’ zic.
            Motiv pentru care mie cea mai buna combinatie la L/S 3 mie mi se pare 90 cp, cutie in 5 trepte, cu care sa se mearga mai turat, sa se aiba grija la schimburile de ulei la max 10000 de km si la racirea turbinei. Adica sa se foloseasca asa cum e recomandat pt un motor supraalimentat.
            Ma rog, stiu destui cu gpl care se plang si de pornirile greoaie, mai ales la rece. Insa daca s-ar interesa putin, ar vedea ca e mai ok ca inainte cu 4,5 minte de oprire, sa o treci pe benzina. Uite o problema in minus” la 90 cp pe benzina.

            Comment


            • Originally posted by LauCalin View Post
              Variantele cvt au alt regim de functionare. Ajung destul de des la turatii mari si cam stau acolo. ...
              Esti sigur de afirmatia aceasta ??? (ceea ce am "bilduit")
              Sau este tot din "ciclul":
              Eu cred ca mai e ceva ce se evita sa se aduca in discutie si stiu ca e un subiect sensibil: modul de folosire al unui motor cu turbina. Oare cati schimba la peste 3000 rpm? Cati merg constant cu peste 2000 rpm? Cati asteapta sa se raceasca turbina inainte sa opreasca motorul?
              (doar ca info, am detinut destule "turbaciuni" diferite marci modele si motorizari (toate automate) in majoritatea timpului am\au schimbat cam la 2100 -2500 rpm, inclusiv la cea din semnatura, la nicio masina NU am avut probleme cu turbina, nici cu motorul sau transmisia).

              Cred ca este destul de clar pentru toata lumea ca problemele cu turbina la acest model sunt generate de un defect de fabricatie (implicand tot ceea ce s-a mentionat anterior) si NU poate sa fie invocat CID implicit si modul de folosire in toate aceste cazuri \probleme.
              Last edited by Gil26; 3 February 2024, 23:21.

              Comment


              • Doresc sa adaug o “erata” (mea culpa, deh, “obisnuita” de la benzinare turbate sau poate si varsta), m-am uitat pe cateva monitorizari via diagnoza si de fapt la masina actuala schimb mult mai “jos”, cam la 2000 -2200 rpm in majoritatea timpului, atasez doar ca ex si un grafic dintr-o monitorizare mai “scurta” in care nu am “calcat-o” mai tare si am lasat-o sa schimbe ea treptele R si 1- 4 tocmai pentru a ilustra “tendinta” spre subturare (si pentru ca … ECO), dar asta poate sa fie alta “discutie”. Asa cum am scris nu am nici zgomote sau alte probleme cu turbina, ba mai mult parametri legati de turbo dar si ceilalti din injectie (inclusiv pe partea de antipoluare) arata foarte bine chiar si dupa sapte ani de utilizare normala.

                Revenind, de acord ca modul de exploatare si intretinere poate sa influenteze comportamentul si fiabilitatea unor componente \sisteme, dar pentru ca pe forumuri sunt destule “mituri” si circula din pacate mult “folclor” il rog (si pentru ca a “insistat” cu asta in cateva posturi) pe colegul LauCalin sa argumenteze afirmatiile facute prin date \fapte \cifre si sa demonstreze cum regimul de turatii ridicate si schimbarea treptelor ex la peste 3000 rpm influenteaza fiabilitatea turbinei si\sau invers, cum schimbatul treptelor la turatii mai scazute sau intr-un mod de utilizare normala duce la defectiuni ale acesteia, sau altfel spus cum problemele colegilor cu turbinele au fost generate prin modul de utilizare (ori cum cei care schimba la peste 3000 rpm nu au avut probleme cu turbina si doar cei care schimba treptele la turatii mai joase au aceste probleme si astfel le-au “indus”), prin consecinta aceste probleme sunt din vina lor datorita modului de utilizare. Repet, cu argumente concrete si NU “povesti”.
                Attached Files

                Comment


                • Originally posted by LauCalin View Post
                  PS: pana la urma nimeni de aici nu stie exact ce s-a intamplat cu turbinele astea si cum au ajuns pe masini... asa, proaste. Sunt chestii din interiorul companiei si asa vor ramane ever.
                  S-a scris în mod extensiv pe acest topic ce s-a întâmplat cu aceste turbine și cum de sunt defecte - nu în detalii extrem de amănunțite, dar suficient ca să se înțeleagă.


                  Originally posted by LauCalin View Post
                  "Nu cunosc nici un motor Renault la care să fi contribuit Mitsubishi cu ceva.
                  Poți da un exemplu?​"
                  Nu e vina mea ca integi pe dos ce scriu. Nu am scris asa ceva. Am scris ca, in urma acestei aliante, nu ar fi exclus ca turbinele Mitsubishi sa fie puse (deja) de 1.0 TCE, in loc de WB. Si am explicat de ce.

                  Ca Mitsubishi să ajungă cu o turbină de-a lor pe un motor Renault înseamnă să fi contribuit cu ceva la motorul H4D/1.0TCe. Nu eu înțeleg pe dos ci tu răstălmăcești ce scrii...

