Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Fanez View Post

    Mintea mea in gandul ei zice ca pentru compresie mai buna la pornire. Luand in calcul uzura cilindrilor, segmentilor, mai vascos inseamna o ungere mai buna la rece. Daca intre segment si cilindru este distanta de (sa zicem prin absurd, exagerand ca sa exemplific mai usor) 1 cm, merge un ulei mai subtire, daca distanta este de 1,5 cm, uleiul mai subtire nu prea mai face pelicula corespunzatoare si e mai indicat un ulei mai gros.

    A gandi fara a sti e periculos; in primul rand producatorul nu recomanda schimbarea vascozitatii in functie de nr de km ci mai degraba in functie de CLIMA....vezi acele grafice din cartea tehnica;

    Practic poti pune orice ulei de oricare vascozitate atata timp cat se incadreaza in A1/A3/A5....nu vei strica nimic, dar vei observa diferente la modul in care merge


    Rationamentul tau cu segmentii si compresia nu merge din urmatoarele motive :

    - nu exista ulei atat de subtire (mai ales la rece !! ) incat sa nu ai pelicula suficienta....daca ai lipsa compresie si e din cauza segmentilor ( exemplul tau ) nu o vei compensa niciodata cu ulei ci segmentand motorul....

    - uleiul 10w40 care il spui este semisintetic in cel mai bun caz, va avea caracteristici de curgere ( si pompabilitate) la rece mai mici ca cel mai prost 0-5wXY, practic pe intelesul tau nici macar nu ajunge sa-ti unga si sati faca pelicula pt presupusa ta compresie....


    - uleiul 10w40 fiind semisintetic, moleculele acestuia nus perfect simetrice ( cum sunt cele sintetice sau chiar hidrocracate) si de aici rezulta ungere deficitara in orice regim de temperatura inclusiv temperaturi mari....nu din cauza vascozitatii ci efectiv din cauza faptului ca acesta nu poate avea curgere laminara..


    Documenteaza-te mai bine; in fond poti folosi ce doresti dar si consecintele vor fi pe masura

    Comment


    • Originally posted by Hirayama View Post
      ....vezi acele grafice din cartea tehnica;
      ...
      A gandi gandind....
      In carte zice ca 5w30 sau 10w40. Eu am pus de cele mai multe ori 5w40. In felul asta am luat 5 de la "5w30" si 40 de la "10w40".
      Chiar daca ii pun 10w40 tot ma incadrez in "recomandarile producatorului", iar pentru ca-l schimb la maxim 7500 nu ma deranjeaza ca nu e full sintetic.
      Last edited by Fanez; 3 April 2016, 21:41.

      Comment


      • In carte zice altceva.....sa lasam copilariile; iti sugerez sa citesti, daca vrei
        Attached Files

        Comment


        • Da' prosti mai sunt astia de la V.C.
          Domnule ...,
          Conform Carnetului de Intretinere Dacia recomanda schimbarea uleiului
          la 7500 km( dar nu obliga), putandu-se rula pana la 15000 km fara a se
          afecta functionarea motorului.
          Va recomandam sa studiati cu atentie Carnetul de Intretinere si
          Carnetul de Garantii, unde se mentioneaza ca in perioada de garantie a
          autoturismului toate operatiile sa fie efectuate intr-o unitate service
          autorizata Dacia.
          Dacia recomanda utilizarea uleiului Dacia Oil Premium 5W30 sau Dacia
          Oil Extra 10W40( conform Instructiunilor de Utilizare ), dumneavoastra
          putand utiliza si alt tip de ulei cu conditia sa aiba aceleasi
          caracteristici, pentru a va putea pastra garantia motorului. (s.n)

          Cu stima,
          Analist Servicii Client,
          Cristina Sava

          Comment


          • Poze de la mine din carnetul de intretinere.
            Attached Files
            Last edited by Fanez; 3 April 2016, 23:17.

            Comment


            • treaba e un pic mai complexa decat simpla vascozitate la rece si la cald

              dar.. poti pune orice ulei doresti, mpi-u de logan indura multe si nu e mofturos, daca il si schimbi la 7500km, nu se va arata prea suparat

