Originally posted by Fanez
View Post
A gandi fara a sti e periculos; in primul rand producatorul nu recomanda schimbarea vascozitatii in functie de nr de km ci mai degraba in functie de CLIMA....vezi acele grafice din cartea tehnica;
Practic poti pune orice ulei de oricare vascozitate atata timp cat se incadreaza in A1/A3/A5....nu vei strica nimic, dar vei observa diferente la modul in care merge
Rationamentul tau cu segmentii si compresia nu merge din urmatoarele motive :
- nu exista ulei atat de subtire (mai ales la rece !! ) incat sa nu ai pelicula suficienta....daca ai lipsa compresie si e din cauza segmentilor ( exemplul tau ) nu o vei compensa niciodata cu ulei ci segmentand motorul....
- uleiul 10w40 care il spui este semisintetic in cel mai bun caz, va avea caracteristici de curgere ( si pompabilitate) la rece mai mici ca cel mai prost 0-5wXY, practic pe intelesul tau nici macar nu ajunge sa-ti unga si sati faca pelicula pt presupusa ta compresie....
- uleiul 10w40 fiind semisintetic, moleculele acestuia nus perfect simetrice ( cum sunt cele sintetice sau chiar hidrocracate) si de aici rezulta ungere deficitara in orice regim de temperatura inclusiv temperaturi mari....nu din cauza vascozitatii ci efectiv din cauza faptului ca acesta nu poate avea curgere laminara..
Documenteaza-te mai bine; in fond poti folosi ce doresti dar si consecintele vor fi pe masura
Comment