                  Și ca să te lămuresc - NU, pe motorul H4D/1.0TCe nu e nici o turbină Mitsubishi, nici în trecut, nici în prezent. Toate sunt BorgWarner. Inclusiv modelul nou, ranforsat, cu codul de referință 144108206R—A, tot BorgWarner este...
                  Attached Files
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by Gil26 View Post
                    ............. dar pentru ca pe forumuri sunt destule “mituri” si circula din pacate mult “folclor” il rog (si pentru ca a “insistat” cu asta in cateva posturi) pe colegul LauCalin sa argumenteze afirmatiile facute prin date \fapte \cifre si sa demonstreze cum regimul de turatii ridicate si schimbarea treptelor ex la peste 3000 rpm influenteaza fiabilitatea turbinei si\sau invers, cum schimbatul treptelor la turatii mai scazute sau intr-un mod de utilizare normala duce la defectiuni ale acesteia, sau altfel spus cum problemele colegilor cu turbinele au fost generate prin modul de utilizare (ori cum cei care schimba la peste 3000 rpm nu au avut probleme cu turbina si doar cei care schimba treptele la turatii mai joase au aceste probleme si astfel le-au “indus”), prin consecinta aceste probleme sunt din vina lor datorita modului de utilizare. Repet, cu argumente concrete si NU “povesti”.
                    Stai liniștit că nu are ce argumente să-ți prezinte..., a pescuit și el câteva mituri care nu vor să moară și le repetă non-stop cui vrea să-l asculte...:
                    - revizia la maxim 10k;
                    - rulajul supra-turat;
                    - răcirea turbinei;
                    - comută pe benzină înainte de oprire;

                    Nu are argumente pentru nici nu știe DE CE există acele mituri, CARE e istoricul lor și de ce NU MAI SUNT RELEVANTE - sau CÂND sunt relevante...

                    Poți să te duci la orice atelier auto și dacă stai să asculți e imposibil să nu apară într-o discuție mecanic-client sau client-client CEL PUȚIN unul din ele, repetate ca de papagali...
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Domnilor, mai iesiti si voi din casa, mai lasati forumul asta si stati de vorba cu oameni care au depasit 100000 de km cu motorul asta, fara nici o problema. Pentru ca, ce sa vezi, exista si asemenea cazuri. Puteti sa-i intrebati cum au reusit aceasta “performanta”. Nu cred ca e cineva atat de rau intentionat, incat sa va minta.
                      S-ar putea sa aveti o surpriza, dincolo de grafice si raspunsuri “rigide”, cum va place sa cititi si veti vedea ca “viata bate filmul”.
                      Astea fiind spuse, eu ma retrag din discutie. Faceti ce vreti cu masinile voastre. Numai bine!

                      Comment


                      • Interesant e că pe Clio5 ai de la început 144108206R--C... e plin pe site-urile de breakers de afară
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Nu inteleg
                          e plin pe site-urile de breakers de afară​
                          .Din ce se scrie pe aici este clar ca cei de la Dacia au facut multe de capul lor, inclusiv la motor. Aceasta turbina crapa si in functie de stilul de mers si modul de utilizare zilnica.

                          Comment


                          • pai si prin inlocuirea/upgradarea turbinei, nu se poate spune si la anpc si la dacia, ca este facuta fix ca cea de pe primele loturi (cu tot cu toate plangerile facute) este facuta ca are probleme? adica cu un avocat bun si cateva zeci de persoane stranse, nu asta ii da de gol?

                            Comment


                            • La cateva zeci de persoane adunate de pe forum vine Dacia cu cateva mii care nu au reclamat nici o problema cu turbina. Fie pentru ca real nu exista probleme fie pentru ca masina a rulat atat de putin ca nu a apucat sa se uzeze nimic fie pentru ca utilizatorii intra in categoria "ma tin de volan sa nu cad de pe scaun, ascult muzica, nu motorul".
                              Concret: SS 2021 >40k: se aude ceva zornaiala de la turbina, dar cand opresti motorul "tiuitul" ala specific e constant, zero intreruperi. Probabil mai merge inca pe atat pana sa cada.
                              Logan 2021 ~14k: zero zornaiala, tiuit constant. Cu kilometrajul ala cred ca ajunge la 10 ani masina pana sa faca figuri turbina.
                              Eu as fi unul din cei pe care Dacia ii poate aduce ca argumente cum ca nu toate masinile sunt afectate, doar unele loturi.

                              Comment


                              • Originally posted by Gil26 View Post

                                Si pe noul Duster este un 1.6 SCE 140 Hybrid HR16 dar pe langa motor mai sunt si restul componentelor \sistemelor hibridului ce pot avea probleme “aferente”.
                                Nu stiu procentele de vanzari la aceste motorizari insa pe forumuri \grupuri majoritatea userilor au 1.0 TCE LPG, sunt destui de putini cu varianta de 90 CP si mai ales CVT (doar ca ex in aceasta sectiune au postat doar vreo doi-trei colegi daca tin bine minte cu CVT), de aceea cred ca nu ai vazut prea multe discutii "aprinse" despre acestea, inclusiv problemele tehnice ale acestora, iar pe langa cele referitoare la motor si componente (turbina, senzor, etc.) mai sunt si celelalte “comune” acestui model.
                                nu e sce, mai de graba varianta noua din aluminiu al vechiului1.6 8v, dar cu 16v mi se pare, iar acum e cu 2 injectoare pe piston legata la tot ansamblu hibrid, motor cu injectie mpi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google