              Comment


              • Scrie destul de clar: "cu cat este mai frig, cu atat cifra utilizata trebuie sa fie mai mica" (cifra dinaintea lui W care vine de la winter - gradul la rece) si "cu cat este mai cald, cu atat cifra utilizata trebuie sa fie mai mare" (cealalta cifra - gradul la cald).
                Asadar, conform graficului din poza daca n-ai temperaturi sub -20 de grade celsius poti sa pui fara probleme 10wXX. Daca ai temperaturi de la -25 de grade in jos, e recomandat sa pui 5wXX, iar la temperaturi de -30 de grade uleiuri cu 0wXX.
                La noi in tara foarte rar au fost temperaturi de -25 de grade celsius. Pentru Logan:
                Dacia recomanda utilizarea uleiului Dacia Oil Premium 5W30 sau Dacia
                Oil Extra 10W40( conform Instructiunilor de Utilizare ), dumneavoastra
                putand utiliza si alt tip de ulei cu conditia sa aiba aceleasi
                caracteristici...
                La noi in tara, mai ales acum vara (pana la iarna oricum il schimb) n-are absolul nicio treaba daca e 10W40. Argumentele ca 5W40 e mai sintetic, mai rezistent la km, mai eficient sunt ok, nu zic ca nu e asa. Toata chestia este ca motorul merge foarte bine si cu 10W40 la clima din tara noastra si daca e schimbat in km putini e ok.
                Cine doreste sa tina uleiul minim 15.000 de km sa puna 5W40 sau 0W40 (si eu as pune 0W40 daca l-as tine 20.000 de km), asa se justifica un ulei sintetic si rezistent la uzura. Eu am 4000 si ceva cu actualul ulei si deja ma gandesc sa-l schimb pe la 5000 (mai vad eu pana atunci, poate-l tin pana la 7000).

                P.S. Daca nu aveam deja uleiul 5W40 pentru urmatorul schimb, cumparam 10W40

                Comment


                • E mult 5000, schimba-l la 4000 km si daca e ceva in neregula () il dai afara la 3000 km.
                  Pana la urma e foarte important ca uleiul sa fie proaspat mereu, eventual schimbat de 2 ori pe an indiferent cat de folosita e masina.
                  Am vazut ca multi folosesc, aiurea, uleiuri mai bune ...
                  Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                  Comment


                  • Stii...nu este nevoie sa raspunzi doar de dragul de a raspunde
                    Poti sa zici foarte simplu ca ai nevoie de cineva sa-ti aprobe ideile si e ok...

                    Lucrurile pe care ti le spun eu, ti le-a spus si cristi.r pe celalalt forum....si multi altii

                    Eu stiu cand sa ma opresc....si pot

                    Comment


                    • Pana nu te contrazici si nu te certi cu cineva, nu te lasi. Acum e randul meu, nu? Ti-am aratat negru peste alb ce scrie "Dacia" la mine in carnetul de intretinere si ce zice "vocea clientului".

                      Comment


                      • Fanez,

                        si eu cred ca poti folosi un ulei 10w40 si sa il schimbi la 7500 km... dar in perioada Martie - Noiembrie.
                        In perioada Noiembrie - Martie as folosi 5w40 ca sa ii usurez viata motorului....
                        Am un prieten cu Clio Symbol (2004) cu acelasi motor (1.4) si are 213.000 km, masina o are de la 97.000 km si a pus doar Mobil 2000 10w40 si il schimba la 10.000....
                        Deci, daca schimbi uleiul la 7500 km, nu o sa ai probleme cu motorul...
                        Taximetristii nu cred ca baga ei 0w40 sau cine stie ce uleiuri si nici nu cred ca isi bat capul foarte mult cu ce marca de ulei sa foloseasca si tot au 300.000...si daca ma intrebi pe mine, sigur baga cel mai ieftin ulei...) si in majoritatea cazurilor, ei sunt cei care folosesc masina la capacitatea ei maxima (zilnic, sute de km....).
                        Noi ne batem capul cu uleiul si mergem 15-20.000 km an...) - bineinteles, fac referire la cei care folosesc masina ptr a merge la munca, la piata, in oras, in concediu....
                        Last edited by enc_edy; 4 April 2016, 10:16.

                        Comment


                        • 0w40 e cel mai bun compromis pe toata perioada anului.

                          Comment


                          • Acum vreo 20+ ani nu prea aveai multe variante, 20W40...15W40 si se cam termina oferta, mai greu puneai mana pe ceva de calitate.

                            Acum cu produse pe toata mana, nu vad rostul sa ma tin de un 10W40 care in 99% din cazuri e inferior din toate p.d.v. fata de un banal 5W40 sau 5W30.

                            Comment


                            • Fara sa imi sara nimeni in cap, motorul 1.4 este din 90+ pe Renault 19 (prima data cu injectie monopunct, apoi cu multipunct) si la vremea aceea 10w40 era lider.....
                              Ma gandesc ca si motoarele au fost testate/proiectate folosind un anumit tip de ulei....in speta 10w40...
                              Nu zic ca 0w,5w nu sunt ok....ci doar ca merge foarte bine si cu 10w40....
                              Mentionez ca si eu am in masina 5w40 Elf......adica nu sunt vreun fan 10w40...))
                              Last edited by IancuMIC; 5 April 2016, 10:24. Reason: corectare dublu post

                              Comment


                              • Dar de ce recomanda Dacia in carnetul de intretinere 5W30 si nu 5w40?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google